Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - brommer valt uit na schakelen naar 4de versnelling..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1030 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66002 - brommer valt uit na schakelen naar ...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6714 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rico_derbi 27-2-2012 0:05 Print topicpost
Posts: 11
hallo ik heb een vraagje

ik ben niet heel erg handig maar ik heb een probleempje met het afstellen met mijn brommer.
als ik vanuit zijn eerste versnelling vol gas optrek gaat het tot het einde van zijn derde versnelling goed maar als ik hem in zijn vierde versnelling zet valt hij stil en start hij weer na 8-10 keer kicken.
ik heb geen idee wat het probleem is en kan het ook nergens vinden.
iemand van jullie misschien een idee?

ik heb eronder liggen:
70cc airsall
17.5mm dellorto
sproeier (momenteel) 92
onderlangse turbokit (aangepast)
originele luchfilter
en naar mijn weten ook originele ontsteking.


ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedank
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 27-2-2012 0:18 Print reply

Posts: 8591
Probeer eens een tandje minder vooraan.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
rico_derbi 27-2-2012 0:24 Print reply
Posts: 11
zou het daaraan kunnen liggen? ik weet ook niet of de afstelling klopt
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 27-2-2012 0:26 Print reply

Posts: 8591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rico_derbi
zou het daaraan kunnen liggen? ik weet ook niet of de afstelling klopt


Bougiekleur checken dan.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
rico_derbi 27-2-2012 0:28 Print reply
Posts: 11
ja ga ik morgen gelijk doen.
vind het alleen wel raar dat het maar tot de 4de versnelling gewoon goed gaat...
 
mbx-genieter 27-2-2012 6:59 Print reply
Posts: 758
Zonder benzine vallen, controleer de benzine toevoer eens.
 
rico_derbi 27-2-2012 13:18 Print reply
Posts: 11
oke, misschien vuil in de tank? of misschien te kleine carburateur voor de snelheid?

 
Wizard1894 27-2-2012 14:57 Print reply

Posts: 695
Ligt misschien aan dat er te weinig benzine loopt naar je vlotterbakje en dan als je goed gas hebt bij de 4de versnelling, het vlotterbakje niet genoeg benzine meer in zit om je cilinder mee te voeden.

Dus even vlotterbakje van carburateur halen en dan kraan open zetten.


 
rico_derbi 27-2-2012 15:18 Print reply
Posts: 11
dankje daar heb ik zelf ook aan zitten denken zal dat proberen en zal kijken of er misschien iets in de benzine toevoer zit.
 
Lohengrin 27-2-2012 17:36 Print reply
Posts: 161
je sproeier zit wat aan de lage kant, probeer een te rijden in 4de met chocke
 
rico_derbi 27-2-2012 18:04 Print reply
Posts: 11
ik ga alles proberen.
eerst mijn benzine toevoer checken, mocht dit niet werken ga ik kijken naar mijn sproeier rond welke maat moet ik gaan kijken?
want in de eerste drie versnellingen gaat het namelijk allemaal goed.

 
Wizard1894 27-2-2012 22:21 Print reply

Posts: 695
Aan je setup te lezen is het wel dikke prima. Altans met origineel filter. Het ligt denk ik gewoon aan te weinig benzine toevoer of inderdaad toch te groot voortandwiel.

Heb op mijn 18mm met 70 cc sproeier 105 dus zal wel aardig goed in de buurt zitten hoor.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 27-2-2012 22:46 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Aan je setup te lezen is het wel dikke prima. Altans met origineel filter. Het ligt denk ik gewoon aan te weinig benzine toevoer of inderdaad toch te groot voortandwiel.

Heb op mijn 18mm met 70 cc sproeier 105 dus zal wel aardig goed in de buurt zitten hoor.

ben jij nou echt retarded? dit is al de weet ik hoeveelste keer dat je je honda met derbi begint te vergelijken. 2 totaal verschillende blokken, honda heeft de inlaat op de cilinder, derbi op carter. DO met keihin vergelijken is ook niet iets wat ik zo doen. je kan dus geen ene ruk zeggen over het feit of zn afstelling ongeveer klopt als jij van een honda blok uitgaat waar de ts een derbi heeft.

even over het probleem, klinkt idd als een vlotterbak die je leegtrekt.
 
I Can Play With Madness
Wizard1894 27-2-2012 23:15 Print reply

Posts: 695
Dikke banaan er staat nergens dat hij een derbi heeft.. en ja dat doe ik wel want mijn zundapp stel ik anders ook precies af op hoe ik mijn honda afstel etc. Dus lul niet.

dat is zuigergestuurde inlaat. Met bing

Dit bericht is gewijzigd door wizard1894 op 27-2-2012 om 23:16 uur.
 
RD50mx 27-2-2012 23:20 Print reply
Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Dikke banaan er staat nergens dat hij een derbi heeft..

Dit bericht is gewijzigd door wizard1894 op 27-2-2012 om 23:16 uur.


naam: rico_derbi
brommer volgens profiel: 3 maal raden....

anyway: check de benzinetoevoer
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
maerijn 28-2-2012 0:10 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Aan je setup te lezen is het wel dikke prima. Altans met origineel filter. Het ligt denk ik gewoon aan te weinig benzine toevoer of inderdaad toch te groot voortandwiel.

Heb op mijn 18mm met 70 cc sproeier 105 dus zal wel aardig goed in de buurt zitten hoor.

Jij hebt ook echt een Dellortho op je Honda
 

Dit topic is 6714 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved