Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vleugeldeur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 890 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65983 - Vleugeldeur
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2101 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MBasse 21-2-2012 15:41 Print topicpost

Posts: 241
Even iets autogerelateerds:
Ik wil vleugeldeuren op mijn auto maken, gewoon beun.
Nu hebben we scharnieren boven aan het dak gelast. En een gasveer aan 1 zijde van de deur pas gemaakt, maar de gasveer krijgt de deur niet omhoog. Nou is mijn vraag aan jullie: hoe krijg ik de deur toch omhoog? 2 gasveren plaatsen? moet dan 1 van de gasveren aan de andere kant? hoe stap ik dan in (ruimte houdt dan niet over) andere oplossingen? De deur is dus te zwaar voor 1 gasveer (en misschien ook meer) Graag een oplossing, want voor een project moet ik dit werkend krijgen, en jullie creatieve breinen weten vast wat
 
ff kijken: http://www.youtube.com/watch?v=edOALAszXng (met vrienden ff over snelweg)

jr customs 21-2-2012 16:00 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBasse
Even iets autogerelateerds:
Ik wil vleugeldeuren op mijn auto maken, gewoon beun.
Nu hebben we scharnieren boven aan het dak gelast. En een gasveer aan 1 zijde van de deur pas gemaakt, maar de gasveer krijgt de deur niet omhoog. Nou is mijn vraag aan jullie: hoe krijg ik de deur toch omhoog? 2 gasveren plaatsen? moet dan 1 van de gasveren aan de andere kant? hoe stap ik dan in (ruimte houdt dan niet over) andere oplossingen? De deur is dus te zwaar voor 1 gasveer (en misschien ook meer) Graag een oplossing, want voor een project moet ik dit werkend krijgen, en jullie creatieve breinen weten vast wat


sterkere gasveer nemen of 2 idd
 
StineZ 21-2-2012 16:15 Print reply
Posts: 571
Je hefboom groter maken. kracht x arm = kracht x arm. kracht aan 1 arm is hier als gewicht. Als je de gasveer halverwege de deur plaats dus verder richting het uiteinde heb je meer kracht.
 
Turbokit
MBasse 21-2-2012 17:06 Print reply

Posts: 241
Ik denk dat we de voor en achterdeuren verbinden, en misschien dat we de arm inderdaad groter kunnen maken, maar t is ook de vraag of de deur dan vergenoeg open gaat. Meer ideeen zijn welkom, ik ga morgen iig hiermee aan de slag.
 
ff kijken: http://www.youtube.com/watch?v=edOALAszXng (met vrienden ff over snelweg)
ChielTZR 21-2-2012 17:38 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBasse
Ik denk dat we de voor en achterdeuren verbinden, en misschien dat we de arm inderdaad groter kunnen maken, maar t is ook de vraag of de deur dan vergenoeg open gaat. Meer ideeen zijn welkom, ik ga morgen iig hiermee aan de slag.


Een veer plaatsen zodat 1 gasveer hem wel omhoog krijgt.
Nja, dan kan je er ook netzo goed 2 gasveren plaatsen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Jolem 21-2-2012 21:31 Print reply

Posts: 127
Zijn er geen zwaardere gasveren te krijgen? Kijk eens op de sloop naar een gasveer van de achterklep van een bestelbusje ofzo.
Je kan ook kijken of je de deur lichter kan maken, denk aan speaker eruit of het motortje van je raam (als je elec. ramen hebt) en dan gewoon handbediende ramen maken.
 
Raoul 21-2-2012 21:50 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jolem
Zijn er geen zwaardere gasveren te krijgen? Kijk eens op de sloop naar een gasveer van de achterklep van een bestelbusje ofzo.
Je kan ook kijken of je de deur lichter kan maken, denk aan speaker eruit of het motortje van je raam (als je elec. ramen hebt) en dan gewoon handbediende ramen maken.


maakt nauwelijks verschil in gewicht
 
Aprilia MX (H)
Jolem 21-2-2012 21:54 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
[...]


maakt nauwelijks verschil in gewicht


Licht er maar net aan, als je onderin je deur 2Kg weg kan halen, scheelt het voor je gasveer misschien wel 10-15Kg. Kracht x arm, he?
 
MBasse 21-2-2012 23:03 Print reply

Posts: 241
De gasveren die we nu hebben komen van een Hyundai coupe, dus dat zijn zo'n beetje de langste en sterkste die wij op de sloop konden vinden. Ik zal zien wat er op het gebied van gewichtsbesparing te behalen valt.
 
ff kijken: http://www.youtube.com/watch?v=edOALAszXng (met vrienden ff over snelweg)
rubbert 21-2-2012 23:16 Print reply

Posts: 8825
post is wat foto's van hoe je het nu hebt zitten, kunnen we effe een wat beter uitspraak doen over hoe het anders zou kunnen
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Maup 22-2-2012 10:33 Print reply

Posts: 4353
Twee gasveren van bijvoorbeeld de kofferbakklep van een volkswagen transporter of ander busje zouden toch sterk genoeg moeten zijn zolang je de arm groot genoeg maakt?

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 22-2-2012 om 10:33 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 22-2-2012 12:38 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
Twee gasveren van bijvoorbeeld de kofferbakklep van een volkswagen transporter of ander busje zouden toch sterk genoeg moeten zijn zolang je de arm groot genoeg maakt?

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 22-2-2012 om 10:33 uur.



dat weet ik wel zeker, wsl zit t scharnierpunt van de veer te dicht bij t scharnierpunt van de deur, en is de deur veel zwaarder dan een achterklep
 

Dit topic is 2101 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved