Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
met een helicoil kun je je originele draadmaat behouden en een helicoil is altijd sterker dan dat gare originele aluminium. Nu ga je wel groter als je alleen opnieuw tapt, maar een nette oplossing is het niet. Daarnaast zul je de kap, of wat er ook vastgezet wordt, ook op moeten boren...
Daarom helicoil.
Maar ik lees je hele post weer eens opnieuw en zo te zien is het gewoon je aftapbout die verrot is.
Als je een nieuwe plug kunt scoren is optappen het makkelijkst (en goedkoopst).
Als ik de kans heb zet ik altijd helicoils. Gewoon de mooiste oplossing omdat je zo dicht mogelijk bij het origineel blijft.
Tappen/Helicoil zetten kan prima zonder het blok te splitsen, als je maar weet waar je mee bezig bent. Heb het vaak zat gedaan zonder dat er vuil achterbleef in het motorblok.
bij mijn motor zit ook een helicoil door vorige eigenaar gedaan.
Ik zit elke oliewissel te kloten om hem goed afgedicht te krijgen.
Doordat de ruimte tussen de bout en het blok niet helemaal vlak is (daar zit de helicoil) dicht de koperen ring niet lekker af.
Dus ik zou hem groter tappen als er vlees genoeg is.
|