Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - trage cilinderkop honda mt5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1238 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65837 - trage cilinderkop honda mt5
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2996 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wardjuuh 18-1-2012 16:38 Print topicpost
Posts: 6
Ik ga binnenkort een honda mt5 kopen maar die rijd vrij hard.
Er zit een snelle cilinderkop op.
Ik wil er een trage kop op zetten maar hoeveel per uur zou dat een verschil geven?
Waar kan je zo een cilinderkop kopen want ben al een paar dagen aan het zoeken op het internet maar ik vind er geen?
 

Leen 18-1-2012 16:40 Print reply

Posts: 26877
ehh, nagenoeg geen verschil.
trage kop bestaat niet, alleen een kop met minder compressie ofzo.

maar dat gaat geen 20 per uur schelen.
 
kenny77 18-1-2012 16:42 Print reply

Posts: 29286
Wat is de setup nu en wat rijd hij op top?

Veel mensen weten niet dat er verschil zit in de cilinderkop, denk dat daarom het zoeken wat moeilijker is, maar er zijn echt wel super veel van die koppen.
Je hebt een hm-F (Fast) en hm-S (Slow) cilinderkop (staat op de onderkant van de cilinderkop), hierop moet je letten.

Hoeveel op top het scheelt weet ik niet, maar je zal ook langzamer optrekken/ eerder terug vallen met wind tegen.
 
JB1 18-1-2012 16:44 Print reply

Posts: 14881
Wat is vrij hard?
Meeste cilinderkoppen zijn S'jes, maar ook verbeund.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
wardjuuh 18-1-2012 16:52 Print reply
Posts: 6
Nu rijd hij 70 a 75 km/u.
Maar wil hem op een gemakkelijke manier rond de 60 a 65 laten rijden dus ik dacht direct aan de cilinderkop veranderen omdat er nu een snelle op staat. Maar scheelt dat dan zo weinig? En set up weet ik niet wat er mee bedoeld word.
Alvast bedankt voor de reacties
 
mxbeunking 18-1-2012 16:53 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wardjuuh
Nu rijd hij 70 a 75 km/u.
Maar wil hem op een gemakkelijke manier rond de 60 a 65 laten rijden dus ik dacht direct aan de cilinderkop veranderen omdat er nu een snelle op staat. Maar scheelt dat dan zo weinig? En set up weet ik niet wat er mee bedoeld word.
Alvast bedankt voor de reacties


wat is de tandwiel verhouding? anders voor een wat kleiner tandwiel en achter groter.
 
Draaiwerk nodig? = PB
wardjuuh 18-1-2012 17:02 Print reply
Posts: 6
Dat weet ik nog niet want ik ga hem zondag halen.
Maar wat is dan de minimale tandverhouding?
En hoeveel per uur zal dat ongeveer schelen dat je 2 tanden minder van achteren pakt of een van voor?
Trekt hij dan ook niet sneller op?
 
mxbeunking 18-1-2012 17:03 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wardjuuh
Dat weet ik nog niet want ik ga hem zondag halen.
Maar wat is dan de minimale tandverhouding?
En hoeveel per uur zal dat ongeveer schelen dat je 2 tanden minder van achteren pakt of een van voor?
Trekt hij dan ook niet sneller op?


dan trekt hij harder inderdaad. Voor scheelt het ongeveer 5km per tand, en achter 2 km per tand. je kan makkelijk tot 12-52 gaan
 
Draaiwerk nodig? = PB
JB1 18-1-2012 17:03 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wardjuuh
Nu rijd hij 70 a 75 km/u.
Maar wil hem op een gemakkelijke manier rond de 60 a 65 laten rijden dus ik dacht direct aan de cilinderkop veranderen omdat er nu een snelle op staat. Maar scheelt dat dan zo weinig? En set up weet ik niet wat er mee bedoeld word.
Alvast bedankt voor de reacties


Prop in de pijp rammen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
tsx-elite 18-1-2012 18:05 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wardjuuh
Dat weet ik nog niet want ik ga hem zondag halen.
Maar wat is dan de minimale tandverhouding?
En hoeveel per uur zal dat ongeveer schelen dat je 2 tanden minder van achteren pakt of een van voor?
Trekt hij dan ook niet sneller op?


als je achter 2 tanden minder gaat ga je harder, achter moet je groter, voor kleiner
 
shut up muttley
mx-jacob 18-1-2012 18:06 Print reply

Posts: 2938
11/52 er op
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
fonsie2 18-1-2012 18:28 Print reply
Posts: 468
of anders 10 voor
 
if it aint dutch it aint much
tsx-elite 18-1-2012 18:36 Print reply

Posts: 1798
of achter groter gaan, heb nog wel een mt5 achterwiel met een tandwieltje met 73 tandjes
 
shut up muttley
JB1 18-1-2012 18:59 Print reply

Posts: 14881
Jongens, het is een luchtkoeler, vindt het blok niet zo lekker.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
tsx-elite 18-1-2012 19:01 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Jongens, het is een luchtkoeler, vindt het blok niet zo lekker.


dan maar een goeje prop in de uitlaat stampen
 
shut up muttley
jeroentjen13 18-1-2012 19:55 Print reply
Posts: 850
ik heb nog een hm166-s liggen
je moet me maar pm indien je interesse hebt
 

Dit topic is 2996 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved