Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Onmogelijk motor opnieuw te starten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 867 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65861 - Onmogelijk motor opnieuw te starten
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8299 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

superior mt7 23-1-2012 18:50 Print reply

Posts: 2675
of je spoel doormeten. oneindig weerstand en je spoel is gebroken,

Maar dan vonkt hij normaal helemaal niet meer


 
V8
Santa Cruz 23-1-2012 19:12 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Grote kans dat het je pick-up is, dingen gaan graag kapot bij zoiets , met exact wat jij beschrijft als gevolg...


Hoe kan ik zien of deze kapot is?

thx
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Santa Cruz 4-2-2012 11:42 Print reply

Posts: 716
Oké ondertussen nog geen verandering...

Heb een andere cdi, bobine, kabelboom, bougie en bougiekap geprobeert, maakt niets van verschil
De pick-up coil heb ik eens doorgemeten en die geeft slechts 3-4 Ohm aan terwijl men spreekt van 180-200 Ohm. Verschijnlijk ligt het probleem daar dan, zoals Olaf al zei.

Alleen snap ik niet de bougie mooi perfect vonkt en toch die pick-up kapot is? Moet wel zeggen dat hij precies niet altijd vonkt, maar dat is moeilijk te zien met een viertakt.

Ook nog eens de deo-test gedaan, maar motot doet totaal niets
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Raoul 4-2-2012 11:55 Print reply

Posts: 2997
Dat je een bougie ziet vonken betekend niet per se dat ie ook goed vonkt

Maar waarom heb je van alles vervangen als je eerst die pick up door moest meten?
 
Aprilia MX (H)
Santa Cruz 4-2-2012 11:59 Print reply

Posts: 716
Die stukken heb ik niet gekocht hoor, die mag ik gwn even lenen van iemand

Dus volgens jou zou het ook die pick-up moeten zijn?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Santa Cruz 16-2-2012 9:21 Print reply

Posts: 716
Oke, ik heb mijn stator van de ontsteking eruit gehaald. Alles doorgemeten. Alles ligt netjes tussen de waarden die ze mogen zijn.

Stator is dus uitgesloten!

Kan dat startprobleem aan de carbu liggen? Alles is uitgekuist en vaccuum werkt ook want als ik door de carbu blaas, komt de gasschuif omhoog... Stelschroefjes staan zoals ze origineel staan

Ik denk nog aan twee zaken: ofwel is de distributieketting te ver versleten, ofwel toch ergens iets niet goed met de elektriciteit.
Kan me niet echt herinneren dat ik de bougie hoor doorslaan. Vonkt wel mooi blauw!
Wat kan hier dan nog de oorzaak van zijn? alles is zowat vervangen

Wordt er echt kwaad van... Hulp graag!

Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 16-2-2012 om 9:35 uur.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
BenjaminDG 16-2-2012 13:47 Print reply

Posts: 4605
Stationair circuit en co schroef ook mooi porper gemaakt?
 
Vlaanderen vrij!
Santa Cruz 16-2-2012 22:40 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Stationair circuit en co schroef ook mooi porper gemaakt?


Alles en al meerdere malen
 
2takt of 4takt? Supermotard!
RikDT50MX - Nieuws Poster 16-2-2012 23:03 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Oké ondertussen nog geen verandering...

Heb een andere cdi, bobine, kabelboom, bougie en bougiekap geprobeert, maakt niets van verschil
De pick-up coil heb ik eens doorgemeten en die geeft slechts 3-4 Ohm aan terwijl men spreekt van 180-200 Ohm. Verschijnlijk ligt het probleem daar dan, zoals Olaf al zei.

Alleen snap ik niet de bougie mooi perfect vonkt en toch die pick-up kapot is? Moet wel zeggen dat hij precies niet altijd vonkt, maar dat is moeilijk te zien met een viertakt.

Ook nog eens de deo-test gedaan, maar motot doet totaal niets

3-4 ohm klinkt als kortsluiting in de pick up.
 
I Can Play With Madness
JB1 16-2-2012 23:04 Print reply

Posts: 14881
Als ie in de pickup korstluiting heeft vonkt ie prima, alleen op het verkeerde moment.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
RikDT50MX - Nieuws Poster 16-2-2012 23:07 Print reply

Posts: 1558
ding vonkt ook prima, heeft compressie en krijgt benzine, zal dus waarschijnlijk op het verkeerde moment vonken wat door een kapotte pick up kan komen.
 
I Can Play With Madness
Santa Cruz 18-2-2012 10:19 Print reply

Posts: 716
Het is niet de pick-up (lees vorige posts)
Het leek erop toen dat het inderdaad zo was. Maar ik had de verkeerde draden vast. Op internet stond geel-geel is pick-up. Maar dat bleek niet zo te zijn...

Alle spoelen zijn dus goed, probleem ligt ergens anders.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 18-2-2012 10:38 Print reply

Posts: 8601
Maar heb je nu je kleppen en kleptiming al gecontroleerd ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Santa Cruz 18-2-2012 12:31 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Maar heb je nu je kleppen en kleptiming al gecontroleerd ?


Ja, toch al zeker 3 keer. De merktekens liggen niet 100% horizontaal met de cilinder kop. Op de inlaat nokkenas scheelt het een halve tand.

Volgens mij ligt dat aan de distributieketting die al redelijk ver versleten is.
Zou het kunnen dat het met een nieuwe ketting opgelost is dan?

In de handleidingen staat dat er 16 schakels tussen de merktekens moeten zijn. Maar als ik dat toepas dan kloppen de merktekens helemaal niet meer en start de motor ook niet

edit: kleppen sluiten mooi af en tonen geen slijtage of dergelijke

Graag uw mening.

mvg

Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 18-2-2012 om 12:32 uur.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
TZRBart 18-2-2012 12:35 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
[...]


Ja, toch al zeker 3 keer. De merktekens liggen niet 100% horizontaal met de cilinder kop. Op de inlaat nokkenas scheelt het een halve tand.

Volgens mij ligt dat aan de distributieketting die al redelijk ver versleten is.
Zou het kunnen dat het met een nieuwe ketting opgelost is dan?

In de handleidingen staat dat er 16 schakels tussen de merktekens moeten zijn. Maar als ik dat toepas dan kloppen de merktekens helemaal niet meer en start de motor ook niet

edit: kleppen sluiten mooi af en tonen geen slijtage of dergelijke

Graag uw mening.

mvg

Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 18-2-2012 om 12:32 uur.


Volgens mij moet dat wel 100% zijn, wil je hem goed krijgen... En als het versleten is, kun je het het beste maar vervangen nu je er toch al mee bezig bent. Als je alle opties al bekeken hebt, moet je dat ook maar eens proberen, het kan het zomaar zijn.
 

Dit topic is 8299 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved