Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - m50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1099 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65923 - m50
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5555 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puch4ever 4-2-2012 17:41 Print topicpost
Posts: 310
wie weet hoe je een puch m50 racing af moet stellen(schema of iets)
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 4-2-2012 17:45 Print reply

Posts: 17929
met een schroevendraaier...


vertel eerst eens wat je setup is, wat je al gedaan hebt, wat je nog van plan bent te gaan doen enz enz enz

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187
 
puch4ever 4-2-2012 17:46 Print reply
Posts: 310
standaard 50cc cilinder
15mm bing carburateur
standaard filter
standaard uitlaat
ik hou he helemaal origineel
 
honda fryslan 4-2-2012 19:43 Print reply

Posts: 1914
15mm bing lijkt mij niet origineel..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Custompuch 4-2-2012 20:02 Print reply

Posts: 290
Juiste sproeiermaat zoeken,

Bougie zwart is te groot,
Bougie wit/grijs is te klein.

Verder, gasnaald afstellen, puur afstellen met tussendoor rijden om te testen.
Ik zou beginnen met de 2e stand van onder.

Voorontsteking goed afstellen, hoeveel precies kun je op het internet vinden.
 
puchcobra4t 4-2-2012 22:10 Print reply

Posts: 116
zelf stel ik mijn Puch M50 racing volgen de volgende gegevens af; ontsteking: 0.8- 1.2 mm voor BDP, kontaktpunt afstand: 0.4- 0.5 mm bougie punt afstand 0.4- 0.5 mm zelf heb ik een Champignon L86 bougie, in de 15mm carburateur die ik zelf er op heb zitten zit een 64 sproeier.

succes er mee,

Groeten Flip
 
ook ik maak fouten!
lukas puch 4-2-2012 23:38 Print reply

Posts: 611
afstand tussen contactpunten moet kleiner, zet ze maar op 0.35 voor ontsteking 0.8-1.0
 
puch4ever 5-2-2012 10:04 Print reply
Posts: 310
15mm bing zat er al op is volgens mij inderdaad niet origineel.
Ik zal eens proberen op de manier die puchcobra4t zei.
 
puchcobra4t 5-2-2012 10:05 Print reply

Posts: 116
de gegevens die ik verstrekt heb zijn uit de werkplaatshandboek van de Puch M50 racing uit de jaren 70.
 
ook ik maak fouten!
puch4ever 5-2-2012 10:09 Print reply
Posts: 310
dankje dan hoop ik dat ik hem zo weer lopend krijg.
 
puch4ever 5-2-2012 10:11 Print reply
Posts: 310
wat betekt bdp?
 
KlaasMarten 5-2-2012 10:14 Print reply

Posts: 423
BDP betekent bovenste dodelijke punt, oftewel je zuiger staat helemaal bovenin
 
Haus am See
puchcobra4t 5-2-2012 10:14 Print reply

Posts: 116
ik heb er 3 lopen volgens deze afstellingen en doen het hier zeer goed op zelf met grotere carburateurs op mijn cobra4t zit zelfs een 17mm bing. op originele nl brommers hoort er wel een 12mm op te zitten eventuele import import kan een 15 of 17mm zitten
 
ook ik maak fouten!
puch4ever 5-2-2012 10:16 Print reply
Posts: 310
mijn liep in het begin al slecht maar met aanlopen liep die gewoon en nu helemaal niet meer omdat iemand aan de afstelling heeft gezeten.
 
puchcobra4t 5-2-2012 10:21 Print reply

Posts: 116
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch4ever
wat betekt bdp?

bovenste dode punt dit is het punt dat je zuiger helemaal boven in staat dit is te controleren met de achterkant van een schuifmaat door je bougie gat heen. bougie eruit halen je steekt de dunne achterkant in het bougie gat en duwt de dunne pen tegen de zuiger draai dan aan je vliegwiel in de draairichting en op een gegeven moment stopt de schuifmaat met bewegen en dan heb je je bovenste dode punt bereikt en dan kin je een merkteken op je blok en vliegwiel aan brengen dit is erg handig voor de volgende keren dat je met je ontsteking bezig bent

succes ermee
 
ook ik maak fouten!
puch4ever 5-2-2012 11:12 Print reply
Posts: 310
ik ga er vanmiddag aan beginnen
 

Dit topic is 5555 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved