Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 80mhr team trekken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1048 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65955 - 80mhr team trekken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2111 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ultimatecrosser 14-2-2012 18:44 Print topicpost
Posts: 61
Hallo,

Heb een 80 mhr team (derbi blok), hij schakelde een tijdje terug niet goed, en omdat er wat dingentjes kapot in waren is de versnellingbak laatst vervangen door onderdelen van een ander blok dat nog als nieuw was. Hij reed voor de reperatie perfect en trok in elke versnelling lekker door, maar nu na deze reperatatie, kan ik m niet meer in de 5 laagtoerig doortrekken tot in de hoge toeren, daarvoor moet ik nu eerst in de 4 hogere toeren maken, hoe kan dit? sproeier was eerst 105 en is daarna vervangen door een 110. Het lijkt erop alsof hem iets tegenhoud, hij wil wel maar komt niet goed. Eerst trok die in elke versnelling lekker door ook van laag toerig naar hoogtoerig in de 6.
Het is nu slecht weer, zou het misschien ook hierdoor kunnen dat die slechter rijd? ( cilinder,krukas,zuiger was nog perfect).

Setup brommer:
80 MHR TEAM
Doppler race krukas
19mm dellorto + malossi powerfilter
110 sproeier ( voor de reparatie 105 )

mvg.
 

Tom96 14-2-2012 18:48 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ultimatecrosser
.....



Waarom heb je 5 maten groter gepakt dan?

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 14-2-2012 om 18:48 uur.
 
lytseleen 14-2-2012 18:50 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
[...]


Waarom heb je 5 maten groter gepakt dan?

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 14-2-2012 om 18:48 uur.

omdat het toen vrij koud was.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
j0ren 14-2-2012 18:55 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

omdat het toen vrij koud was.


Druk eerst je oude sproeier er eens in voordat je ons hier lastig komt vallen
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Tom96 14-2-2012 18:59 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Druk eerst je oude sproeier er eens in voordat je ons hier lastig komt vallen

Juist
 
Aquamaniac 14-2-2012 19:00 Print reply

Posts: 882
staat de ontsteking mischien niet helemaal goed meer ?
kan natuurlijk zijn dat hij daardoor minder power heeft
 
er gaat niks boven luchtkoeling
Derbi-Olaf 14-2-2012 19:47 Print reply

Posts: 14999
zuiger versleten?...

Bak slecht uitgeshimd?...

Lagere bandendruk?...

Dikker lucht?...



Geef zelf eerst eens wat concrete informatie en doe op z'n minst je best om een post neer te zetten die vlot leest en goed begrijpbaar is.

Op deze manier is het giswerk, en niets anders!

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
j0ren 14-2-2012 20:01 Print reply

Posts: 1298
Snap niet dat iedereen dan ook nog andere oorzaken op gaat noemen..

Hij heeft gereden met sproeier 105, gaat alleen aan zijn bak prutsen en start weer moet sproeier 110, vervolgens trekt hij niet goed door. DUH is het dan de afstelling..
Een nieuw bougietje erbij kan trouwens ook geen kwaad.
Kan natuurlijk ook aan de bak liggen, maar die kans is heel erg klein, zeker omdat je aan je afstelling hebt lopen prutsen.

Laat hem dat alsjeblieft eerst een proberen voordat hier 3 pagina's vol staan met onze verdoene tijd terwijl het waarschijnlijk toch de sproeier was.
No offence maar ik kom dit zo vaak tegen, en word er ook zwaar moe van :')
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
ultimatecrosser 15-2-2012 8:54 Print reply
Posts: 61
Ten 1e: Er is na de reperatie eerst gereden met een 105 sproeier, maar toen trok hij al niet meer zo goed als ervoor en de bougie was te licht
ten 2e: ik heb duidelijk vermeld, zuiger is helemaal in orde

Bougie is ook al vervangen, maar hieraan ligt het ook niet.
Versnellingsbak is er professioneel ingezet, en NIET zoals hier wordt gezegt --> aan geprutst.



Dit bericht is gewijzigd door ultimatecrosser op 15-2-2012 om 8:55 uur.
 
Tobias Verhoef 15-2-2012 9:37 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ultimatecrosser
Ten 1e: Er is na de reperatie eerst gereden met een 105 sproeier, maar toen trok hij al niet meer zo goed als ervoor en de bougie was te licht
ten 2e: ik heb duidelijk vermeld, zuiger is helemaal in orde

Bougie is ook al vervangen, maar hieraan ligt het ook niet.
Versnellingsbak is er professioneel ingezet, en NIET zoals hier wordt gezegt --> aan geprutst.



Dit bericht is gewijzigd door ultimatecrosser op 15-2-2012 om 8:55 uur.


En wat vindt jij professioneel?
Professioneel door jezelf of door een brommerboer?
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
ultimatecrosser 15-2-2012 17:40 Print reply
Posts: 61
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


En wat vindt jij professioneel?
Professioneel door jezelf of door een brommerboer?


Brommerboer.
Is het verschil tussen een 19 en 21mm veel qua trekkracht?
 
dirktimmer 15-2-2012 17:43 Print reply

Posts: 1737
lang niet elke bromboer is professioneel dom argument is dat altijd.

maargoed, spuit een bus deodorant leeg op de carb/inlaat als de brommer loopt, valse lucht checken. als de brom uitvalt is het valse lucht.
Rookt hij niet meer dan eerst? dan kan krukaskeerring lek zijn.
krukkeerrign aan vliegwielkant kan ook lek zijn.


 

Dit topic is 2111 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved