Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Polini onstekking Programmeerbare

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 862 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #65980 - Polini onstekking Programmeerbare
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6155 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

weschung 21-2-2012 12:32 Print topicpost
Posts: 53
Hallo iedereen,

deze vraag past misschien niet helemaal op het brommer forum maar de kans dat ik iemand tref die verstand heeft van polini en hpi onstekkingen is groter dan op het motor of supermono forum.

Ik heb een Rotax 655 blok (pegaso650) onder een aprilia rs 125 hangen en ik ben bezig om het blok weer op te bouwen.
Nu is de gasreactie van deze blokken niet zo snel en ik wil dat hij juist wat feller op het gas is.

Er zijn natuurlijk verschillende manieren om dit te bereiken
maar ik zit zelf te denken om een vliegwiel te gebruiken wat een stuk lichter is omdat de orginele nogal zwaar zijn en de krukas al meer dan genoeg massatraagheid heeft en Pami BMW (professionele rotax 654 tuner) de onstekking en vliegwiel verwijdert en een batterij onstekking gebruikt.

nu zijn er allerlei fabrikanten zoals BDK Engineering die Race onstekkingen maken met een binnenrotor vliegwiel en ook genoeg stroom leveren om de accu etc op te laden maar deze kosten wel serieus geld.

Dus ik heb zitten denken als ik nou een 2e handse polini onstekking op de kop weet te tikken dan kan ik mooi het vliegwiel stator en pickup sensor gebruiken op mijn rotax 655 blokje en dan heb ik ook de stroom om mijn accu op te laden

Maar de onstekkings curve in de polini cdi is verre van optimaal voor mijn 4takt rotax blok met een 100x83 boring x slag.

Dus dat betekent dat het mooiste zou zijn als er een programmeerbare cdi op kan nu heb je daar ook verschillende merken in Zoals megasquirt en kdfi maar dit zijn meer gevorderde stand alone efi systemen met oneindig veel functies en ik zat zelf meer te denken aan een digitale hpi want dat is gewoon met een gewone simpele interface en alleen voor de onstekking.

nu heb ik zelf wel een beetje bassis kennis met elektro maar dit is een beetje boven mij pet en zou het waarderen als iemand even mee controleert met welke dingen ik rekening moet houden dan zoek ik daarna zelf wel uit hoe dit zit bij beiden.


bijvoorbeeld

-het triggersignaal van een polini onstekking komt van een Pickup sensor, maar hoe zit dit bij de hpi ?

- welke signalen heeft een digitale hpi cdi nodig om te werken ?



MVG wesley schungel





Dit bericht is gewijzigd door weschung op 21-2-2012 om 13:16 uur.
 
www.weschung.hyves.nl

jr customs 21-2-2012 12:41 Print reply

Posts: 1057
Het vermogen dat een hpi met lichtspoel geeft is net genoeg om een paar led lampjes te laten branden. niet echt geschikt dus om je accu op te laden het kan wel maar je trekt je accu waarschijnlijk veel te snel leeg. Op een minibike site had iemand een programmeerbare cdi gemaakt, dit zal wel interessant zijn, ik zal het eens op zoeken. met een licht vliegwiel blijft het altijd lastig om je accu op te laden.

hier staat hoe je een cdi kan bouwen waar je zelf de curve van in kunt stellen, als je dus de opnemer van de polini ontsteking gebruikt kun je je accu opladen met die ontsteking maar wel met je eigen curve rijden.

Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 21-2-2012 om 15:18 uur.
 
weschung 21-2-2012 12:52 Print reply
Posts: 53
nee ik wil die polini ontstekking gebruiken deze heeft ongeveer 80w aan laadvermogen dat is genoeg om een accu op te laden en deze zijn er 2e hands redelijk te vinden

dan wil ik daar een programmeerbare cdi op hebben want de orginele cdi van polini gaat niet goed lopen op een 650cc 1 cilinder viertakt
omdat deze een onstekkings curve heeft voor een 2 takt brommertje



de vraag is waar moet ik rekening mee gaan houden als ik een programmeerbare cdi bij voorkeur hpi op de polini onstekking http://www.polinipar...bi-senda-p-6199.html aan wil gaan sluiten




Dit bericht is gewijzigd door weschung op 21-2-2012 om 13:08 uur.
 
www.weschung.hyves.nl
De Schout 21-2-2012 13:10 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: weschung
nee ik wil die polini ontstekking gebruiken deze heeft ongeveer 80w aan laadvermogen dat is genoeg om een accu op te laden en deze zijn er 2e hands redelijk te vinden

dan wil ik daar een programmeerbare cdi op hebben want de orginele cdi van polini gaat niet goed lopen op een 650cc 1 cilinder viertakt
omdat deze een onstekkings curve heeft voor een 2 takt brommertje



de vraag is waar moet ik rekening mee gaan houden als ik een programmeerbare cdi bij voorkeur hpi op de polini onstekking http://www.polinipar...bi-senda-p-6199.html aan wil gaan sluiten




Dit bericht is gewijzigd door weschung op 21-2-2012 om 13:08 uur.



ik zou zeggen bel gewoon hpi op.. die weten vast wel hoe of wat. misschien hebben ze ook wel een oplossing van hpi die meer vermogen (elektrisch) levert.
 
tune tweak fiddle bang bummer
weschung 21-2-2012 13:25 Print reply
Posts: 53
Heb net even gekeken maar hpi heeft idd een programma met universele onstekkingen met 80w aan laadopbrengst.

zal daar ff naar vragen voor wat meer info





Dit bericht is gewijzigd door weschung op 21-2-2012 om 13:56 uur.
 
www.weschung.hyves.nl
jr customs 21-2-2012 15:19 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
Het vermogen dat een hpi met lichtspoel geeft is net genoeg om een paar led lampjes te laten branden. niet echt geschikt dus om je accu op te laden het kan wel maar je trekt je accu waarschijnlijk veel te snel leeg. Op een minibike site had iemand een programmeerbare cdi gemaakt, dit zal wel interessant zijn, ik zal het eens op zoeken. met een ligt vliegwiel blijft het altijd lastig om je accu op te laden.

hier staat hoe je een cdi kan bouwen waar je zelf de curve van in kunt stellen, als je dus de opnemer van de polini ontsteking gebruikt kun je je accu opladen met die ontsteking maar wel met je eigen curve rijden.

Nog wat toegevoegd aan mn eerste post

Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 21-2-2012 om 15:18 uur.


 

Dit topic is 6155 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved