Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - setup voor HM cre am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 768 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65891 - setup voor HM cre am6
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3431 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HmCreFan 29-1-2012 14:08 Print topicpost
Posts: 14
hallo,
ik ga binnekort een hm cre kopen, (de oudere)
en hier ben ik nu een setup aan het uitzoeken,
het moet niet veel kosten,hard trekken en ong 70 gaan en betrouwbaar zijn.
ik dacht zelf aan
am6
airsal 80cc
65cc ktm,kawasaki pijpje ofzo?
21mm dellorto?
en een hpi.
is dit een mooie setup om hard te trekken, en te vertanden op 70? of maakt het dan dik overtoeren? en het moet goed betrouwbaar zijn, want moet er elke dag mee naar school, en wil ook wel lange ritten maken,en houd de krukas dit wel?
 

JB1 29-1-2012 14:23 Print reply

Posts: 14881
70? Dan voldoet de originele zooi al man
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
HmCreFan 29-1-2012 14:30 Print reply
Posts: 14
haha,ja maar dat trekt weer niet, wil ook niet dat het 100 ofzo loopt,80 is echt de max
 
JB1 29-1-2012 14:31 Print reply

Posts: 14881
Airsal 80 met een originele pijp trekt al lekker
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 29-1-2012 14:33 Print reply

Posts: 29286
80cc DR met standaard ontgrensde pijp?

Lijkt me ideaal, al gaat hij dan volgens mij ook wel over de 80 km/h heen.

Wat de setup die je nu beschrijft is meer hoogtoerig.
En waarom hpi als je zo traag wilt en elke dag wilt gaan rijden?
 
Cas DT 29-1-2012 14:35 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
80cc DR met standaard ontgrensde pijp?

Lijkt me ideaal, al gaat hij dan volgens mij ook wel over de 80 km/h heen.

Wat de setup die je nu beschrijft is meer hoogtoerig.
En waarom hpi als je zo traag wilt en elke dag wilt gaan rijden?


Ik heb dr80 met een originele uitlaat, loopt idd leuk.
Subtiel geluid maar toch nog +-90.
Dat is i.c.m. 16mm dellortho en originele ontsteking.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
HmCreFan 29-1-2012 14:35 Print reply
Posts: 14
meer voor het geluid,wil wel een mooi crossmotor geluid, maar past zon 65cc pijp er mooi bij? of kan ik beter een opmaatje maken?
 
Nielzor 29-1-2012 14:37 Print reply

Posts: 282
Crossmotors maken veel toeren en dat gaat meestal niet echt samen met een lage topsnelheid.
 
HmCreFan 29-1-2012 14:41 Print reply
Posts: 14
wat is een 80cc dr? welke cil isdat? en een 50cc dopler is dat wat?, of heb ik met 80cc dan meer trekkracht??
 
Chiel1994 29-1-2012 14:41 Print reply

Posts: 628
Die vertanding naar tanwiel 70 oid. heb je op de weg helemaal niets aan, alleen de 80cc trekt hard genoeg.

Een 65cc pijp zou je pas moeten maken maar deze zijn erg hoogtoerig! (heb er zelf ook 1 gehad)
Het beste is altijd opmaat uitlaat.

Als je ook voor betrouwbaarheid gaat zou ik geen HPI nemen, maar een PVL oid. Of de standaard ontsteking, die gaat ook niet kapot.

Dit bericht is gewijzigd door Chiel1994 op 29-1-2012 om 14:42 uur.
 
BX nr. 19 Superklasse!
HmCreFan 29-1-2012 14:43 Print reply
Posts: 14
dus gewoon een
80cc airsal
21mm dellorto ofzo
orginele onsteking
opmaat en dan laagtoerig houden>?

 
der Chef 29-1-2012 14:44 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HmCreFan
dus gewoon een
80cc airsal
21mm dellorto ofzo
orginele onsteking
opmaat en dan laagtoerig houden>?


Ik denk dat als je even zou zoeken op dit forum dat je genoeg opties voor een goede setup van een am6 blok zult vinden
 
Chiel1994 29-1-2012 14:46 Print reply

Posts: 628
Dat zou denk ik wel een fijne setup zijn
 
BX nr. 19 Superklasse!
kenny77 29-1-2012 14:50 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HmCreFan
dus gewoon een
80cc airsal
21mm dellorto ofzo
orginele onsteking
opmaat en dan laagtoerig houden>?



Waarom 200 tot 300 euro uit geven voor een uitlaat als je voor 3 tientjes een nette originele hebt die nagenoeg het zelfde doet?

Tenminste er stond dat het niet te veel moest kosten.
En zoals gezegd als je een cross motor geluid wilt, dan zou je al meer toeren moeten maken.

Veel toeren en 70 km/h rijden is niet fijn.
En trekt ook nog eens leuk de aandacht van oom agent die het ook prachtig vind om hem even te testen.

Mooiste voor een school brommer is veel cc's met weinig toeren.
Dan kan je lekker rustig met het verkeer mee tuffen in de stad zonder dat je de aandacht vraagt.

Maarja dat is mijn mening.
 
HmCreFan 29-1-2012 14:50 Print reply
Posts: 14
en zon am6 blokje reviceren is dat beetje moeilijk? en welke special tools heb je nodig? en wat kost ong zon revisie dus behalve nieuwe krukas
 
HmCreFan 29-1-2012 14:51 Print reply
Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Waarom 200 tot 300 euro uit geven voor een uitlaat als je voor 3 tientjes een nette originele hebt die nagenoeg het zelfde doet?

Tenminste er stond dat het niet te veel moest kosten.
En zoals gezegd als je een cross motor geluid wilt, dan zou je al meer toeren moeten maken.

Veel toeren en 70 km/h rijden is niet fijn.
En trekt ook nog eens leuk de aandacht van oom agent die het ook prachtig vind om hem even te testen.

Mooiste voor een school brommer is veel cc's met weinig toeren.
Dan kan je lekker rustig met het verkeer mee tuffen in de stad zonder dat je de aandacht vraagt.

Maarja dat is mijn mening.

ik kan de uitlaat zelf maken, dus dat kost hooguit een 10tje,en kan je me zon setup noemen?

Dit bericht is gewijzigd door HmCreFan op 29-1-2012 om 14:51 uur.
 

Dit topic is 3431 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved