M'n gecrashte Honda MB is gisteren getaxeerd, nadat die een week geleden in een ongeluk terecht was gekomen. Ik krijg van de verzekering 350 euro. Nu zit ik te twijfelen of de de brommer in onderdelen zal verkopen, of hem weer opknappen.
De brommer was vrijwel compleet, op knipperlichten na zat alles erop. Nu zijn het bagagerek en andere dingen krom, voorspatbord gescheurd, en is de lak verpest.
Ik heb dit bedacht (Ik neem erin mee dat de brommerhandel op dit moment niet laaiend is):
Verkopen:
100-150 euro voor compleet gereviceerd blok (800 km oud, nieuwe zuiger 300 km oud, goede 50cc cilinder, spruitstuk Mikuni en Keihin, topsnelheid 60-65 km/u),
125-175 euro voor rollend frame (wielen, achterbrug, voorvork, kettingkap, nieuw achtertandwiel, ketting, cockpitje, passagierstepjes, luchtfilter, blokstang voor, kabelboom, achterlichtkapje, remlichtsensor, schijfrem op achterwiel),
10 euro voor de 2 tankdelen (lak verpest, tankdop, kraantje),
15 euro voor het zadel (nieuw),
20-30 euro voor het stuurkuipje (met beugels, maar scheurtjes en krassen, niet mooi).
Óf,
Opknappen: van de 350 euro gebruik maken om de brommer te fatsoeneren.
Zijn deze prijzen redelijk aannemelijk, en wat is jullie advies?
Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 4-2-2012 om 21:56 uur.
|