Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DT krukas

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 529 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65860 - DT krukas
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3325 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RikDT50MX - Nieuws Poster 23-1-2012 18:00 Print reply

Posts: 1558
hoe slecht is het trouwens om nu door te rijden? wat zijn de risico's? red dat ding het nog een maandje tot de vakantie of kan ik maar beter gaan fietsen?
 
I Can Play With Madness
JB1 23-1-2012 18:02 Print reply

Posts: 14881
Gieren etc is meestal een bijproduct van trillingen.
Persoonlijk zou ik gaan fietsen om verdere schade te voorkomen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 23-1-2012 18:02 Print reply

Posts: 29286
Als je niet gehecht aan je cilinder bent, gewoon door karren.

Zou in het "nieuwe" blokje meteen een 5 bak zetten.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 23-1-2012 18:04 Print reply

Posts: 1558
mooi, cilinder was toch al gaar, kan hem zo door de compressie drukken in zn 1 en zit al in de derde overmaat.

edit:
wel vijfbak?, mij lijkt een vierbak wat practischer, de top wat lager in verband met rollers.



Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 23-1-2012 om 18:06 uur.
 
I Can Play With Madness
dirktimmer 23-1-2012 18:36 Print reply

Posts: 1737
met persen van een lager loop je hetzelfde risici, carters verwarmen, lagers in de vriezer is het beste. daarna lagers+carters opwarmen en kruaks in de vriezer, alles schuift zo in elkaar, hamers, persen, werkbanken, alles buiten in de tuin begraven.

het lager aan de vliegwielkant heeft een vaste passing op de krukas, aan de koppelingkant een vaste passing op de carters, dit is om te zorgen dat de kruaks kan krimpen/uitzetten. dus dat er 1 lager blijft zitten is goed


 
RikDT50MX - Nieuws Poster 24-1-2012 0:31 Print reply

Posts: 1558
bedankt voor alle info dirk. k zal het onthouden voor de volgende keer.
 
I Can Play With Madness
RikDT50MX - Nieuws Poster 3-3-2012 21:42 Print reply

Posts: 1558
weer even een update, volgens mij zijn het de lagers niet. ik had laatst de ketting opgespannen, te strak zelfs. de boel draaide toen wat stroef maar het trillen was weg. weet iemand wat dit kan zijn? het lager van de uitgaande as wat stuk is? of wat tandwielen in de bak die tegen elkaar aantikken?
 
I Can Play With Madness
markRD 3-3-2012 22:14 Print reply

Posts: 1179
Wat ik me kan voorstellen is dat het dan je linker uitgaande as baklager kapot is of je blokbouten zitten los, maar voel even dan. Je uitgaande as kun je zo bij en je krukaslagers kun je ook met het grootste gemak even controleren.

Verder over de krukaslagers monteren is vaak discussie, ik ben het daarin eens met Dirk Timmer.
Een nauwkeurige krukas schuif je er zo in.

Ook die vijfbak is beter, gewoon erin doen, het is precies hetzelfde als die vierbak maar dan met de laaste versnelling erbij. De verhoudingen heb ik ooit hier ook gepost, als je interesse hebt kan ik het opzoeken en kun je je nieuwe topsnelheid even berekenen en kijken hoe je de eindverhouding kiest.

Trouwens! IMI-Cilinders??! Wat mij betreft nooit de moeite waard bij een yamaha, eurokit is bijna even goedkoop en veel beter.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 3-3-2012 om 22:14 uur.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 3-3-2012 22:20 Print reply

Posts: 1558
vijfbak ben ik niet zo'n fan van, ik rij veel in de stad en heb dan dus liever meer vermogen met een lage top dan minder vermogen met een hogere top. iaw dat dat ding wat beter van de plek komt en niet zo'n hoge top heeft. k zal morgen eens voelen wat er niet goed zit.
 
I Can Play With Madness
dirktimmer 4-3-2012 16:59 Print reply

Posts: 1737
hoezo krijg je van een 5 bak minder vermogen / hogere top?
Het fijnst is een 5 bak en dan neem je je voortandwiel 1 maatje kleiner trek je harder op met dezelfde top.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 4-3-2012 18:35 Print reply

Posts: 1558
drik, ik had het zo bedacht, stel ik heb 2 cilinders, een met wat meer vermogen dan de ander. als ik dan de sterke met de vierbak neem ga ik net zo snel als met de slappe op de vijfbak. als ik dan sneller op wil trekken heb ik meer aan de sterke met de vierbak aangezien ik dan minder hoef te schakelen en meer vermogen heb.
 
I Can Play With Madness
kenny77 4-3-2012 18:36 Print reply

Posts: 29286
Bij een 5 bak zijn de verhoudingen van de 1ste 4 versnellingen het zelfde als een 4 bak.
(dus 1 t/m 4 rijd het zelfde als een 4 bak)

Alleen bij de 5 bak, zit er ipv die plastic bus nog een extra tandwiel, wat zwaarder is.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-3-2012 om 18:37 uur.
 
lukas puch 4-3-2012 19:14 Print reply

Posts: 611
dus is het eigenlijk puur voor snelheid, zon 5 bak?
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 11-3-2012 15:02 Print reply

Posts: 1558
probleem is opgelost, voorste blokbout zat een stukje los, dat scheelt me weer een revisie.
 
I Can Play With Madness
markRD 11-3-2012 17:56 Print reply

Posts: 1179
Derp
 

Dit topic is 3325 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved