Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 70cc eurokit tunen? Tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 837 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65828 - 70cc eurokit tunen? Tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3310 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tosser 17-1-2012 10:05 Print topicpost
Posts: 393
Ik heb de eurokit van mijn tsx getuned, hierdoor liep hij 101 maar de uitlaatpoort kan nog wat netter. Ook als ik door de inlaat kijk en de zuiger staat op het BDP dan zit er nog ongeveer 2mm van de zuiger voor de inlaat, dus hij opent niet helemaal.
Nu is mijn vraag; kan ik de zuigerhemd 2mm inkorten(niet aan de zijkanten i.v.m kantelende zuiger) zodat hij meer koppel/power heeft of werkt dit niet?
Kan ik ook een gat in mijn zuiger maken voor de inlaat? dit hebben bijna alle membraan cilinders en ik vroeg me af of dat bij een tsx ook werkt?


Gr,

Lars
 

PRO TUNING 17-1-2012 10:52 Print reply

Posts: 4000
Voor zover ik weet zijn Suzuki TSX cilinders zuiger of half membraan gestuurd.

Bij tuning uitgaan van zuigergestuurde timingen
 
tosser 17-1-2012 10:57 Print reply
Posts: 393
Zijn idd half membraan en half zuiger gestuurd, daarom vroeg ik me ook af of dat kon..
Heb wel eens gelezen dat iemand het had gedaan maar ik wil niet mijn zuiger weggooien
 
tsx-elite 17-1-2012 20:36 Print reply

Posts: 1798

volgens mij kan het wel, is bij mijn zuiger volgens mij ook gebeurd. en mijn zuiger/cilinder zijn ook gekieteld


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Voor zover ik weet zijn Suzuki TSX cilinders zuiger of half membraan gestuurd.

Bij tuning uitgaan van zuigergestuurde timingen


nederlandse tsx is volgens mij origineel alleen zuiger gestuurd, er zijn ook wel wigjes te krijgen om de plek van het membraan in te nemen om hem zuiger gestuurd te maken, kijk maar bij het project van kai.
http://www.brommerfo...cts/showtopic/2171/7

Dit bericht is gewijzigd door tsx-elite op 17-1-2012 om 20:41 uur.
 
shut up muttley
Martijn II - Forum en Sales Moderator 18-1-2012 10:59 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tosser
Ik heb de eurokit van mijn tsx getuned, hierdoor liep hij 101 maar de uitlaatpoort kan nog wat netter. Ook als ik door de inlaat kijk en de zuiger staat op het BDP dan zit er nog ongeveer 2mm van de zuiger voor de inlaat, dus hij opent niet helemaal.
Nu is mijn vraag; kan ik de zuigerhemd 2mm inkorten(niet aan de zijkanten i.v.m kantelende zuiger) zodat hij meer koppel/power heeft of werkt dit niet?
Kan ik ook een gat in mijn zuiger maken voor de inlaat? dit hebben bijna alle membraan cilinders en ik vroeg me af of dat bij een tsx ook werkt?


Gr,

Lars


je hebt het over het niet weghalen van de zijkant ivm kantelende zuiger... zijkant heeft daar toch niets mee te maken?
In ieder geval is de zijde waar je timing zit ook de zijde die met het kantelen te maken heeft, dus daar kom je niet onderuit.


 
Too cool for school!
tosser 18-1-2012 11:31 Print reply
Posts: 393
Ik bedoel de zijkanten van de inlaathemd.. want waarom helemaal inkorten als de poort maar de helft is?
Dan kort je de zuiger in terwijl het daar geen nut heeft
 
tsx-elite 18-1-2012 13:34 Print reply

Posts: 1798
ik heb ergens op internet gelezen dat ze ook wel eens raampjes maken in het hemd bij de inlaat
 
shut up muttley
De Schout 18-1-2012 13:37 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
ik heb ergens op internet gelezen dat ze ook wel eens raampjes maken in het hemd bij de inlaat



dat is heeel slim om te doen bij een tsx niet dus:P ding is half zuigergestuurd en loopt dan voor geen meter meer.
 
tune tweak fiddle bang bummer
tosser 18-1-2012 13:56 Print reply
Posts: 393
Dat bedoelde ik met een gat, maar blijkbaar werkt dat niet, al had die van mijn broer dat wel??

Scheelt het veel in prestaties om de zuiger in te korten?
 
tsx-elite 18-1-2012 14:05 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



dat is heeel slim om te doen bij een tsx niet dus:P ding is half zuigergestuurd en loopt dan voor geen meter meer.


misschien werkt het wel als je originele nederlandse cilinder hebt(zonder membraan)
 
shut up muttley
De Schout 18-1-2012 14:28 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]


misschien werkt het wel als je originele nederlandse cilinder hebt(zonder membraan)



misschien werkt het dan gewoon net zo slecht..
 
tune tweak fiddle bang bummer
tosser 18-1-2012 14:29 Print reply
Posts: 393
Bij een zuigergestuurde cilinder gaat dat sws niet..
 
PRO TUNING 18-1-2012 14:50 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tosser
Dat bedoelde ik met een gat, maar blijkbaar werkt dat niet, al had die van mijn broer dat wel??

Scheelt het veel in prestaties om de zuiger in te korten?



Gradenschijf er op en je weet het
 
dirktimmer 22-1-2012 3:44 Print reply

Posts: 1737
je kunt aan de inlaatkant vanaf de onderkant van de zuiger wel 1,5/2mm weghalen, doe dit zo net zo breed als de onderste inlaatpoort in de cil, zodat je zo min mogelijk stabiliteit verliest.

ik doe dan ook altijd ongeveer evenveel aan de uitlaatkant weghalen, (zonder laagste punt weg te halen, gewoon wand iets dunner maken) om evenwicht te houden, voor zover dit nut heeft (waarschijnlijk is de zuiger evengoed al niet gebalanceerd..)
 
Audioholic 22-1-2012 13:21 Print reply
Posts: 330
zuigerflap inkorte is inlaatiming verandere (langer + vroeger) waardoor het "ding" hoogtoeriger word,

als je te ver gaat merk je t o.a. slecht aanslaan ;p
 
The life is to short to listen to slow music (H)
tosser 22-1-2012 15:58 Print reply
Posts: 393
heb hem ingekort, ongeveer 2mm en hij loopt..
Heb ook de uitlaatpoort wat verder er meer getuned, nu draait ie weer 12.000 toeren en trekt nog beter
 

Dit topic is 3310 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved