Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Slippende koppelingsplaten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 842 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65851 - Slippende koppelingsplaten
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8514 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RikDT50MX - Nieuws Poster 22-1-2012 13:04 Print reply

Posts: 1558
kan hij niet beter eerst gaan afstellen voor hij er een vijfplaats inbouwt? heb niet zo veel verstand van am6.
 
I Can Play With Madness
lytseleen 22-1-2012 13:06 Print reply

Posts: 1025
hij zou de moer van de drukplaat kunnen afstellen als deze platen dunner zijn als orgineel.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Kai. 22-1-2012 13:12 Print reply

Posts: 721
tussenplaten wel vervangen?
 
nieuwe vonkjes gekocht
rubbert 22-1-2012 13:28 Print reply

Posts: 8825
am6 heeft sowieso wel een nijging om te gaan slippen als er een leuke setup op zit, en met plaatjes schiet je niet heel veel op, daarmee verander je alleen de voorspanning, niet de kracht van de veren, ik zou is op zoek gaan naar zwaardere veren,

Staat me iets bij dat metrakit koppelingen ook al te slappe veren hadden, dat mensen een metrakit koppeling namen, en er dan nog andere (meende MHR) zwaardere veren in propten


Ik zie er ook nog wel enige mogelijkheid in dat, doordat je koppelingsheveltje enigszins versleten is, die de koppeling altijd wat op spanning houdt, om dit uit te sluiten kun je het heveltje eruit trekken (dit gaat makkelijk bij am6) en dan is proberen wat hij dan doet, mja, dan moet je dus wel weten wat je doet, want dan heb je geen koppeling

(dus aanslopen, en lage toeren opschakelen naar de hoogste versnelling, en schakelen op het moment dat je het gas loslaat, niet als je het gas al dicht hebt zitten)
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Knipperlicht 22-1-2012 18:00 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
am6 heeft sowieso wel een nijging om te gaan slippen als er een leuke setup op zit, en met plaatjes schiet je niet heel veel op, daarmee verander je alleen de voorspanning, niet de kracht van de veren, ik zou is op zoek gaan naar zwaardere veren,

Staat me iets bij dat metrakit koppelingen ook al te slappe veren hadden, dat mensen een metrakit koppeling namen, en er dan nog andere (meende MHR) zwaardere veren in propten


Ik zie er ook nog wel enige mogelijkheid in dat, doordat je koppelingsheveltje enigszins versleten is, die de koppeling altijd wat op spanning houdt, om dit uit te sluiten kun je het heveltje eruit trekken (dit gaat makkelijk bij am6) en dan is proberen wat hij dan doet, mja, dan moet je dus wel weten wat je doet, want dan heb je geen koppeling

(dus aanslopen, en lage toeren opschakelen naar de hoogste versnelling, en schakelen op het moment dat je het gas loslaat, niet als je het gas al dicht hebt zitten)



Naja goed, de setup is niet dusver hevig dat je al weet ik wat voor platen erin moet zetten. En die van stage 6 horen toch al een stuk beter te zijn als mokix of wat dan ook.

Een nieuw koppelingsheveltje is het geld ook niet, maja ik zal eens kijken wat het verstellen van de koppeling uit zal halen.

En anders misschien inderdaad toch maar zoeken naar sterkere veren of nog betere koppelingsplaten.


 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
lytseleen 22-1-2012 19:35 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knipperlicht
[...]



Naja goed, de setup is niet dusver hevig dat je al weet ik wat voor platen erin moet zetten. En die van stage 6 horen toch al een stuk beter te zijn als mokix of wat dan ook.

Een nieuw koppelingsheveltje is het geld ook niet, maja ik zal eens kijken wat het verstellen van de koppeling uit zal halen.

En anders misschien inderdaad toch maar zoeken naar sterkere veren of nog betere koppelingsplaten.



ik heb zelf het zetje van mrd met tussen platen enz die voldoet mij wel goed.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
axety 24-1-2012 18:18 Print reply

Posts: 207
Ik heb met mijn honda mt5 ook last van een slippende koppeling, ik heb er nu een 3-plaats koppeling in zitten zou ik daarbij nog gewoon een gevoerde plaat en een ijzeren plaat bij kunnen doen? Dus eigenlijk een 4-plaats koppeling ervan maken? In combinatie met sterkere veren natuurlijk.


 
RutgerDTmx 24-1-2012 18:29 Print reply

Posts: 211
je kunt ook eens dunnere olie proberen i.p.v 10w40, volgens mij (moet je ff navragen) 10w30 versnellingsbak olie voor natte koppelingen voor 2takt brommers
 
axety 24-1-2012 20:26 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RutgerDTmx
je kunt ook eens dunnere olie proberen i.p.v 10w40, volgens mij (moet je ff navragen) 10w30 versnellingsbak olie voor natte koppelingen voor 2takt brommers


Nee, dat helpt niet heel veel, en aangezien dat de koppeling niet een beetje slipt maar echt heel erg, zelfs in de lage toeren. Dus vandaar mijn vraag of ik van een 3-plaats koppeling d.m.v. een koppelingsplaat en een metalen tussenplaat er extra in te doen, een 4-plaats koppeling van kan maken? Plus versterkte koppelingsveren.
Het zijn trouwens vrij nieuwe koppelingsplaten van ong. 800 km oud.
 
JB1 24-1-2012 20:27 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
Ik heb met mijn honda mt5 ook last van een slippende koppeling, ik heb er nu een 3-plaats koppeling in zitten zou ik daarbij nog gewoon een gevoerde plaat en een ijzeren plaat bij kunnen doen? Dus eigenlijk een 4-plaats koppeling ervan maken? In combinatie met sterkere veren natuurlijk.




Wat is de set-up?
Meestal voldoet een nieuwe set originele Honda platen/tussenplaten/veren al.

Wel de platen 2-3 uur in olie laten inweken voor monteren.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
axety 24-1-2012 21:01 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Wat is de set-up?
Meestal voldoet een nieuwe set originele Honda platen/tussenplaten/veren al.

Wel de platen 2-3 uur in olie laten inweken voor monteren.


Set-up 70cc malossi, 22mm mikuni carb. originele luchtfilter. En ik weet niet precies welke platen erin zitten, wel dat ze bijna een halve dag in de olie hebben ingeweekt.

Zou je trouwens met een HPI ontsteking en een lichtspoel zonder accu gewoon dezelfde lampen kunnen behouden?
 
JB1 24-1-2012 21:04 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
[...]


Set-up 70cc malossi, 22mm mikuni carb. originele luchtfilter. En ik weet niet precies welke platen erin zitten, wel dat ze bijna een halve dag in de olie hebben ingeweekt.

Zou je trouwens met een HPI ontsteking en een lichtspoel zonder accu gewoon dezelfde lampen kunnen behouden?


Originele platen/tussenplaten/veren bestellen, dan heb je er geen last van. (Wel inweken natuurlijk)

En op je HPI vraag: Nee
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
De Schout 24-1-2012 21:05 Print reply
Posts: 5327
4 platen in een onaangepaste 3 plaats koppeling steken gaat hem niet worden.

ben het er mee eens dat het met de originele koppeling ook wel moet lukken met goede platen/veren/olie.

Cr80 veertje passen er ook zo in. weet alleen niet meer van buiten van welk bouwjaar je ze moet hebben. kosten maar een paar euro.
 
tune tweak fiddle bang bummer
mbx-genieter 24-1-2012 21:30 Print reply
Posts: 758
Originele honda platen halen, veren van ebc eventueel en goede olie en je probleem zou normaal gesproken weg moeten zijn.
Alles kan je zo bij de m-shop bestellen heeft alles normaal gesproken op voorraad.

 
axety 24-1-2012 22:00 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Originele honda platen halen, veren van ebc eventueel en goede olie en je probleem zou normaal gesproken weg moeten zijn.
Alles kan je zo bij de m-shop bestellen heeft alles normaal gesproken op voorraad.



http://www.motoimpor...-daytona-racing-goud

Is zoiets als dit ook zo mooi zijn als ze beschrijven?

Maar even terug op die hpi ontsteking, wat voor lampen heb je dan nodig? Led lampen? Ik heb voor halogeen lampen 12 volt en 35watt en achter een gloeilampje. En levert het echt veel meer vermogen op of scheelt het net 5 km/u?
 

Dit topic is 8514 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved