Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Onmogelijk motor opnieuw te starten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 842 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65861 - Onmogelijk motor opnieuw te starten
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8304 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 21-2-2012 22:27 Print reply

Posts: 4605
Ik denk het niet hoor maar ja vervangen kan nooit geen kwaad.

Edit: laat maar.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 21-2-2012 om 22:31 uur.
 
Vlaanderen vrij!
ikkejw 21-2-2012 22:31 Print reply

Posts: 9886
hoe heb je die spanningen gemeten? een bouwmarkt multimeter is lang niet snel genoeg om zulke korte pulsen te kunnen meten.

0.5V op je pickup is inderdaad niet genoeg, je CDI schakelt waarschijnlijk pas bij 0.7V
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Santa Cruz 21-2-2012 22:32 Print reply

Posts: 716
Het in- en uitlaatkanaal vol gegoten met petroleum (dunner dan benzine)
Daarna minstens 3 minuten staan kijken rond de kleppen als deze enige sporen toonden van vocht. Maar geen van de vier toonde ook maar iets...

Daarna ook eens de cilinderkop warm gemaakt, maar ook geen lekkages dan.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
BenjaminDG 21-2-2012 22:33 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Het in- en uitlaatkanaal vol gegoten met petroleum (dunner dan benzine)
Daarna minstens 3 minuten staan kijken rond de kleppen als deze enige sporen toonden van vocht. Maar geen van de vier toonde ook maar iets...

Daarna ook eens de cilinderkop warm gemaakt, maar ook geen lekkages dan.


Dan lijkt me de distributie en alles er omtrent toch in orde.
 
Vlaanderen vrij!
Santa Cruz 21-2-2012 22:33 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
hoe heb je die spanningen gemeten? een bouwmarkt multimeter is lang niet snel genoeg om zulke korte pulsen te kunnen meten.

0.5V op je pickup is inderdaad niet genoeg, je CDI schakelt waarschijnlijk pas bij 0.7V


Ja, gewoon gemeten met een normale multimeter...
Hoe kan ik het beter doen?

Waar zou de oorzaak kunnen zitten dat de puls te laag is in spanning?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
RikDT50MX - Nieuws Poster 21-2-2012 23:03 Print reply

Posts: 1558
te lage spanning van de spoel af, is dan niet de spoel stuk of het magnetische veld te zwak?
 
I Can Play With Madness
Santa Cruz 22-2-2012 12:24 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
te lage spanning van de spoel af, is dan niet de spoel stuk of het magnetische veld te zwak?


Dat denk ik ook
Maar de spoel zit qua weerstand ideaal. En magnetisch veld te zwak lijkt me sterk
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Santa Cruz 2-3-2012 18:22 Print reply

Posts: 716
Jaa nieuws

vandaag de nieuwe distributie erop gebotst. Alles ligt nu weer perfect in lijn .EEEEEEEEEnnnnnn HIJ START!!

start goed, meestal na de eerste deftige kick.
Maar nu een ander probleem... Als hij 5-10 seconden op relanti staat te draaien valt hij gewoon uit. Zowel op choke als gewoon. Zolang ik de gas erop houd blijft hij draaien.

Hij rookt ook reledelijk veel (blauwe rook) en ruikt beetje raar.

Ook heeft hij bijna geen kracht om weg te kunnen rijden.

Om accidenten te voorkomen heb ik geen verdere testritten uitgevoerd.


Dus dan toch carburatie zeker??

groeten!
 
2takt of 4takt? Supermotard!
TZRBart 2-3-2012 20:00 Print reply
Posts: 946
Allicht, maar misschien is er door al het proberen te starten en andere trucjes veel rommel en onverbrande benzine in de cilinder gekomen dus misschien is het juist goed om een testrit te maken... (denk ik)
 
BenjaminDG 2-3-2012 21:24 Print reply

Posts: 4605
Blauwe rook is olie die verband wordt, kan nog rest olie zijn van de revisie of je hebt een probleem...

Voor je relantie probleem, controleer de vlotterhoogte eens.

Waarschijnlijk is het benzine niveau te laag of krijg je niet genoeg benzine van de benzinekraan.


 
Vlaanderen vrij!
TZRBart 2-3-2012 22:00 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Blauwe rook is olie die verband wordt, kan nog rest olie zijn van de revisie of je hebt een probleem...

Voor je relantie probleem, controleer de vlotterhoogte eens.

Waarschijnlijk is het benzine niveau te laag of krijg je niet genoeg benzine van de benzinekraan.




Als ik hem was zou ik met die olie nog even afwachten, lijken mij ook restanten... Als hij gewoon alles goed heeft gedaan, zou er niks aan de hand moeten zijn lijkt mij.
 
Santa Cruz 2-3-2012 22:51 Print reply

Posts: 716
met die blauwe rook zit ik ook niet echt in... Dat komt wel goed

Hoe moet ik de vlotterhoogte meten Benjamin?

groet
 
2takt of 4takt? Supermotard!
BenjaminDG 3-3-2012 9:09 Print reply

Posts: 4605
Moet je eens kijken in je handboek want er zijn 2 meetpunten.

Meten vanaf de pakking of zonder pakking, maar in principe maakt dat niet zoveel uit bij correctie.

Allen bij het instellen van de fabriekswaarde moet je goed kijken in je handboek.



Let op wel meten zodat de vlotter het klein pinneke raakt en NIET indrukt.

Wat je dus moet doen is zorgen dat het benzine niveau hoger staat.

Dit doe je door de vlotterhoogte kleiner te maken zodat de benzine toevoer later wordt afgesloten.

Maar controleer maar eerst of de benzine kraan goed werkt.

Hier is een goede site om de carb aftestellen.

http://www.factorypro.com/tech/carbtun.html
 
Vlaanderen vrij!
Santa Cruz 3-3-2012 19:37 Print reply

Posts: 716
oké bedankt man!

Ik laat wel weten wat het wordt.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Santa Cruz 9-3-2012 19:28 Print reply

Posts: 716
Vandaag opnieuw paar uur aan bezig geweest
De tweede kick was hij weg! Heb klein stukje gereden. Roken is al een heel stuk minder. Kracht heeft hij ook plots terug... blijft mooi draaien enzo

Allee alles leek goed. Leg hem stil, doe mijn helm en om deftig ritje te maken
maar hij startte niet meer...

Bougie stond heel vettig, andere erin, maakt geen kloten verschil
Heb gekeken naar de vonk in de donkerte en dat ziet er volgens mij zeer goed uit. Toch lijkt het alsof hij onregelmatig vonkt, maar dat kan aan mij liggen door de kickstarter.

IK WEET HT ECHT NIET MEER!!

Dit is dus ondertussen allemaal vervangen
- nieuwe cilinder + wesico zuiger + nieuwe voet en koppakking
- andere cdi, kabelboom, en bobine
- nieuwe distributieketting
- verschillende bougies

Dit is volgens "het boekje" in orde
- weerstand van de spoelen
- vlotterhoogte
- klepspeling
-nokkenastiming

Hier zit het volgens het mis:
- nokken zijn 5 hondersten v e mm te ver versleten

Zit ook verse benzine in...

Wie nog een tip heeft, graag!! alles is goed, zelfs het kleinste detail!
 
2takt of 4takt? Supermotard!

Dit topic is 8304 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved