Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - vraagje over oliepomp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 907 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65906 - vraagje over oliepomp
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2855 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jurre50 31-1-2012 20:53 Print topicpost

Posts: 272
ik heb een tsx waar een olietank opzit, er zit een pompje enz. bij alles zit aangesloten.
ik had er altijd gewoon 1:50 in maar ik wil eens proberen om met schone benzine en olie in het tankje te rijden
kan ik dan gewoon olie erin gooien en schone benzine of moet ik hem eerst ontluchten, en als dat zo is hoe moet dat dan?
 
búter, brea en griine tsiis, it is allegear net te fretten.

maerijn 31-1-2012 21:10 Print reply

Posts: 2455
Als de oliepomp nog werkt kun je gewoon het tankje met olie vullen, dan zou het goed moeten gaan. Als je niet zeker weet of die het doet, vul het olietankje een beetje en kijk of er olie uit het slangetje druppelt terwijl de brommer loopt.
 
koetjeboe91 31-1-2012 21:13 Print reply

Posts: 2096
je pompje was dus al die tijd droog aan het pompen? zoja dan kun je die weg gooien.

dan nu over die schonere brandstof. ja dit is en blijft een moeilijk verhaal. je gaat er niet zuiniger van rijden het verbrand net zo goed. het grote verschil is dat deze brandstof 10 tot soms 30 cent duurder is.

ook kwa vermogen stijg je niks (gemeten op school op de dynobank) met zowel shelv power normaal en andere zuinige en of schonere brandstof.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Floris-tsx 31-1-2012 21:21 Print reply

Posts: 3225
Het pompje is kapot als hij droog gelopen heeft.

Je zou dus kunnen overwegen een nieuwe te kopen

 
Iedereen kan professioneel worden
JB1 31-1-2012 21:48 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
je pompje was dus al die tijd droog aan het pompen? zoja dan kun je die weg gooien.

dan nu over die schonere brandstof. ja dit is en blijft een moeilijk verhaal. je gaat er niet zuiniger van rijden het verbrand net zo goed. het grote verschil is dat deze brandstof 10 tot soms 30 cent duurder is.

ook kwa vermogen stijg je niks (gemeten op school op de dynobank) met zowel shelv power normaal en andere zuinige en of schonere brandstof.


Vpower enzo heeft pas nut als je compressie zo hoog is dat hij gaat pingelen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ChielTZR 31-1-2012 21:57 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Vpower enzo heeft pas nut als je compressie zo hoog is dat hij gaat pingelen


Heeft fuelsave wel zin dan? (geloof er niks van nnmlk)

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Martijn II - Forum en Sales Moderator 31-1-2012 22:01 Print reply

Posts: 9841
ik denk dat ie met schone brandstof bedoelt dat ie niet vervuild is met die vieze tweetaktolie....

ik zou het gewoon proberen. ik heb het ook zo gedaan en dat ging prima. Gewoon het slangetje wat je normaal op je cilinder douwt een boterhamzakje ofzo omheen tiewrappen en na een paar dagen kijken of je zakje volkomt.

Pomp is een plunjerpomp, die krijg je niet gauw kapot.
Afstellen met de merktekens die op de pomp staan, is niet ingewikkeld (een streepje stationair, andere streepje volgas als ik me goed herinner)

Zo heb ik het gedaan en met mn 70eurokit reed dat prima.

Voordeel van met de pomp rijden is dat je gewoon altijd de goede verhouding olie hebt, dus bij weinig gas minder olie dan bij volle belasting. Met mengsmering heb je altijd dezelfde verhouding; relatief te arm bij vollast en te rijk bij geen belasting. Niet optimaal.

edit; je kunt voor de lol berekenen hoeveel ie zou moeten pompen. ik stond er van versteld hoe weinig olie er eigenlijk gepompt wordt... niet meteen denken dat je pomp kapot is... het zijn geen liters per uur


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 31-1-2012 om 22:02 uur.
 
Too cool for school!
Jolem 31-1-2012 23:16 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
...

...


edit; je kunt voor de lol berekenen hoeveel ie zou moeten pompen. ik stond er van versteld hoe weinig olie er eigenlijk gepompt wordt... niet meteen denken dat je pomp kapot is... het zijn geen liters per uur


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 31-1-2012 om 22:02 uur.


Het is +/- 0,225ml per minuut bij 2000rpm bij mijn ZR50(standaard 50cc met 16mm carb, spr.: 75).

dus dat is 13,5ml per uur..... (wordt natuurlijk meer bij hogere toeren)

OT: de olie die dat pompje verzet is tegelijk ook de smering voor de pomp, als hij al die tijd droog gelopen heeft, zou ik hem maar even goed nakijken voor je hem gebruikt (of gwn een nieuwe kopen).

Als je de oliepomp eraf haalt zir er als het goed is een klein plastic koppelstukje, wat m verbind met een as in het blok. controleer ook of die nog heel is en er uberhaupt nog wel zit. Als hij er niet in zit, betekent het waarschijnlijk dat je pomp niet gedraait heeft zonder olie.

Dit bericht is gewijzigd door Jolem op 31-1-2012 om 23:17 uur.
 
jurre50 1-2-2012 19:08 Print reply

Posts: 272
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
je pompje was dus al die tijd droog aan het pompen? zoja dan kun je die weg gooien.

dan nu over die schonere brandstof. ja dit is en blijft een moeilijk verhaal. je gaat er niet zuiniger van rijden het verbrand net zo goed. het grote verschil is dat deze brandstof 10 tot soms 30 cent duurder is.

ook kwa vermogen stijg je niks (gemeten op school op de dynobank) met zowel shelv power normaal en andere zuinige en of schonere brandstof.



dan denk ik dat 'ie inderdaad stuk is
 
búter, brea en griine tsiis, it is allegear net te fretten.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-2-2012 0:24 Print reply

Posts: 9841
je concludeert nu dat ie stuk is om dat één iemand zegt dat ie niet droog mag lopen?

vooral niets testen dan

 
Too cool for school!
jurre50 2-2-2012 9:36 Print reply

Posts: 272
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
je concludeert nu dat ie stuk is om dat één iemand zegt dat ie niet droog mag lopen?

vooral niets testen dan


ik ga het nog wel even testen, maar ik heb er nu nog benzine met olie in.
 
búter, brea en griine tsiis, it is allegear net te fretten.
De Schout 2-2-2012 11:03 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jurre50
[...]

ik ga het nog wel even testen, maar ik heb er nu nog benzine met olie in.



dat is ook net zo verstandig met testen.

tankje vullen, slangen en gaskabel aansluiten en het slangetje wat normaal op de cilinder komt in een plastic zakje hangen en vast binden/tapen/omhetevenwat. dan gewoon lekker op mengsmering gaan rijden.

als je dan je kilometers bij houd en je weet het verbruik weet je ongeveer hoeveel olie er in het zakje moet zitten.
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 2855 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved