Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer start opeens niet meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 834 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65827 - Brommer start opeens niet meer
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10673 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tsx-elite 16-1-2012 21:33 Print reply

Posts: 1798
heb je nog wel compressie?
 
shut up muttley
mx-jacob 16-1-2012 21:37 Print reply

Posts: 2938
Heb je je kraantje al uitmekaar gehaald meestal zit daar ook nog een filtertje in....
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
marjo 16-1-2012 22:16 Print reply

Posts: 1211
Vermoed je dat het probleem door de kou komt? Veel brommers starten slecht met de kou. Staat je brommer altijd buiten of binnen? Als je hem een nachtje binnen zet start hij misschien wel weer. Met deze kou is een grotere sproeier soms een oplossing tegen slechte starten (koude lucht bevat meer zuurstof). Carburateur schoonmaken en afstellen is over algemeen ook geen overbodige luxe. Kijk ook eens naar je luchtfilter. Start je wel met je choke aan?

Succes met je examens en met je brommer!
 
Santa Cruz 16-1-2012 22:52 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


Gast, hij zegt zelf dat zijn filtertje niet meer vol loopt. Waarom dan je vinger in je bougiegat steken?

FF slangetjes + filter nakijken of er vuil tussen zit en anders tanken.

[...]


Nee ? Wat betekent het dan wel?


Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 16-1-2012 om 18:16 uur.


Het is niet omdat je bougie een vonkje geeft, dat hij daarom de juiste ontsteking heeft...
Denk vb aan voorontsteking, sterk genoeg, ... Heb al meer dan genoeg van die schijterij ondervonden

Problemen met koud starten kan je beetje helpen door je bougie op te warmen, dan start hij vaak beter.
Ik zou toch ook mijn benzinetoevoer controleren en carbu uitkuisen

Dit bericht is gewijzigd door Santa Cruz op 16-1-2012 om 22:54 uur.
 
2takt of 4takt? Supermotard!
De Schout 16-1-2012 23:04 Print reply
Posts: 5327
als hij na een tijd stationair draaien op choke uitvalt, zou ik eens beginnen met een nieuwe bougie.
 
tune tweak fiddle bang bummer
tjoef 17-1-2012 14:12 Print reply

Posts: 19
Het filtertje er terug opgezet maar zonder resultaat...
Ik denk wel dat ik de oplossing hier gevonden heb:
http://www.fs1forum.com/Bougies.html
Mijn bougie is inderdaad zwart en nat. Ik meng mijn benzine zelf met olie en volgens het principe "beter te veel dan te weinig" durf ik wel eens een beetje te veel olie te gebruiken.
Een nieuwe bougie kopen?

Ik zal, zoals velen mij hier aanraden, mijn carburatie ook eens uitkuisen Maar dat zal dan écht voor na de examens zijn, want dat is een secuur werkje denk ik :p

EDIT: zou ik dit probleem kunnen verhelpen door een "warmere" bougie te kopen? Ik heb nu een B8HS, en met een B7HS zou ik dan misschien dit probleem kunnen vermijden. Of is het niet zo eenvoudig?
Mijn brommer rijdt nu iets van een 60-70/uur (alleszins geen 80), en volgens de site is een nummer 7 dan het beste...

Dit bericht is gewijzigd door tjoef op 17-1-2012 om 14:17 uur.
 
JB1 17-1-2012 14:17 Print reply

Posts: 14881
Qua olie moet je gewoon 1 smeringsverhouding aanhouden, vooral als je zelf mengt.
Als je dan meer olie er door gaat mengen gaat je blok armer draaien, gaat ie ook kapot van
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
smefke 17-1-2012 17:22 Print reply
Posts: 507
en carburateur schoonmaken kan in een half uur gedaan zijn.
gewoon alles netjes losschroeven losse onderdelen zoals, vlotterbak asje, sproeier, vlotternaald goed wegleggen, en schoonmaken maar.

edit: en sproeier ook schoonblazen

Dit bericht is gewijzigd door smefke op 17-1-2012 om 17:24 uur.
 
lukas puch 17-1-2012 17:31 Print reply

Posts: 611
en ook ff alle gaatjes met een ijzer draadje oid doorprikken naast het doorblazen met perslucht.
 
tjoef 22-1-2012 16:39 Print reply

Posts: 19
Vrijdag heb ik er een nieuwe bougie ingestoken en als vanouds startte hij weer van de eerste kick.
Maar er is een nieuw probleem: toen ik enkele weken geleden mijn koppakking verving is er een van de 4 cilinderbouten afgebroken waardoor ik er nog maar net een moertje half kon op plaatsen.
Dat heb ik dus ook vervangen, cilinder er volledig af, bout er (na veel moeite) afgekregen, nieuwe der in en alles weer netjes in elkaar gezet. ...En nu start hij dus niet meer >_<
Dit is misschien een teken dat ik van brommers af moet blijven en het aan professionals moet overlaten
Anyhow, heeft er iemand een suggestie?? Ik zag wel dat de pakking tussen het blok en de cilinder ook aan vervanging toe is...
 
Velthuis 22-1-2012 18:40 Print reply

Posts: 222
Wellicht valse lucht bij carb, cilindervoetpakking etc.
 
tjoef 24-1-2012 16:55 Print reply

Posts: 19
Daarnet naar de garagist gegaan en een nieuwe pakking besteld. Ik had de oude er uit gehaald als voorbeeld, en thuis steek ik alles weer in elkaar (met de oude pakking), ditmaal met de 4 bouten stevig op hun plek, en ineens, mirakel, hij startte weer. Maar de problemen houden niet op: nu gaat hij ineens in erg hoge toeren, alsof de gaskabel blijft hangen. Als ik op de middensteun in eerste sta en 'm in gang kick begint het achterwiel te spinnen, alsof ik vol gas geef. Ik denk echter niet dat het dat is, want de kabel veert nog mooi terug als ik er een draai aan geef...

 
lytseleen 24-1-2012 17:00 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tjoef
Daarnet naar de garagist gegaan en een nieuwe pakking besteld. Ik had de oude er uit gehaald als voorbeeld, en thuis steek ik alles weer in elkaar (met de oude pakking), ditmaal met de 4 bouten stevig op hun plek, en ineens, mirakel, hij startte weer. Maar de problemen houden niet op: nu gaat hij ineens in erg hoge toeren, alsof de gaskabel blijft hangen. Als ik op de middensteun in eerste sta en 'm in gang kick begint het achterwiel te spinnen, alsof ik vol gas geef. Ik denk echter niet dat het dat is, want de kabel veert nog mooi terug als ik er een draai aan geef...


dan heb je nog steeds valse lucht..
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
StineZ 24-1-2012 17:02 Print reply
Posts: 571
Ergens valse lucht. check allen bouten en moeren nog ff en check in het hele systeem waar valse lucht erin komt. Als dat niet werkt (of eerst) kijk dan ff naar je stationair schroef. Is die niet helemaal ingedraaid??
 
Turbokit
tjoef 29-1-2012 21:33 Print reply

Posts: 19
De nieuwe cilindervoetpakking en hij bolt weer als vanouds En het is verdomd koud om te rijden!!
Bedankt voor de hulp iedereen!
 

Dit topic is 10673 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved