Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
dat een blok gereficeerd is moet je niet altijd geloven want dat zegt natuurlijk idereen. beter verkoop je gewoon je brommer en koop je 1 die je zelf uitzoekt.
van ruilen komt huilen...
Als hij graag een fantic wilt, maakt t niet uit of hij m koopt of ruilt. Ik zou gewoon een proefrit maken en alles goed controleren voordat je ja zegt.
Ik kijk/voel/ruik ook altijd even naar de olie als ik een 2e hands voertuig koop, daaruit kan je veel aflijden over de staat van het blok:
Metaalgruis = tandwielen/assen versleten
Metaalschilfertjes = lagers kapot
pikzwart = kerringen/O-ringen versleten
Ontbindende olie (heldere dunne vloeistof met vettige zwarte brij erin) = lang stil gestaan of olie te koud geweest
wit of chremekleur = water in t blok
bruine olie (niet meer transparrant) = olie te heet geweest
Altijd koud en uit de onderste plug aftappen.
Bovendien als de olie gewoon in goede staat is maar wel n beetje smerig, dan heeft hij hem waarschijnlijk dus niet gereviceerd.
Dit bericht is gewijzigd door Jolem op 1-3-2012 om 18:33 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Jolem op 1-3-2012 om 18:34 uur.
|