Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Brommer krijgt te weinig benzine

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 934 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65997 - Brommer krijgt te weinig benzine
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 8878 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Micro29 26-2-2012 13:15 Print topicpost

Posts: 6
Ik heb mijn brommer een tijdje geleden uit elkaar gehad. Alles schoongemaakt etc.. Alles zit nu weer in elkaar maar hij wil niet starten zonder de choke.

Ik heb al op verschillende fora zitten zoeken maar niks geeft mij de oplossing.

Zodra ik start met de choke en de choke weer loslaat, dan gas geef dan stottert ie direct uit. Als ik de choke indruk en dan gas geef dan geeft ie wel gewoon gas en kan ik wel toeren opbouwen.

Stationair blijft ie ook niet draaien. Lijkt mij dat ie te weinig benzine krijgt bij stationair draaien en bij het gas geven.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Bedankt alvast
 

rensss 26-2-2012 13:37 Print reply

Posts: 1110
Hallo Mirco29,


Dit probleem heb ik ook gehad met mijn Zundapp Famel. Het bleek dat hij te weinig benzinekreeg doordat het kraantje verstopt was. Bij mij was het zo dat hij ook alleen maar starte op chocke. Chocke zorgt ervoor dat je brommer meer peut krijgt maar als dat opgebrand is valt je brommer weg.

Er zit dus een verstopping of in je kraantje als je daar een filtertje hebt. Of je hoofdsproeier zit verstopt.


En als je dat allemaal hebt nagekeken en dat blijkt het niet te zijn. Een grotere sproeier monteren.

Succes en laat even weten hoe de vorderingen gaan
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
TZRBart 27-2-2012 15:21 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Hallo Mirco29,


Dit probleem heb ik ook gehad met mijn Zundapp Famel. Het bleek dat hij te weinig benzinekreeg doordat het kraantje verstopt was. Bij mij was het zo dat hij ook alleen maar starte op chocke. Chocke zorgt ervoor dat je brommer meer peut krijgt maar als dat opgebrand is valt je brommer weg.

Er zit dus een verstopping of in je kraantje als je daar een filtertje hebt. Of je hoofdsproeier zit verstopt.


En als je dat allemaal hebt nagekeken en dat blijkt het niet te zijn. Een grotere sproeier monteren.

Succes en laat even weten hoe de vorderingen gaan


Choke zorgt er niet voor dat hij meer benzine krijgt, to choke betekent stikken, je sluit de lucht van je brommer af, waardoor je een andere verhouding van je mengsel krijgt.
 
RD50mx 27-2-2012 16:22 Print reply
Posts: 353
ik heb ook iets vergelijkbaars gehad op m'n RD, ik weet niet wat voor carb jij hebt, maar bij mij zat er erg veel vuil bij het benzinekraantje, en bij de ingang van de carb (tussen tuitje waar de slang op zit en de vlotterkamer)
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
j0ren 27-2-2012 16:37 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Choke zorgt er niet voor dat hij meer benzine krijgt, to choke betekent stikken, je sluit de lucht van je brommer af, waardoor je een andere verhouding van je mengsel krijgt.


Fout. Ligt eraan wat voor carburateur je hebt.
Tomos/puch en andere simpele caburateurs sluiten idd de lucht af, maar andere caburateurs zetten een soort extra sproeier open.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
_3s_ 27-2-2012 20:35 Print reply

Posts: 899
volgens mij trekt je brommer gewoon valse lucht.

Een benzinekraan gaat niet verstoppen van je slangetje er op en er af te halen, dus jullie zoeken het op de verkeerde plek denk ik.

Neem een bus deodorant van je moeder en spuit terwijl de brommer draait op je pakkingen. wanneer je brommer opeens hoger in toeren gaat wilt het zeggen dat er een pakking lek is.

Als je klaar bent ruikt je brommer ook nog lekker naar je mams!

succes!

 
Jeuj TSW erbij! =D

Dit topic is 8878 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved