Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 49"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 508 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65914 - "Kleine vragen Topic Deel 49"
Pagina 194 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 193, 194, 195 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 129858 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 20-8-2012 21:51 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
ligt dat van een twee takt echt zoveel lager dan dat van een auto?

begint pas op te bouwen als je uitlaatpoort sluit hea,

dus, meestal ongeveer de helft van wet een auto heeft


Maar zoals ik al gezegd heb, bij een 2takt niet representatief
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
koetjeboe91 20-8-2012 22:07 Print reply

Posts: 2096
oke weer iets geleert
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
BenjaminDG 20-8-2012 22:25 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

begint pas op te bouwen als je uitlaatpoort sluit hea,

dus, meestal ongeveer de helft van wet een auto heeft


Maar zoals ik al gezegd heb, bij een 2takt niet representatief


Dat is dan waarschijnlijk ook de reden waarom men werkt met compressie verhoudingen ipv drukken bij een 2takt?


 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 20-8-2012 23:03 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Dat is dan waarschijnlijk ook de reden waarom men werkt met compressie verhoudingen ipv drukken bij een 2takt?



correct, bij sommige specifieke rekenmethodes wordt zelfs compressieverhouding op 2 manieren berekend. 1 op de conventionele manier, en 1 vanaf het moment dat de uitlaatpoort sluit

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Blommetje 21-8-2012 15:31 Print reply

Posts: 230
Ok, top. Stinken laat ik voor wat het is. Zal wel de oude olie zijn na 1 jaar stilstand... Olie is nu ververst dus zal binnenkort beter zijn dan.

Tweede vraag:
Met de kicker + electrisch start de scooter vrijwel altijd meteen, maar dan moet ik wel gas bijgeven. Choke is het niet, want het is ook als die warm is.
Soms slaat die wel ineens af als die stationair draait. Bij het stoplicht bijvoorbeeld . Soms wat pingelen en dan gaat het ineens weer goed...
Loopt mooi rustig stationair als het goed gaat, maar soms dus niet.

Wat kan dit zijn?
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail
Aprilia RX 50 2003 21-8-2012 15:49 Print reply

Posts: 6717
heeft iemand voor mij misschien een foto van een kickstart mechanisme van een peugeot zenith?

ik kan het zo niet vinden
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
mytsx 21-8-2012 16:55 Print reply
Posts: 150
sorry vraag klinkt een beetje dom

hoe moet ik zorgen dat niet al mn koelvloeistof uit mn cilinder enz. loopt als ik dat allemaal los maak??
 
.luuk 21-8-2012 17:00 Print reply

Posts: 1483
Niet, bakje eronder, en aftappen
 
mytsx 21-8-2012 17:08 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .LUUK
Niet, bakje eronder, en aftappen


gewoon uit je radiateur tappen?? of uit de cilinder??

 
.luuk 21-8-2012 17:14 Print reply

Posts: 1483
Wat voor een brom gaat t? Vaak zit er op de waterpomp een aftapboutje
 
mytsx 21-8-2012 17:15 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .LUUK
Wat voor een brom gaat t? Vaak zit er op de waterpomp een aftapboutje



kx125...


 
.luuk 21-8-2012 17:37 Print reply

Posts: 1483
aftapboutje, of de slang die van de pomp naar cil loopt, onderaan loshalen
 
kenny77 21-8-2012 17:41 Print reply

Posts: 29286
Bij crossmotoren zit er ook vaak een schroefje op de cilinder zelf om het water nog eruit te kunnen laten?
 
mytsx 21-8-2012 17:43 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Bij crossmotoren zit er ook vaak een schroefje op de cilinder zelf om het water nog eruit te kunnen laten?


oke, daarna kan je het gewoon weer terug 'gooien' toch??

 
derbi ftw 21-8-2012 17:45 Print reply

Posts: 452
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mytsx
[...]


oke, daarna kan je het gewoon weer terug 'gooien' toch??



ja, gewoon in je resevoir bakje, maar als het te smerig is, gwn nieuwe erin.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.

Dit topic is 129858 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 194 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 193, 194, 195 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved