pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
5-2-2012 17:16 |
Posts: 8589 |
Hoe is je batterij ?
Gebeurt hetzelfde als de motor draait ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
roy1263 |
5-2-2012 17:45 |
Posts: 597 |
het gebuert hetzelfde als de motor draait, de accu heb ik paar dagen geleden nog helemaal opgeladen. was niks mis mee
|
|
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub |
|
mbx-genieter |
5-2-2012 18:26 |
Posts: 758 |
Haal de tank er eens af en controleer of de groene draden nog goed contact maken, deze zitten vaak met meerdere op 1 punt vast gemaakt.
Volgens mij zijn dat de enigste massa draden uit de draadboom.
Je kan ook eens naar de stekker van het contactslot kijken deze willen wel eens een beetje geoxideerd zijn.
De stekker aansluiting uit elkaar halen, schoonmaken en daarna met een dotje in de stekker zuurvrije vaseline terug in elkaar zetten.
Werkt de claxon wel toevallig???
|
|
|
|
roy1263 |
5-2-2012 19:29 |
Posts: 597 |
De draden van het contactslot waren een tijdje geleden wel los gekomen en heb ik ze alle 4 opnieuw erop gesoldeerd met S39 en soldeer..
Als je de claxon knop indrukt doet die niks maar het lampje dat neutraal aangeeft gaat dan minder vel branden en zoemt iets.
|
|
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub |
|
mbx-genieter |
5-2-2012 20:16 |
Posts: 758 |
Ik denk dat jou accu gewoon om zeep is misschien heeft die op de kou gestaan en is die bevroren geweest.
Sluit maar eens een accu van een auto oid aan op je ns1 en kijk dan of die het wel doet.
|
|
|
|
roy1263 |
5-2-2012 20:35 |
Posts: 597 |
als ik nou eens de accu met oplader aan de brommer doe en dan test als die laat maar zeggen via stopcontact gaat.
hij doet al wel langer dat het knipperlicht naar links heel lang duurt voordat die begint te knipperen en rechts wel meteen.
maar nu doet hij niks meer.
zal morgen even kijken naar accu en draden onder tank
|
|
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub |
|
mbx-genieter |
5-2-2012 21:38 |
Posts: 758 |
Probleem met knipperlicht van soms wel en vaak niet heb ik met ns1 hier ook gehad.
Heb de schakelaar uit elkaar gehaald en contacten schoongemaakt daarna was het probleem verholpen.
|
|
|
|
roy1263 |
5-2-2012 21:43 |
Posts: 597 |
je bedoelt de schakelaar op stuur neem ik aan? dan zal ik daar ook nog eens naar kijken.
het knipperlicht naar links duurt langer met koud weer voordat die begint en met rechts was meestal normaal. maar nu doet de knipperlichten het slecht en het remlicht het niet.
|
|
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub |
|
mbx-genieter |
5-2-2012 21:46 |
Posts: 758 |
Ja schakelaar op het stuur bedoel ik.
|
|
|
|
fordrwd4ever |
6-2-2012 8:54 |
Posts: 107 |
Ik hoop dat je S65 hebt gebruikt om te solderen en geen S39.
Dat spul is zo aggressief, dat het de koperen kabels van je draadboom kompleet wegvreet....
Is ook bedoeld om geoxideerde koperen buizen aan elkaar te solderen.
Zou je kontaktslot lossolderen en de draden een paar cm inkorten.
Daarna gewoon met harskern soldeer netjes opnieuw solderen.
Kijk inderdaad ook je massa aansluitingen even na, die willen nog wel eens goed geoxideerd zijn.
|
|
Idiot outside, but why? |
|
roy1263 |
8-2-2012 22:32 |
Posts: 597 |
ik heb de verlichting/massa weer on orde, maar moet nog wel even naar de schakelaar op het stuur kijken.
Maar nu heb ik de origenele cdi erop gezet met een paar verloop stekkertjes, maar ik vrees dat die te versleten zijn om nog goed stroom door te laten. hij heeft namelijk wel een paar keer gesputtert maar niet goed. dus ik heb dan de kleuren wel goed aangesloten.
Hij doet het met zo'n algeme honda cdi wel maar met ns1 nog niet
Kan je met een multimeter kijken of er nog stroom door een draadje heen kan, en als er wat door heen gaat of er dan wel genoeg door heen kan.
Het contactslot heb ik niks aan gedaan dus dat is nog goed met de s39 soldeerpasta.
|
|
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
8-2-2012 23:38 |
Posts: 8589 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: roy1263
ik heb de verlichting/massa weer on orde, maar moet nog wel even naar de schakelaar op het stuur kijken.
Maar nu heb ik de origenele cdi erop gezet met een paar verloop stekkertjes, maar ik vrees dat die te versleten zijn om nog goed stroom door te laten. hij heeft namelijk wel een paar keer gesputtert maar niet goed. dus ik heb dan de kleuren wel goed aangesloten.
Hij doet het met zo'n algeme honda cdi wel maar met ns1 nog niet
Kan je met een multimeter kijken of er nog stroom door een draadje heen kan, en als er wat door heen gaat of er dan wel genoeg door heen kan.
Het contactslot heb ik niks aan gedaan dus dat is nog goed met de s39 soldeerpasta.
Lijkt me dat je NS1 CDI stuk is.
Ik heb zo'n vermoeden dat je niet helemaal goed omgaat met je electra want de ontsteking heeft niets van doen met de verlichting en nu heb je met beide al een probleem.
Draadjes verkeerd aansluiten op een CDI aansluiten is een recept voor ze stuk te krijgen trouwens ook.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
roy1263 |
9-2-2012 15:03 |
Posts: 597 |
ik heb de cdi aangesloten volgens de foto die de vorige eigenaar mij gestuud heeft, en daar heeft die een paar keer mee geploft, maar is vonk meeste tijd niet,
ik heb de verlichting weer in orde en dat lag niet aan ontsteking ofzo wat je ook mag bedoelen
|
|
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub |
|