Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MB80 programmeerbare injectie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1205 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65825 - Honda MB80 programmeerbare injectie
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jurgen Dieckmann 15-1-2012 23:14 Print topicpost

Posts: 60
Is er iemand die ervaring heeft met de implementatie van een programmeerbare injectie op Honda 80cm3 motoren? Ik heb nog een reserve motorblock voor mijn Honda MB 80 waarmee ik graag zou experimenteren. Heb vandaag een Malossi 110cm3 zylinder gekocht dus daar hoort een correcte kraftstoffanlage bij.

Alvast bedankt!!

MfG Jurgen
 

JB1 15-1-2012 23:17 Print reply

Posts: 14881
Injectie moet je toch echt zelf gaan bouwen
Ik weet ook niet echt iemand die dat op een 2t bromfietsblok heeft gebouwd (Op Athena na, maar dat is een bedrijf).

Heb je al ervaring met dit soort projecten?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Mark300 15-1-2012 23:23 Print reply
Posts: 440
Weet wel dat er ook een injector zit op een Jetforce TSDI.


 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
JB1 15-1-2012 23:24 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mark300
Weet wel dat er ook een injector zit op een Jetforce TSDI.




En op een SR Ditech.
Maar dit is andere koek, dit is er niet voor ontwikkeld.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Derbi-Olaf 15-1-2012 23:28 Print reply

Posts: 14999
Injectie is voor mij ook iets dat ik graag zou proberen! denk dat er op topvermogen winst mee te behalen is maar dat je motor er wel minder soepel van gaat lopen

Iemand die er mee op zijn CB400 heeft geëxperimenteerd zei mij dat een carburator uiteindelijk nauwelijks slechter is dan injectiesystemen. En dat het pas echt interessant wordt als je over een "motormanegementsysteem" begint. Maarja, daar kruipt heel wat geld en tijd in.

Welk systeem wou je gebruiken ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Mark300 15-1-2012 23:29 Print reply
Posts: 440
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


En op een SR Ditech.
Maar dit is andere koek, dit is er niet voor ontwikkeld.


En wat zijn dan de verschillen tussen die systemen en dit systeem?
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
Jurgen Dieckmann 15-1-2012 23:30 Print reply

Posts: 60
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Injectie moet je toch echt zelf gaan bouwen
Ik weet ook niet echt iemand die dat op een 2t bromfietsblok heeft gebouwd (Op Athena na, maar dat is een bedrijf).

Heb je al ervaring met dit soort projecten?


Heb nog geen ervaring met injectiesystemen nee
 
Jurgen Dieckmann 15-1-2012 23:33 Print reply

Posts: 60
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Injectie is voor mij ook iets dat ik graag zou proberen! denk dat er op topvermogen winst mee te behalen is maar dat je motor er wel minder soepel van gaat lopen

Iemand die er mee op zijn CB400 heeft geëxperimenteerd zei mij dat een carburator uiteindelijk nauwelijks slechter is dan injectiesystemen. En dat het pas echt interessant wordt als je over een "motormanegementsysteem" begint. Maarja, daar kruipt heel wat geld en tijd in.

Welk systeem wou je gebruiken ?


Weet nog niet precies welk systeem ik wil gebruiken. Had al gehoord van MicroSquirt maar daar moet ik me nog in verdiepen. Moet ook nog bekijken welke injector het meest geschikt is voor deze doeleinden.
 
JB1 15-1-2012 23:34 Print reply

Posts: 14881
Goed, ik denk dat we beter kunnen vragen of je er bereid bent heel veel uren in te steken, en ook nog eens heel veel geld.

Injectie is leuk, als je weet wat je doet.
Maar het aanpassen van het blok gaat veel moeite, tijd en geld kosten.

Ben je daar toe bereid?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Jurgen Dieckmann 15-1-2012 23:37 Print reply

Posts: 60
Ik werk als metaalbewerker en heb toegang tot alle soorten machines ook computergestuurd met CAD/CAM. Het enige obstakel is het elektronische gedeelte, maar met een beetje tijd zal dat ook wel lukken.
 
Derbi-Olaf 15-1-2012 23:41 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jurgen Dieckmann
Ik werk als metaalbewerker en heb toegang tot alle soorten machines ook computergestuurd met CAD/CAM. Het enige obstakel is het elektronische gedeelte, maar met een beetje tijd zal dat ook wel lukken.

Het is zeker een interessant idee waar ik vaker ook mee gelopen heb

De elektronica is nog betrekkelijk eenvoudig, zeker als je uitgaat van bestaande kits. Je grootste obstakel zal het financiële deel zijn omdat het toch wel allemaal wat kost

Maar, krijg je het mooi aan de praat heb je iets enorm leerrijks gedaan waar je vervolgens oneindig veel mee kan experimenteren
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
JB1 15-1-2012 23:51 Print reply

Posts: 14881
Wat wil je er eigenlijk aan besteden?
Als je het echt door wil zetten is het absoluut een gaaf plan!

Je zit al wel snel aan veel (relatief) kostbare onderdelen.
Benzinepompje, injector, cilinderkop(pen), zuigers etc.

Er is nog heel veel winst aan vermogen te halen door de cilinder te bewerken, daar al eens aan gedacht?

(Persoonlijk vind ik carburateur blokken ook wat soepeler rijden dan injectie)

Kleine edit: Ik probeer je er niet vanaf te praten! Ik wil je alleen een realistisch beeld geven van waar je je in gaat storten

Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 15-1-2012 om 23:57 uur.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 16-1-2012 0:08 Print reply

Posts: 9841
megasquirt/microsquirt is prima te doen.

je hebt alleen heel veel sensors enzo nodig. kost de nodige centen. En met dit soort dingen is het al gauw dat als je het fout doet, het je al gauw een paar zuigers kost.

Nou valt dat voor een brommertje wel mee, dus wat dat betreft is het een voordeel.

als je het doet, steek veel tijd en moeite in goede bedrading. Testopstellingen die half werken en alle kleuren hetzelfde hebben zijn NIET fijn om mee te werken voor jezelf. dus investeer gewoon een paar euro meer voor verschillende bedrading, met de juiste kernen en evt. shielding.

Het kan simpel, het kan uitgebreid, simpel zal wat minder resolutie hebben en dus wat minder mooi lopen maar uiteindelijk hangt het toch van je eigen skills af.

Kost je zo een jaar voordat je het een beetje onder de knie hebt, maar het is wel leuk en leerzaam.


Begin maar eens met de megamanual van megasquirt/microsquirt door te lezen, daarin staan de basics van een heel injectiesysteem en lost 99% van je vragen op.

Het verschil zit erin dat jij het op een brommer doet, maar dat maakt voor de implementatie weinig uit.

 
Too cool for school!
Jurgen Dieckmann 16-1-2012 0:21 Print reply

Posts: 60
Financiën zijn geen probleem.

Martijn, zo te horen heb jij er wel ervaring mee. Waarop heb jij het precies toegepast? Bedankt voor de goede tips, zal de mega manual gaan lezen.
 
RR89 16-1-2012 5:49 Print reply

Posts: 327
misschien heb je hier wat aan?

was een interessant topic op het kreidler forum over een kreidler met injectie
http://www.kreidler.....php?f=5&t=35598
http://www.kreidler....071c481607c5676cc7d8
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-1-2012 12:01 Print reply

Posts: 8580
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jurgen Dieckmann
Financiën zijn geen probleem.




Fijn, jou moet ik hebben



Kan je iets met een "spark injector"...injectie in de bougie zelf dus ?

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 16-1-2012 om 12:01 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 3318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved