Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Onmogelijk motor opnieuw te starten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 672 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65861 - Onmogelijk motor opnieuw te starten
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8303 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Santa Cruz 20-2-2012 14:55 Print reply

Posts: 716
Heb net eens de spanning over gemeten als ik kickstart.

Over de ontstekingsspoelen krijg ik pieken tot over de 40 V.
Over de pick-up spoel meet ik nog geen 0.5 V.

Zijn dit normale waarden?

De weerstanden van de spoelen zijn allemaal goed.

Op het vliegwiel ligt zo'n reepje om het signaal aan de pick-up te geven. Moet dit magnetisch zijn? Want bij mij blijft er nog geen spijker aanhangen...

Grtz
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Thom-maxi 20-2-2012 15:07 Print reply
Posts: 10
de 40v is wel heel hoog

maar de pick up is wel goed
en nee hij hoord niet magnetisch t zijn

mvg thom
 
Cas DT 20-2-2012 15:16 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thom-maxi
de 40v is wel heel hoog

maar de pick up is wel goed
en nee hij hoord niet magnetisch t zijn

mvg thom


40 volt is niet hoog..
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Santa Cruz 20-2-2012 15:23 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]

40 volt is niet hoog..


Waaraan ligt het dan dat het zo laag is?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Cas DT 20-2-2012 18:18 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
[...]


Waaraan ligt het dan dat het zo laag is?


Of het laag is weet ik niet, ik doelde er meer op dat 40 volt niet raar is.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 20-2-2012 18:38 Print reply

Posts: 8601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
[...]


Ja, toch al zeker 3 keer. De merktekens liggen niet 100% horizontaal met de cilinder kop. Op de inlaat nokkenas scheelt het een halve tand.

Volgens mij ligt dat aan de distributieketting die al redelijk ver versleten is.
Zou het kunnen dat het met een nieuwe ketting opgelost is dan?

In de handleidingen staat dat er 16 schakels tussen de merktekens moeten zijn. Maar als ik dat toepas dan kloppen de merktekens helemaal niet meer en start de motor ook niet




http://www.planetklx.org/techtips/valves.html

Hier spreken ze over 32 rolletjes, dus jij hebt er meer...

Je kan het wel een beetje proberen rooskleuriger voor te stellen, maar dat moet kloppen, je hebt al geluk dat je geen schade hebt.


 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Santa Cruz 20-2-2012 19:23 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]



http://www.planetklx.org/techtips/valves.html

Hier spreken ze over 32 rolletjes, dus jij hebt er meer...

Je kan het wel een beetje proberen rooskleuriger voor te stellen, maar dat moet kloppen, je hebt al geluk dat je geen schade hebt.




Ik heb er 32. 16 schakels of 32 pinnetjes.

31 pinnen doet ook niets (merktekens komen dan beter uit)
 
2takt of 4takt? Supermotard!
TZRBart 20-2-2012 20:24 Print reply
Posts: 946
Je hebt al diverse keren aan het woord gebracht dat die ketting uitgeleuterd was, als dat het geval is, kun je hem ook niet fatsoenlijk afstellen, ik zou die maar gewoon een nieuwe leggen en dan afstellen volgens die site, dan zou het eigenlijk moeten lukken.
 
Santa Cruz 20-2-2012 20:29 Print reply

Posts: 716
Was ik al van plan, kwestie van de motorrevisie compleet te hebben.

Toch denk ik dat het probleem daar niet zit, maar goed. Binnen een week weten we meer

Blijf me wel afvragen of die 0.5 V AC wel genoeg is om de cdi te triggeren. Op internet daarpas las ik nog dat het tussen de 0.5- 2 V moet liggen. Dit is echt wel het randje af.

Bedankt voor jullie reacties.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
TZRBart 21-2-2012 12:12 Print reply
Posts: 946
Ja oke, door die versleten ketting zal hij waarschijnlijk slechter lopen, misschien wel lopen, maar 100% zal het niet zijn met zo'n ketting...
 
Santa Cruz 21-2-2012 22:04 Print reply

Posts: 716
Ondertussen is de ketting besteld, kost veeeeeeeeel minder dan ik had verwacht. Dus zeker geen problemen mee deze te vervangen

Hier zie je hoe de timing stond. Sommige hebben meer ervaring dan ik hiermee. Kan er iemand zeggen of het effectief hieraan zou kunnen liggen?

Heb ook nog eens mijn elektriciteit nagelopen. De motor vonkt nu wel goed denk ik toch... Wordt hoe langer, hoe meer onzeker over mezelf

De bougie hoor je mooi doorslaan, alleen zie ik amper een vonk. Het is een zeer klein blauw vonkje, soms oranje (naar gelang de snelheid ik kick)


 
2takt of 4takt? Supermotard!
BenjaminDG 21-2-2012 22:05 Print reply

Posts: 4605
Wat zegt het handboek?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 21-2-2012 om 22:08 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Santa Cruz 21-2-2012 22:14 Print reply

Posts: 716
Dat 10 schakels van mijn distributieketting net te lang gerokken zijn...

Niet echt overtuigend, maarja had ze er toch moeten uithalen om te meten
 
2takt of 4takt? Supermotard!
BenjaminDG 21-2-2012 22:17 Print reply

Posts: 4605
Wat is net te lang?

De distributieketting van mijn gsxr1100 blok is ook iets te lang geworden maar het motorblok draait nog goed.

Die paar 1/100 van een mm gaan niet het verschil maken tussen starten of niet starten, het motorblok van mijn vader zijn vx800 stond zelfs een tand verkeerd en die starte ook nog.

Als alle merktekens en nokken goed staan volgens het handboek moet je eens controleren of de kleppen dicht zijn.

Compressie druk ook eens meten dwz: alle bougie's eruit (in geval van meerdere cilinders, gasklep volledig open.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 21-2-2012 om 22:19 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Santa Cruz 21-2-2012 22:26 Print reply

Posts: 716
Ze is gemiddeld 0.3 mm te lang... Lijkt me niet echt alsof de oorzaak hier ligt, maar je zou het haast moeten gaan denken...

compressie is oké
Kleppen zijn dicht

De Kawasaki dealer wist me ook te vertellen dat klx 300's moeilijke starters zijn en zeer gevoelig zijn aan de kleppen.

we zullen wel zien of een nieuwe ketting er iets zal aan veranderen
Ik hoop het in ieder geval
 
2takt of 4takt? Supermotard!

Dit topic is 8303 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved