StineZ |
18-2-2012 15:10 |
Posts: 571 |
Te arm. Je hebt hem zeker nog niet afgesteld na je nieuwe setup?
|
|
Turbokit |
|
Boeman |
18-2-2012 15:24 |
Posts: 28 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StineZ
Te arm. Je hebt hem zeker nog niet afgesteld na je nieuwe setup?
Wel geprobeerd, maar er is geen verschil te merken tussen sproeier 52 en 58
|
|
|
|
StineZ |
18-2-2012 15:27 |
Posts: 571 |
Dan moet je nog groter proberen. probeer eens 70 ofzo
|
|
Turbokit |
|
JB1 |
18-2-2012 15:36 |
Posts: 14881 |
Stationairschroef al eens aan gedraaid?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Boeman |
18-2-2012 15:37 |
Posts: 28 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StineZ
Dan moet je nog groter proberen. probeer eens 70 ofzo
Net even geprobeerd. hij lijkt iets beter maar hij valt nog steeds uit op sproeier 70. maar ik kan wel nog hoger gaan maar het kan toch niet zo zijn dat ik met deze setup zon grote sproeier moet hebben?
Stationair schroef heb ik al aangedraaid
Dit bericht is gewijzigd door Boeman op 18-2-2012 om 15:37 uur.
|
|
|
|
JB1 |
18-2-2012 15:39 |
Posts: 14881 |
Hoofdsproeier heeft geen ruk effect op stationaircircuit.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Boeman |
18-2-2012 15:44 |
Posts: 28 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Hoofdsproeier heeft geen ruk effect op stationaircircuit.
het lijkt toch op valse lucht denk ik... maar ik heb alle pakkingen en dergelijke al vervangen
|
|
|
|
Boeman |
18-2-2012 16:04 |
Posts: 28 |
zou het ook een tekort aan compressie kunnen zijn?
|
|
|
|
TZRBart |
18-2-2012 16:10 |
Posts: 946 |
Met een nieuwe cilinder te weinig compressie? Nee, dat kan niet, of het moet zijn dat jij zonder olie en/of luchtfilter rijdt...
|
|
|
|
Boeman |
18-2-2012 16:12 |
Posts: 28 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Met een nieuwe cilinder te weinig compressie? Nee, dat kan niet, of het moet zijn dat jij zonder olie en/of luchtfilter rijdt...
ja, maar gelet op het probleem. kan een brommer weigeren om stationair te lopen door te weinig compressie
|
|
|
|
TZRBart |
18-2-2012 16:15 |
Posts: 946 |
Dat zou kunnen, maar als je weinig compressie hebt, zou hij wel moeten starten, maar wel slecht... Maar als hij bij jou hard loopt zonder de choke er op, moet je misschien de gasnaald verzetten... Het kan namelijk, althans dat weet ik bijna zeker, dat hij te weinig brandstof krijgt.
|
|
|
|
Boeman |
18-2-2012 16:18 |
Posts: 28 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Dat zou kunnen, maar als je weinig compressie hebt, zou hij wel moeten starten, maar wel slecht... Maar als hij bij jou hard loopt zonder de choke er op, moet je misschien de gasnaald verzetten... Het kan namelijk, althans dat weet ik bijna zeker, dat hij te weinig brandstof krijgt.
een tomos heeft geen gasnaald maar een gasschuif. en de stationair schroef kan niet verder. het klinkt inderdaad als te weinig brandstof. maar ik ga eerst even kijken hoe mijn cilinderkop eruitziet. misschien dat deze beschadigt is
|
|
|
|
TZRBart |
18-2-2012 16:42 |
Posts: 946 |
Lijkt me sterk, als hij gewoon te hard gaat lopen is het te weinig brandstof, op hoe veel slagen staat je luchtschroef? (ik neem aan dat je die wel hebt)
|
|
|
|
Aquamaniac |
18-2-2012 16:51 |
Posts: 882 |
zit er niet gewoon ergens iets dramatisch verstopt in je carburateur ?
trek het ding er ens af maak hem heel goed schoon
controleer of je alles goed monteerd en probeer het dan weer eens van voren af aan
want als ik het verhaal zo hoor krijgt hij zonder choke gewoon geen tot te weinig brandstof (controleer ook filtertje in tank mischien vult je vlotterkamer gewoon te langzaam)
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
Boeman |
18-2-2012 17:04 |
Posts: 28 |
Quote: Lijkt me sterk, als hij gewoon te hard gaat lopen is het te weinig brandstof, op hoe veel slagen staat je luchtschroef? (ik neem aan dat je die wel hebt)
Er zit ook geen luchtschroef op. alleen maar een stationair schroef.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
zit er niet gewoon ergens iets dramatisch verstopt in je carburateur ?
trek het ding er ens af maak hem heel goed schoon
controleer of je alles goed monteerd en probeer het dan weer eens van voren af aan
want als ik het verhaal zo hoor krijgt hij zonder choke gewoon geen tot te weinig brandstof (controleer ook filtertje in tank mischien vult je vlotterkamer gewoon te langzaam)
ik heb even mijn cilinderkop ervan afgehaald en ik zag wat blokolie resten in de cilinder. dus die keerring lekt.
|
|
|
|