Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Citta

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 493 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65990 - Citta
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5026 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 23-2-2012 19:30 Print topicpost

Posts: 6717
Ik werk voor een brommerverhuur bedrijf en heb vandaag de opdracht gekregen om van een enorme bult citta onderdelen zoveel mogelijk werkende citta's te maken.

Mijn ervaring is echter alleen met am6 en andere 2takt crossers (met versnellingsbak dus).
Dus vandaar even wat vragen om op gang te komen:
Hoe werkt de koppeling van een citta (hoe rijdt ie weg zegmaar).
Hoe werkt de ''decompressie'', wat gebeurt er nou echt als je dat heveltje in knijpt?
Is een citta variomatic net als een scotter (dus voorste polie die steeds groter wordt) of gewoon 1 lange versnelling?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Tom96 23-2-2012 20:02 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003


Hoe werkt de koppeling van een citta (hoe rijdt ie weg zegmaar).

Gewoon een koppeling op de krukas die uitzet, die naar een koppelingshuis grijpt. met daaraan een poelie.

Hoe werkt de ''decompressie'', wat gebeurt er nou echt als je dat heveltje in knijpt? -


Is een citta variomatic net als een scotter (dus voorste polie die steeds groter wordt) of gewoon 1 lange versnelling?


Er zijn versie's met Vario (geen idee ori.) en er zijn versie's met poelie's

heb zelf een vespa si. .
 
Aquamaniac 23-2-2012 21:33 Print reply

Posts: 882
decompressie , naam zegt het al zodra je het heveltje inknijpt gaat er een klepje open in de cilinderkop waardoor de compressie wegvalt
door dit te doen kan de startkoppeling (welke in werking treed als je loopt of fietst) makkelijk de krukas in beweging zetten waarna je de decompressie handle los kan laten en hij kan aanslaan.
je kan hem ook met deze handle uitzetten

de vario uitvoeringen waren niet standaard in nederland
hier hadden ze gewoon een vast riemwiel op het kopplingshuis en een vast riemwiel bij het achterwiel.
eigenlijk net zoals een puch maxi alleen dan een v-snaar ipv een ketting





 
er gaat niks boven luchtkoeling
Aprilia RX 50 2003 23-2-2012 21:35 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
decompressie , naam zegt het al zodra je het heveltje inknijpt gaat er een klepje open in de cilinderkop waardoor de compressie wegvalt
door dit te doen kan de startkoppeling (welke in werking treed als je loopt of fietst) makkelijk de krukas in beweging zetten waarna je de decompressie handle los kan laten en hij kan aanslaan.
je kan hem ook met deze handle uitzetten

de vario uitvoeringen waren niet standaard in nederland
hier hadden ze gewoon een vast riemwiel op het kopplingshuis en een vast riemwiel bij het achterwiel.
eigenlijk net zoals een puch maxi alleen dan een v-snaar ipv een ketting



oke, ja denk dan idd dat het 2 poulies zijn.
oke, nu snap ik ook hoe die decompressie werkt
en eigenlijk is het dus 1 lange versnelling...
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Aquamaniac 23-2-2012 22:01 Print reply

Posts: 882
yups

met de koppeling en het voorste riemwiel direkt op de krukas
en de eindvertraging in het achterwiel

ohwja een citta heeft een klein knopje bij het achterwiel
als je die indrukt schakel je de trapstand in deze willen nog wel eens blijven hangen dan krijg je hem er niet meer vanaf
is mischien bij verhuur dingen wel handig als dat soort dingen goed werken


 
er gaat niks boven luchtkoeling
Aprilia RX 50 2003 23-2-2012 22:05 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
yups

met de koppeling en het voorste riemwiel direkt op de krukas
en de eindvertraging in het achterwiel

ohwja een citta heeft een klein knopje bij het achterwiel
als je die indrukt schakel je de trapstand in deze willen nog wel eens blijven hangen dan krijg je hem er niet meer vanaf
is mischien bij verhuur dingen wel handig als dat soort dingen goed werken




zodra ze af zijn gaan ze direct in de verkoop hoor, die hebben hun langste verhuur periode wel gehad
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 5026 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved