Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Onmogelijk motor opnieuw te starten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65861 - Onmogelijk motor opnieuw te starten
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 8300 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TZRBart 9-3-2012 19:59 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Vandaag opnieuw paar uur aan bezig geweest
De tweede kick was hij weg! Heb klein stukje gereden. Roken is al een heel stuk minder. Kracht heeft hij ook plots terug... blijft mooi draaien enzo

Allee alles leek goed. Leg hem stil, doe mijn helm en om deftig ritje te maken
maar hij startte niet meer...

Bougie stond heel vettig, andere erin, maakt geen kloten verschil
Heb gekeken naar de vonk in de donkerte en dat ziet er volgens mij zeer goed uit. Toch lijkt het alsof hij onregelmatig vonkt, maar dat kan aan mij liggen door de kickstarter.

IK WEET HT ECHT NIET MEER!!

Dit is dus ondertussen allemaal vervangen
- nieuwe cilinder + wesico zuiger + nieuwe voet en koppakking
- andere cdi, kabelboom, en bobine
- nieuwe distributieketting
- verschillende bougies

Dit is volgens "het boekje" in orde
- weerstand van de spoelen
- vlotterhoogte
- klepspeling
-nokkenastiming

Hier zit het volgens het mis:
- nokken zijn 5 hondersten v e mm te ver versleten

Zit ook verse benzine in...

Wie nog een tip heeft, graag!! alles is goed, zelfs het kleinste detail!


Ik zou er eerst maar als hij het doet gewoon gelijk een flinke ronde rijden zodat hij lekker warm wordt enzovoorts, dat hij niet super start kan nog gewoon veranderen als alles lekker loopt.
 
ChielTZR 9-3-2012 20:10 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Ik zou er eerst maar als hij het doet gewoon gelijk een flinke ronde rijden zodat hij lekker warm wordt enzovoorts, dat hij niet super start kan nog gewoon veranderen als alles lekker loopt.


Óf je zegt niks.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
BenjaminDG 9-3-2012 20:26 Print reply

Posts: 4605
Het probleem ligt volgens mij in de carburatie, distibutie is in orde lijkt me.

Een nokkenas die een paar honderste versleten is gaat het verschil niet maken tussen starten of niet starten.

Wat is de stand van de co schroeven, als deze te rijk staan krijg je geen probleem als hij koud is maar kan hij te rijk draaien wanneer het motorblok wat warm staat.

Als de motor stationair draait, ruik je dan benzine geur of niet?
 
Vlaanderen vrij!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 9-3-2012 20:32 Print reply

Posts: 8601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Het probleem ligt volgens mij in de carburatie, distibutie is in orde lijkt me.

Een nokkenas die een paar honderste versleten is gaat het verschil niet maken tussen starten of niet starten.

Wat is de stand van de co schroeven, als deze te rijk staan krijg je geen probleem als hij koud is maar kan hij te rijk draaien wanneer het motorblok wat warm staat.

Als de motor stationair draait, ruik je dan benzine geur of niet?


Je kan ook proberen starten met startpiloot, een draaiende motor gaat niet zomaar afslaan als de carburatie niet helemaal klopt.

Warm starten doe je ook anders dan koud starten...als je een paar keer zonder scces gekickt hebt kan je best de cilinder leegkicken. Kicken met de benzinekraan dicht dus om de cilinder te legen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Santa Cruz 9-3-2012 20:47 Print reply

Posts: 716
Eigenlijk eenmaal de motor start is er niets bijzonder aan op te merken.
Hij rookt mss net wat te veel, maar het wordt steeds wat beter

Op een ander forum kreeg ik de tip dat de koppakking ergens lek kan zijn. Het is een nieuwe dus heb er wel mijn bedenkingen bij...

Ik zou eens een cvk 34 moeten kunnen lenen om eens te testen
Dat zou me mss ook weer een heel stuk verder helpen!

Werkt die startpilot echt zo goed? Geen ervaring mee

edit: Is het normaal dat ik maar net door de stationairsproeier kan kijken? het is echt een zeer klein gaatje

Ik begin gewoon echt aan de normaalste dingen te twijfelen, niet goed voor het zelfvertrouwen zo'n startprobleem

thx

Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 9-3-2012 om 20:55 uur.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 9-3-2012 20:56 Print reply

Posts: 8601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Werkt die startpilot echt zo goed? Geen ervaring mee


Het is al een nevel, dus met een vonkje er bij is dat onfeilbaar.
Ik spuit altijd in het bougiegat, alhoewel dat niet de bedoeling is...werkt super.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 8300 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved