Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda help spoed

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 832 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65972 - Honda help spoed
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

roy1263 19-2-2012 17:23 Print topicpost

Posts: 597
Hallo,
ik was een stukje aan het rijden met de ns1 om hem te ''testen'' op de weg. maar op een gegeven moment liep op de een of andere manier de moer van het vliegwiel af en schrok ik me kapot van die herrie wat kan maken. als die tegen de binnenkant van de vliegwieldeksel zat te schuren.

maar als ik nu de kickstart naar beneden doe geeft die heel veel weerstand alsof er iets met de druk niet goed is.
als ik de bougie eruit heb voelt de kickert gewoon normaal aan met de bougie erin kan ik niet vloeiend kicken, maar stuitert die een beetje op en aan. ik heb ook geen verkeerde maat bougie erin zitten dus hulp. ik heb hem waarschijnlijk morgen nodig voor een tripje maar moet die wel normaal doen.

tips? ervaring? Hellup
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub

roelsuzuki 19-2-2012 17:26 Print reply
Posts: 89
ik had dit precies het zelfde met een crossertje bij mij zat het in de koppelings platen hier heb ik niks aan gedaan heb gewoon een nieuwe vliegwielspie gekocht en toen de motor aangeduwd en even laten lopen!! toen was er niks meer aan de hand ! succes!
 
Wizard1894 19-2-2012 17:41 Print reply

Posts: 695
Dat heb ik nog nooit gehad maargoed :P je vliegwiel komt tegen je spoel aan waarschijnlijk, ik kan niks zien maar hoop dat je krukas niet beschadigd is. Maar wat roel zegt idd vliegwiel spie vervangen en dan een veerring met goeie moer vastzetten die vliegwiel. Maar neem aan dat je wel een ring achter je moer had..?

succes ermee.
 
roy1263 19-2-2012 17:53 Print reply

Posts: 597
ja zat wel ring achter moer maar geen veerring.
de spoelen komen zekerste weten niet tegen het vliegwiel aan want dat draait vrij. als ik de bougie eruit heb voelt alles goed.
als ik de bougie erin doe dan bokt die op de kickstarter. dus kan nooit aan spoelen+vliegwielcollage liggen

ik zal nu even wat proberen, laat het wel weten als het goed is
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
Wizard1894 19-2-2012 18:04 Print reply

Posts: 695
Heb je wel goeie bougie erin?(lengte)
 
roelsuzuki 19-2-2012 18:05 Print reply
Posts: 89
wat ik net zij heb ik vandaag verholpen ik dacht dus ook dat het fout was maar zodra er dus compressie is dan loopt je zuiger zeker niet regelmatig oor de cilinder !!!?? dan is het maar 1 ding en dat is je big end maakt in principe niet veel uit als de naald lager maar niet de naaldjes loslaat want dan heb je beschadigingen in de cilinderwand en zuiger kapot! dit kun je checken door met de hand het vliegwiel langzaam te draaien en dan op het bovenste dooie punt voelen of er speling op zit ! succes!
 
Cas DT 19-2-2012 18:06 Print reply

Posts: 3131
Misschien heeft je big-end wel een klap gehad.
Of je krukaslagers.

Dit bericht is gewijzigd door Cas DT op 19-2-2012 om 18:06 uur.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
4takker 19-2-2012 18:09 Print reply

Posts: 2395
maar hij loopt nu wel normaal als je de bougie er in hebt en het vliegwiel weer vast hebt zitten?

al de cilinder kop er af gehad om te kijken of je daar iets ziet?
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
roelsuzuki 19-2-2012 18:12 Print reply
Posts: 89
hij loopt in principe normaal maar het is natuurlijk wel een kwetsbaar punt normaal gesproken kruk as vervangen met langer en keringen in jou geval nog niet doen omdat je het niet zeker weet! probeer hem te laten lopen en als hij dan tegen de cilinder kop aan tikt dan moet je hem meteen weer uit doen en is het het bigend

succes, zolang hij het doet gewoon die tour maken en daarna de krukas vervangen!
 
roy1263 19-2-2012 18:50 Print reply

Posts: 597
als ik het vliegwiel vast draai en ik duw hem aan, trilt de moer meteen weer los en loopt die even op 1000 toeren en gaat dan weet uit
bougie is de juiste lengte. maar heb de uitlaat er nu af gehaald en zie wel gebruikers sporen aan de binnenkant van de cilinder en zuiger maar niet dramatisch denk ik zo. de cilinderkop is wel nat van onder, beetje beige bruine olie ofzo.
maar als ik de bougie er dus uit heb dus dat de druk weg kan voelt alles normaal en goed.
maar als ik het bougiegat dicht maak en ik kick dan gaat het veel te zwaar en begint alles te bokken en stuiteren.
vanochtend liep die nog gewoon en was er niks aan de hand.

zou het mischien aan de inlaat kunnen liggen?
ik ben niet van plan om eventjes het blok los te trekken om te kijken of er wat inters kapot is.
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
JB1 19-2-2012 18:54 Print reply

Posts: 14881
Zou kunnen dat een membraanklepje is gebroken.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
roy1263 19-2-2012 18:59 Print reply

Posts: 597
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Zou kunnen dat een membraanklepje is gebroken.


ik zal er nu naar kijken, laten we hopen dat dat het is want is mooi makkelijk vervangen:S
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
JB1 19-2-2012 19:17 Print reply

Posts: 14881
Dat klepje wel ja, je cilinder/zuiger/krukas/lagers is wat minder makkelijk
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
roy1263 19-2-2012 19:30 Print reply

Posts: 597
ik heb op het moment de volledige ontsteking met vliegwiel eraf gehaald. de carburateur met het kleppenmembraam eraf gehaald. de uitlaat eraf gehaald. de klepjes zien er nog normaal uit, die zijn niet afgebroken ofzo.

als ik nu zonder bougie kick gaat het adembenemend soepel en zie of hoor ik niks raars.
als ik nu met bougie of met iets anders wat het bougiegat dicht maak kick, dan gaat het kicken zwaarder en stuitert die weer ergens wat ikaan de kickstarter kan voelen.
ik kan op het moment geen foto's plaatsen want heb het snoertje voor me telfoon niet bij huis.

ik snap er niks meer van en hoop niet dat er ergens iets diep verstopt on het blok iets stuk is gegaan want het heeft me nu al genoeg gekost om tot hier te komen en hem lopend te krijgen na het laatste incident waar die ermee uit was gescheden.

die tour morgen word toch niks meer.

HELP
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
JB1 19-2-2012 19:34 Print reply

Posts: 14881
Speling op het vliegwiel?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
roy1263 19-2-2012 19:39 Print reply

Posts: 597
hij doet dat ook als het vliegwiel eraf is
ik heb het vliegwiel met ontsteking eraf gehaald en inlaat tot aan de cilinder en uitlaat.
ik snap het niet meer
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub

Dit topic is 4370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved