Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer houd in voor powerband Rieju Mrx Pro

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1017 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65842 - Brommer houd in voor powerband Riej...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bladet 19-1-2012 14:15 Print topicpost
Posts: 110
hallo. jongens,,

mijn brommer houd in voor de powerband. het lijkt wel of je wiellagers op eens heel zuur gaan lopen. of dat je op de rem trapt. hij wil dan niet in de powerband komen. wel als ik met de koppeling speel


Setup:

BRK 80 alu met vlinderpoort
doppler krukas
malossi drukveren,
Technigas e-nox uitlaat
19mm Black edition dell orto carburateur sproeier 125, luchtschroef 1.75 slag open.
Luchtfilter met een slang van 50mm naar mijn Luchtfilterbox en daar loopt die over naar een Twinair filter. die dus in de bak zit.
orginele ontsteking plug&play dus zonder verdraaibaare grondplaat.

Ik denk zelf dat de cilinder te hoogtoerig is voor de uitlaat, waardoor die niet lekker loopt.
 

RD50mx 19-1-2012 14:16 Print reply
Posts: 353
lopen je remmen niet een beetje aan?
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
bladet 19-1-2012 14:33 Print reply
Posts: 110
nee helaas ! ik heb mijn assen altijd netjes ingevet met wit vet en me remzuigers komen ook goed terug! maar het is ook al in de 3 zo en zo ga je verder, dus ik rij nu constand laag in de toeren en dan in zijn 6e versnelling 70 ofzo, maar dan rij je rond de 6000 7000 toeren ofzo.

maar de remblokken zijn het niet, lagers ook niet.
 
RD50mx 19-1-2012 15:26 Print reply
Posts: 353
okee, maar wel mooi dat dat uitgesloten is, kan soms een vervelend klusje zijn. wat doet de brommer als je de choke er op laat?
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
antonhonda 19-1-2012 16:33 Print reply

Posts: 3616
liep de brommer eerst wel goed ? of ik het op eens gekomen ? volgens mij is het gewoon afstellen van sproeier en/of gasnaald.
dat heeft bij mij wel geholpen had het zelfde
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Marcooow 19-1-2012 17:12 Print reply

Posts: 5713
is de ook heel sloom op het gas of?
 
faster than a bullet!
bladet 20-1-2012 14:39 Print reply
Posts: 110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RD50mx
okee, maar wel mooi dat dat uitgesloten is, kan soms een vervelend klusje zijn. wat doet de brommer als je de choke er op laat?


als de choke erop staat wil die nog wel uitvallen, dus hij loopt het beste zonder choke ook stationair zonder choke, anders wil die met een warme motor gaat die uit.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
liep de brommer eerst wel goed ? of ik het op eens gekomen ? volgens mij is het gewoon afstellen van sproeier en/of gasnaald.
dat heeft bij mij wel geholpen had het zelfde


hij heeft nog niet zoveel gereden omdat ik het niet vertrouwde! Maar het is gekomen nadat ik een brk 80 cilinder heb gekocht en daar een e-nox uitlaat aangehangen heb, en beetje lopen kloten met de sproeiers tussen 115 en 125.

Wat heb jij eraan gedaan Juiste groter of Juist kleiner ?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
is de ook heel sloom op het gas of?



in z'n N?? ding jankt in zijn toeren en ook snel! dus niet een rotte lager die stroefloopt of iets in het blok!

Dit bericht is gewijzigd door bladet op 20-1-2012 om 14:40 uur.
 
JB1 20-1-2012 14:52 Print reply

Posts: 14881
Carburateur afstellen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
cmtheman 20-1-2012 15:18 Print reply

Posts: 2710
of rempomp, als je vaak remt wil het wel gebeuren als het compensatiegaatje dicht zit in de pomp en dan blijft er druk opstaan
 
ZAC #802, KNMV #82
Marcooow 20-1-2012 18:07 Print reply

Posts: 5713
ik neem aan dat je temp teller erop hebt? zo ja, wat geeft die aan?

kan je een andere pijp regelen? kan idd wel is aan die pijp liggen, maar dan zal die alsnog wel de 5 en 6 moeten trekken
 
faster than a bullet!
bladet 20-1-2012 18:44 Print reply
Posts: 110
@JB1 : Ik denk zelf ook aan afstellen. maar aangezien ik al aardig wat sproeiers en standen heb geprobeerd en het word dus niet beter, ga ikk toch denken dat het wat met de uitlaat te maken heeft.

@Marcooow : eind van de maand bakken ze een opmaat voor me!

@cmtherman : heb halfjaartje terug met hoofdrempomp gereviseerd, lijkt me niet het geval!
 
bladet 29-4-2012 9:50 Print reply
Posts: 110
lang niks van me laten horen, onder tussen zit er een opmaat uitlaat op. ben nog druk met afstellen met dat ding, MarcoooW hier op het forum weet hoe die rijd, het is zeg maar midden in het toeren dat die van de lage toeren naar de hoge toeren moet schakelen zit een enorme dip vanaf de 3e versnelling begint dat, de 1e en 2e heb je erbijna - vrijwel geen last van, maar vanaf de 3e begint het en als je dan van onderin uit in de 4e rijd en je geeft volgas over ongeveer 2km komt die gewoon niet boven in,

hij komt alleen boven in als je van de vorige versnelling volgas boven in toeren zit, en dan op schakelt naar de 4 dan komt die net boven die dip, en dan pakt die hem weer op.

hij hapert niet en stottert niet, hij doet gewoon niks, met choke erop ook niet,


en

Waneer je langduurig gas hebt 5e versnelling middel - hooge toeren, Dan valt die in een keer weg in de toeren, en geen vermogen lijkt net of en als je dan gas geeft alleen maar knallen uit de uitlaat.. en steek vlammen,

iemand een idee?

Setup

Cilinder: Barikit 80cc 43mm aangepast voor 39mm drijfstang, d.m.v. zuiger,
Krukas: Doppler Er1
Carburateur: 19mm Dell orto Black edition
Uitlaat: opmaat STE Scholten Techniek Eibergen
Twinair luchtfilter 50mm,
Luchtfilter slang is van diameter 50mm,

Sproeiers:

Hoofdsproeier: 120.
gasnaald: 2e van boven.
Stationair sproeier: 60.
oliesproeier 45.

Iemand een zelfde soort probleem, met fijn afstellen?
 
ChielTZR 29-4-2012 11:35 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bladet
lang niks van me laten horen, onder tussen zit er een opmaat uitlaat op. ben nog druk met afstellen met dat ding, MarcoooW hier op het forum weet hoe die rijd, het is zeg maar midden in het toeren dat die van de lage toeren naar de hoge toeren moet schakelen zit een enorme dip vanaf de 3e versnelling begint dat, de 1e en 2e heb je erbijna - vrijwel geen last van, maar vanaf de 3e begint het en als je dan van onderin uit in de 4e rijd en je geeft volgas over ongeveer 2km komt die gewoon niet boven in,

hij komt alleen boven in als je van de vorige versnelling volgas boven in toeren zit, en dan op schakelt naar de 4 dan komt die net boven die dip, en dan pakt die hem weer op.

hij hapert niet en stottert niet, hij doet gewoon niks, met choke erop ook niet,


en

Waneer je langduurig gas hebt 5e versnelling middel - hooge toeren, Dan valt die in een keer weg in de toeren, en geen vermogen lijkt net of en als je dan gas geeft alleen maar knallen uit de uitlaat.. en steek vlammen,

iemand een idee?

Setup

Cilinder: Barikit 80cc 43mm aangepast voor 39mm drijfstang, d.m.v. zuiger,
Krukas: Doppler Er1
Carburateur: 19mm Dell orto Black edition
Uitlaat: opmaat STE Scholten Techniek Eibergen
Twinair luchtfilter 50mm,
Luchtfilter slang is van diameter 50mm,

Sproeiers:

Hoofdsproeier: 120.
gasnaald: 2e van boven.
Stationair sproeier: 60.
oliesproeier 45.

Iemand een zelfde soort probleem, met fijn afstellen?


ook niks verandert aan de onsteking?


 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
bladet 1-5-2012 19:16 Print reply
Posts: 110
@ChielTZR

Nee heb niks kunnen veranderen aan de ontsteking is niet verstelbaar!



was er nu toch 100% van overtuigt dat het iets met de membraam of spruitstuk was,

omdat ik sproeier 105 - 110 - 115 - 120 - 125 allemaal heb geprobeerd + alle gasnaald standen en stelschroeven heb versteld, om te kijken of het anders werd, allemaal niet het geval. dus nu emembraan eruit gehaald, en wat blijkt dikke scheur in het membraan,
 
bladet 1-5-2012 19:24 Print reply
Posts: 110
iemand een vervanings membraan voor am6? of wat kwa kwaliteit prijs verhouding voldoende is ?
 

Dit topic is 6493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved