PieterDT |
23-1-2012 12:53 |
Posts: 131 |
dat kan zo zijn,
volgensmij past een fs1 krukas niet direct in een dt blokje
|
|
|
|
kenny77 |
23-1-2012 13:49 |
Posts: 29286 |
Kan ook zijn dat de lagers niet goed zijn gemonteerd en dat ze nu weer versleten zijn.
Of dat er rotzooi in is gekomen of een alu stukje ergens vanaf is gebroken en erin gekomen.
Als het bigend gaar is, gaat hij eerder klapperen / tikken.
fs1 past wel, maar die heeft wel aan de rechter krukas een schuine wang omdat daar de inlaat zit.
Maar dt50 krukassen zijn er in overvloed?
|
|
|
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
23-1-2012 14:08 |
Posts: 1558 |
ik kwam tot nu toe alleen maar dmp en top racing tegen, imi kwaliteit ben ik sinds mn dmp cilinder niet zo over te spreken. wat bedoel je met verkeerd monteren? ze zijn het blok ingeslagen met een buis op de buitenschaal en de krukas is erin gtrokken door een buis over de krukas te schuiven de op de binnenschaal staat en dan een moer op de draadeinden van de as te draaien.
|
|
I Can Play With Madness |
|
dirktimmer |
23-1-2012 17:26 |
Posts: 1737 |
dat is inderdaad verkeerd monteren, je kunt de hele zooi met gemak schuin meppen, als het lager even schuin gaat merk je daar niets van, dan schaaft er een beetje aluminium van de rand af, dat komt tussen de pasvlakken en het zit voor eeuwig schuin.
neem geen imitatie krukas, alle passingen zijn klote, en als je hoge toeren draait is je bigend ook in no-time blauw.
reviseer gewoon je eigen krukas, nieuw prox bigend erin laten persen.
|
|
|
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
23-1-2012 17:27 |
Posts: 1558 |
bedankt voor de info dirk, hoe moet je je krukaslagers dan in het blok maken?
|
|
I Can Play With Madness |
|
JB1 |
23-1-2012 17:28 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
bedankt voor de info dirk, hoe moet je je krukaslagers dan in het blok maken?
Persen is volgens mij nog steeds de beste manier.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
mbx-genieter |
23-1-2012 17:31 |
Posts: 758 |
Carter verwarmen dan valt het lager er als het goed is zo in.
|
|
|
|
mxbeunking |
23-1-2012 17:31 |
Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
bedankt voor de info dirk, hoe moet je je krukaslagers dan in het blok maken?
persen een beetje metaal bedrijfje in de buurt heeft een mooi persje staan
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
23-1-2012 17:33 |
Posts: 1558 |
Kan je hem er ook met de werkbank erin drukken om te persen of is dat nogal beun en gaat het ook scheef?
|
|
I Can Play With Madness |
|
antonhonda |
23-1-2012 17:35 |
Posts: 3616 |
gewoon warmstoken
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
mxbeunking |
23-1-2012 17:36 |
Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
Kan je hem er ook met de werkbank erin drukken om te persen of is dat nogal beun en gaat het ook scheef?
zou het er niet op wagen.. goed overzicht van wat je doet scheelt een hoop gekloot erna
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
23-1-2012 17:39 |
Posts: 1558 |
bedenk ik me nu ook net trouwens, het linker lager bleef met reviseren in het carter hangen terwijl de rechter zo uit het carter los kwam, hoort dit of is dan waarschijnlijk de lagerpassing in het carter gaar dat het lager er zo uitschuift.
iemand die dit kan bevestigen/ontkennen?
Buitenschaal heeft meer opp en zou dus meer wrijving moeten veroorzaken waardoor het lager blijft zitten en de krukas eruit schuift.
Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 23-1-2012 om 17:40 uur.
|
|
I Can Play With Madness |
|
mxbeunking |
23-1-2012 17:43 |
Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
bedenk ik me nu ook net trouwens, het linker lager bleef met reviseren in het carter hangen terwijl de rechter zo uit het carter los kwam, hoort dit of is dan waarschijnlijk de lagerpassing in het carter gaar dat het lager er zo uitschuift.
iemand die dit kan bevestigen/ontkennen?
Buitenschaal heeft meer opp en zou dus meer wrijving moeten veroorzaken waardoor het lager blijft zitten en de krukas eruit schuift.
Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 23-1-2012 om 17:40 uur.
ik weet wel dat dit bij honda vaak het geval is met het linker lager... (tenzij die dan ook gewoon uitgelubbert was) maar kon je de buitenste lagerschaal ook ronddraaien in de passing? of heel makkelijk bewegen?
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
23-1-2012 17:53 |
Posts: 1558 |
niet geprobeerd, ik koop wel een nieuw setje carters met 4 bak krukas en 3plaats en pleur dr dan en 70cc imi op.
edit:
230 voor een 80cc blok zonder zuiger en ontsteking, is dat niet best wel veel?
Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 23-1-2012 om 17:57 uur.
|
|
I Can Play With Madness |
|
kenny77 |
23-1-2012 17:59 |
Posts: 29286 |
ja is veel.
|
|
|
|