Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Malossi VS Eurocilindro

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1003 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6586 - Malossi VS Eurocilindro
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robert_S 8-12-02?21:17 Print topicpost
Posts: 513
Ik ben aan het sparen en op zoek naar een nieuwe cilinder voor mijn honda NSR want 65 is niet schnell en zeker niet voor een NSR

Nou leek me de eurocilindro wel wat... Niet al te duur en een nikasil wand.

Maar na het forum eens rondgesearched te hebben kwam ik erachter dat die nogal vaak vastlopen :p Wat kunnen we hiertegen doen? Een andere zuiger monteren en zo ja welke...?

Ook hoorde ik dat Eurocilindro hetzelfde is als HEBO en dat je er geen andere kop voor hoeft te monteren vanwege de boring van 45mm. klopt dat?

ALs ik de eurocilindro nou eens onder handen laat nemen door IS tuning en meteen laat tunen gaat ie dan niet vastlope...

Of is het gewoon boven alles beter door te sparen voor de malossi Hij is wel van gietijzer is dat niet mindere kwaliteit?



WIE O WIE HELPT?
 
Dr. Hans fanclub voorzitter

Robert_S 8-12-02?21:24 Print reply
Posts: 513

 
Dr. Hans fanclub voorzitter
barry 8-12-02?21:27 Print reply

Posts: 7387
jah over die prestaties wil ik ook wel eens weten en welke toeren beide cilinder draaien ongeveer?
 
He?
Hans F 8-12-02?21:29 Print reply
Posts: 4326
Malossi is standaard sneller dan Eurocilindro

Eurocilindro lijkt me beter tunebaar dan de malossi. Maar de zuiger is dan idd een belemmering. Een andere zuiger in boring 45mm is de polini zuiger voor MB/T.

En als je laat tunen, laat dan ook meteen je kop op maat draaien.
 
Robert_S 8-12-02?21:53 Print reply
Posts: 513
ALs je een kop laat uitsraaien is hij dan nog geschikt voor [tijdelijk] gebruik op de roiginele cilindeR?
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Blukaap 8-12-02?22:11 Print reply

Posts: 10006
Jah, valt nog best mee te rijden dan normaal gesproken.
 
Bastila is lief
Martijn 9-12-02?00:17 Print reply
Posts: 10000
maar de prestaties zalle niet beter worre denk ik....

maar als je hem laat tunen zal de kans op vastlopen niet kleiner worre denk ik....denk eerder groter...

als iemand nou es de oorzaak weet van het vastlopen....

ligt het niet toevallig aan de zuiger...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
mt tuning 23-3-2005 19:16 Print reply
Posts: 34
Hallo,
Ik heb een honda mt en ik zat ook te twijfelen of ik een malossie wzou kopen of een imitatei. Ik heb voor de immitatie gekozen want dat heeft zo zijn voordelen. Malossie is natuurlijk duur en is al een soort van getunend en netjes afgewerkt. Het verschil tussen de prijs is ongeveer 100 euro, voor honderd euro koop je gewoon een dremel en (je moet er natuurlijk wel wat van af weten), tunend hem zelf gewoon. Qua slijtage maakkt het niet veel uit welke je koopt, als hij veel toeren gaat maken slijten ze allemaal net zo hard.

Ik heb mijn 70 cc immi ook zelf getuned en alles zelf berekend. Zo kan je ook gelijk alles op elkaar afstemmen en een perfecte carburateur erbij kopen, je inhoud van je kop berekenen wat die moet worden enz. enz. Zo heb ik mijn uitlaatpoort 196 graden gemaakt, een hoge compressie door voet van de cilinder af te draaien, me inlaat verbreed, zuiger getuned, uitlaatpoort ook verbreed en de juiste vorm alles gegeven. SPelkanalen juist gereicht en verbreed, timing aangepast ervan en als carburateur een 25 mm gekocht .

Als je dit ook zoals mij doet kan je rekenen op veel power in je brommer als je dat graag wil, het kost natuurlijk wel een heleboel aandacht om dit allemaal zelf te doen.
 
brommercrazy 23-3-2005 19:18 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt tuning

Hallo,
Ik heb een honda mt en ik zat ook te twijfelen of ik een malossie wzou kopen of een imitatei. Ik heb voor de immitatie gekozen want dat heeft zo zijn voordelen. Malossie is natuurlijk duur en is al een soort van getunend en netjes afgewerkt. Het verschil tussen de prijs is ongeveer 100 euro, voor honderd euro koop je gewoon een dremel en (je moet er natuurlijk wel wat van af weten), tunend hem zelf gewoon. Qua slijtage maakkt het niet veel uit welke je koopt, als hij veel toeren gaat maken slijten ze allemaal net zo hard.

Ik heb mijn 70 cc immi ook zelf getuned en alles zelf berekend. Zo kan je ook gelijk alles op elkaar afstemmen en een perfecte carburateur erbij kopen, je inhoud van je kop berekenen wat die moet worden enz. enz. Zo heb ik mijn uitlaatpoort 196 graden gemaakt, een hoge compressie door voet van de cilinder af te draaien, me inlaat verbreed, zuiger getuned, uitlaatpoort ook verbreed en de juiste vorm alles gegeven. SPelkanalen juist gereicht en verbreed, timing aangepast ervan en als carburateur een 25 mm gekocht .

Als je dit ook zoals mij doet kan je rekenen op veel power in je brommer als je dat graag wil, het kost natuurlijk wel een heleboel aandacht om dit allemaal zelf te doen.


Jammer dat het topic bijna 3 jaar oud is
 
mt tuning 23-3-2005 19:20 Print reply
Posts: 34
whahah
dat had ik geeneens gezien,
ik vind dat ze zulke oude topics maar moeten verwijderen ., anders trap ik er weer in, ik een heel verhaal ophangen, maarja,,,,,,,,

 
Bullet 23-3-2005 19:22 Print reply

Posts: 12150

 
**My BungHole Will Speak Now**
Baasbas 23-3-2005 19:51 Print reply
Posts: 2176
waarom nou de VOET van de cilinder afgedraaid? :S
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
mt tuning 23-3-2005 19:57 Print reply
Posts: 34
Ik had de voet van de cilinder af gedraaid omdat je dan meer compressie heb en de poortiming heb ik iets omlaag gehaald erdoor omdat ik me uitlaatpoort iets hoger had gevreest
 
denollie(the real one) 23-3-2005 20:53 Print reply

Posts: 501
topic is van 2002 man , hehehe kan toch nog handig zijn somtijds, hehe malossi is wel beter vind ik , al is ie van gietijzer, dit is slijtvaster en blijft lang warm.
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............
mt tuning 23-3-2005 20:56 Print reply
Posts: 34
ja blijft langer warm, maar warmt ook minder snel op

 

Dit topic is 1041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved