Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Help: Suzuki TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 886 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #66016 - Help: Suzuki TSX
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3454 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Skillzone TSX 29-2-2012 22:03 Print topicpost
Posts: 182
Hallo Bf'ers

Deze week heb ik samen met me pa me blok gereviseerd. De reden waarom was omdat de linker krukas lager kapot was, omdat het blok open was dacht me pa waarom niet gelijk alles vervangen.

Dus zijn nu de:
lagers,
keeringen
boutjes
en ga zo maar door vervangen (behalve de zuiger)

Het blok is nu in elkaar maar het volgende is er aan de hand,
1.
we hebben alles via het werkplaatshandboek gevolgd maar de kickstarter komt niet helemaal naar benede nog geen eens een kwart en gaat heel zwaar.

2.
Hij ontkoppelt niet, je voelt in de hendel wel de kracht zoals ie altijd had in de koppeling maar als je naar een versnelling gaat dan koppelt hij hem niet, als je in een versnelling staat en je drukt je koppeling in voel je de kracht van de hendel nog steeds maar sta je stil dan valt ie uit.

3.
hij kan niet boven de 3000 toeren komen kom je erboven dan valt ie uit. het gas kan ik niet tot een kwart geven want als je verder komt dan dat valt ie ook uit.

Hopelijk kunnen jullie me helpen

Alvast heel heel heeeel erg bedanktm

Edit: we hebben de rechter krukas lager vervangen voor een normale lager zonder ring, er stond op BF dat het geen kwaad kon maar als het nodig is om hem terug te doen dan zou dat kunnen.

Dit bericht is gewijzigd door Skillzone TSX op 29-2-2012 om 22:06 uur.
 

dirktimmer 1-3-2012 10:31 Print reply

Posts: 1737
ik heb zo'n vermoeden dat dat werkplaatshandboek in een onleesbare taal was haha.

Maargoed, draait de krukas wel soepel rond?

Dat uitvallen zal wel valse lucht zijn, maar dat lijkt me niet je grootste probleem.
 
Skillzone TSX 1-3-2012 12:17 Print reply
Posts: 182
de krukas draait soepel rond. ik ben naar de brommerwinkel geweest en die zijnden dat ik me koppelingsplaten moet gaan afstellen, bedoelt hij daarmee de 5 veren die daarin zitten want die zijn nu helemaal ingedraait dus de veren staan strak.

hij loopt nu wel kickstarter doet het soort van maar als hij in de 5000- 7000 toeren komt gaat hij knalleen geven uit de ui8tlaat eenmaal boven de 8000 gaat ie gewoon normaal to 10000 toeren.
 
Jolem 1-3-2012 18:11 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skillzone TSX
de krukas draait soepel rond. ik ben naar de brommerwinkel geweest en die zijnden dat ik me koppelingsplaten moet gaan afstellen, bedoelt hij daarmee de 5 veren die daarin zitten want die zijn nu helemaal ingedraait dus de veren staan strak.

hij loopt nu wel kickstarter doet het soort van maar als hij in de 5000- 7000 toeren komt gaat hij knalleen geven uit de ui8tlaat eenmaal boven de 8000 gaat ie gewoon normaal to 10000 toeren.


Heb je je koppelingsplaten wel in de goede volgorde erin liggen? Die veren moeten volgens mij wel helemaal strak aangedraait worden, het afstellen gebeurt dan door sterkere of zwakkere veren te monteren.

Dat knallen kan betekenen dat je ontsteking niet op tijd staat.
 
Skillzone TSX 1-3-2012 21:57 Print reply
Posts: 182
okee de koppeling is nu goed we waren een ring vergeten en doet het nu prima, maar (waarom altijd een maar D:

er komt super hard gepiep vandaan uit de cilinder, komt waarschijnlijk omdat de kop niet goed erop zit maar dat kan morge pas goed want de schroefdraad op de pen is een beetje kapot.

en er komen ook hele harde knallen o.a uit me uitlaat maar ook uit me cilinder, dit komt waarschijnlijk of valse lucht wat zeer grote kans is nu. of de ontsteking dus als het goed is zou het morge allemaal verholpen moeten zijn.



 
Jolem 2-3-2012 0:25 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skillzone TSX
okee de koppeling is nu goed we waren een ring vergeten en doet het nu prima, maar (waarom altijd een maar D:

er komt super hard gepiep vandaan uit de cilinder, komt waarschijnlijk omdat de kop niet goed erop zit maar dat kan morge pas goed want de schroefdraad op de pen is een beetje kapot.

en er komen ook hele harde knallen o.a uit me uitlaat maar ook uit me cilinder, dit komt waarschijnlijk of valse lucht wat zeer grote kans is nu. of de ontsteking dus als het goed is zou het morge allemaal verholpen moeten zijn.





Dat gepiep kan inderdaad komen doordat de kop niet goed aansluit. Voordat je het zaakje weer opbouwt met ´n nieuwe pen zou ik heel even je kop vlakken (hoeft maar een tiende af ofzo), het kan namelijk zijn dat je kop vervormd is door die kapotte pen.

Als je bij de revisie al je pakkingen en keerringen vervangen hebt lijkt me valse lucht niet erg waarschijnlijk. Check je ontsteking.

 
Skillzone TSX 4-3-2012 17:33 Print reply
Posts: 182
Jolem heel erg bedankt voor de hulp. Hij rijdt nu maar er is nog 1 klein probleempje.

hij kan niet in de 5e versnelling hij maakt daarvoor net te weinig toeren om in de vijfde versneling te blijven.

(dus als ik in zijn 4 9000 toeren gaat en ik wil naar zijn vijf komt ie op 7500 toeren en klimt hij niet omhoog, als ik vol gas geeft gaat ie stotteren en als ik minder gas geeft dan gaat ie ietsie sneller)

Mijn bougie is nu 9, gisteren is mijn bougie 8 overleden. hij deedt met een 8 iets beter, maar ik weet niet of het genoeg is om het probleem te verhelpen.

De ontsteking staat op zijn vroegst en kan niet meer vroeger dit geeft het beste resultaat.

Mijn sproeier is nu maat 72,

Als ik het probleem wilt verhelpen moet ik dan:

Bougie 8 erin doen, of moet ik een kleinere sproeier nemen.

Alvast heel erg veel bedankt




 
KlaasMarten 4-3-2012 17:38 Print reply

Posts: 423
beide
 
Haus am See
Skillzone TSX 7-3-2012 14:26 Print reply
Posts: 182
kleinere sproeier is niet meer mogelijk de winkel levert ze niet meer, als ik er nou meer lucht bij doet zou het probleem dan ook verholpen kunnen zijn?
 
RD50mx 7-3-2012 15:10 Print reply
Posts: 353
er is niet 'de' winkel, 'een winkel' klinkt al een stuk beter! ik weet niet precies, maar volgens mij had een TSX altijd standaard een mikuni carb, en daar zijn genoeg sproeiers voor te vinden. eventjes naar een andere bromboer gaan wil wel eens helpen
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
mxbeunking 7-3-2012 16:42 Print reply

Posts: 2305
wat voor carb heb je? misschien dat hij te weinig benzine krijgt waardoor die terug valt. Heb ik ook wel is.
 
Draaiwerk nodig? = PB
Skillzone TSX 7-3-2012 17:09 Print reply
Posts: 182
nou hier in spijk hebben ze nou niet echt bromboeren, als je vraagt ken je mikuni pakken ze het woorden boek erbij.

Er zit een mikuni 16 mm carb op, voor de revisie heeft ie eht altijd goed gedaan, alleen de tandwiel verhouding is van 53 naar 52 gegaan meer is er niks veranderd
 
mxbeunking 7-3-2012 17:29 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skillzone TSX
nou hier in spijk hebben ze nou niet echt bromboeren, als je vraagt ken je mikuni pakken ze het woorden boek erbij.

Er zit een mikuni 16 mm carb op, voor de revisie heeft ie eht altijd goed gedaan, alleen de tandwiel verhouding is van 53 naar 52 gegaan meer is er niks veranderd


haha

dan mag er denk ik wel een wat groter sproeiertje in
 
Draaiwerk nodig? = PB
Skillzone TSX 7-3-2012 17:43 Print reply
Posts: 182
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
[...]


haha

dan mag er denk ik wel een wat groter sproeiertje in

maar hij stottert juist en op de faq staat dan kleinere sproeier
 
Jolem 7-3-2012 18:09 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skillzone TSX
[...]

maar hij stottert juist en op de faq staat dan kleinere sproeier


Ik zou ook denken dat er een kleinere sproeier in moet. Gewoon even de tijd ervoor nemen en goed afstellen.
Als hij dan mooi loopt maar je krijgt m nog steeds niet in de 5, dan moet je er voor een kleiner tandwiel op leggen.

Heb je je bougie al vervangen voor een type 8?

En je zij dat je ontsteking nu op vroegst staat, weet je zeker dat het niet TE vroeg is? Voor een dagelijks-gebruik-brommer zou ik maximaal 2 graden voor BDP gaan zitten, niet meer.
 
mxbeunking 7-3-2012 18:11 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skillzone TSX
[...]

maar hij stottert juist en op de faq staat dan kleinere sproeier


mm apart, mijn tsx 50cc met 12mm carb heeft sproeier 75 en daar loopt die goed mee.
 
Draaiwerk nodig? = PB

Dit topic is 3454 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved