JB1 |
15-1-2012 23:17 |
Posts: 14881 |
Injectie moet je toch echt zelf gaan bouwen
Ik weet ook niet echt iemand die dat op een 2t bromfietsblok heeft gebouwd (Op Athena na, maar dat is een bedrijf).
Heb je al ervaring met dit soort projecten?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Mark300 |
15-1-2012 23:23 |
Posts: 440 |
Weet wel dat er ook een injector zit op een Jetforce TSDI.
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
JB1 |
15-1-2012 23:24 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mark300
Weet wel dat er ook een injector zit op een Jetforce TSDI.
En op een SR Ditech.
Maar dit is andere koek, dit is er niet voor ontwikkeld.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Derbi-Olaf |
15-1-2012 23:28 |
Posts: 14999 |
Injectie is voor mij ook iets dat ik graag zou proberen! denk dat er op topvermogen winst mee te behalen is maar dat je motor er wel minder soepel van gaat lopen
Iemand die er mee op zijn CB400 heeft geëxperimenteerd zei mij dat een carburator uiteindelijk nauwelijks slechter is dan injectiesystemen. En dat het pas echt interessant wordt als je over een "motormanegementsysteem" begint. Maarja, daar kruipt heel wat geld en tijd in.
Welk systeem wou je gebruiken ?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Mark300 |
15-1-2012 23:29 |
Posts: 440 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
En op een SR Ditech.
Maar dit is andere koek, dit is er niet voor ontwikkeld.
En wat zijn dan de verschillen tussen die systemen en dit systeem?
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
Jurgen Dieckmann |
15-1-2012 23:30 |
Posts: 60 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Injectie moet je toch echt zelf gaan bouwen
Ik weet ook niet echt iemand die dat op een 2t bromfietsblok heeft gebouwd (Op Athena na, maar dat is een bedrijf).
Heb je al ervaring met dit soort projecten?
Heb nog geen ervaring met injectiesystemen nee
|
|
|
|
Jurgen Dieckmann |
15-1-2012 23:33 |
|
JB1 |
15-1-2012 23:34 |
Posts: 14881 |
Goed, ik denk dat we beter kunnen vragen of je er bereid bent heel veel uren in te steken, en ook nog eens heel veel geld.
Injectie is leuk, als je weet wat je doet.
Maar het aanpassen van het blok gaat veel moeite, tijd en geld kosten.
Ben je daar toe bereid?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Jurgen Dieckmann |
15-1-2012 23:37 |
Posts: 60 |
Ik werk als metaalbewerker en heb toegang tot alle soorten machines ook computergestuurd met CAD/CAM. Het enige obstakel is het elektronische gedeelte, maar met een beetje tijd zal dat ook wel lukken.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
15-1-2012 23:41 |
|
JB1 |
15-1-2012 23:51 |
Posts: 14881 |
Wat wil je er eigenlijk aan besteden?
Als je het echt door wil zetten is het absoluut een gaaf plan!
Je zit al wel snel aan veel (relatief) kostbare onderdelen.
Benzinepompje, injector, cilinderkop(pen), zuigers etc.
Er is nog heel veel winst aan vermogen te halen door de cilinder te bewerken, daar al eens aan gedacht?
(Persoonlijk vind ik carburateur blokken ook wat soepeler rijden dan injectie)
Kleine edit: Ik probeer je er niet vanaf te praten! Ik wil je alleen een realistisch beeld geven van waar je je in gaat storten
Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 15-1-2012 om 23:57 uur.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
16-1-2012 0:08 |
Posts: 9841 |
megasquirt/microsquirt is prima te doen.
je hebt alleen heel veel sensors enzo nodig. kost de nodige centen. En met dit soort dingen is het al gauw dat als je het fout doet, het je al gauw een paar zuigers kost.
Nou valt dat voor een brommertje wel mee, dus wat dat betreft is het een voordeel.
als je het doet, steek veel tijd en moeite in goede bedrading. Testopstellingen die half werken en alle kleuren hetzelfde hebben zijn NIET fijn om mee te werken voor jezelf. dus investeer gewoon een paar euro meer voor verschillende bedrading, met de juiste kernen en evt. shielding.
Het kan simpel, het kan uitgebreid, simpel zal wat minder resolutie hebben en dus wat minder mooi lopen maar uiteindelijk hangt het toch van je eigen skills af.
Kost je zo een jaar voordat je het een beetje onder de knie hebt, maar het is wel leuk en leerzaam.
Begin maar eens met de megamanual van megasquirt/microsquirt door te lezen, daarin staan de basics van een heel injectiesysteem en lost 99% van je vragen op.
Het verschil zit erin dat jij het op een brommer doet, maar dat maakt voor de implementatie weinig uit.
|
|
Too cool for school! |
|
Jurgen Dieckmann |
16-1-2012 0:21 |
Posts: 60 |
Financiën zijn geen probleem.
Martijn, zo te horen heb jij er wel ervaring mee. Waarop heb jij het precies toegepast? Bedankt voor de goede tips, zal de mega manual gaan lezen.
|
|
|
|
RR89 |
16-1-2012 5:49 |
Posts: 327 |
|
|
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
16-1-2012 12:01 |
Posts: 8610 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jurgen Dieckmann
Financiën zijn geen probleem.
Fijn, jou moet ik hebben
Kan je iets met een "spark injector"...injectie in de bougie zelf dus ?
Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 16-1-2012 om 12:01 uur.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|