Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tsx ontstekings spoel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 640 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65822 - tsx ontstekings spoel
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2864 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SuperPobin 14-1-2012 18:41 Print topicpost
Posts: 396
hey mensen,
mijn tsx start als hij koud is perfect maar als ie warmer word slaat hij af en moet ik m aanduwen als hij dan loopt slaat hij heel makkelijk weer af.
na van alles gecontroleerd te hebben denk ik aan de ontsteking en dan vooral aan de spoel als ik deze koud doormeet is hij 154 ohm maar tegen de tijd dat hij gaat afslaan is hij 194 ohm en is de vonk zwak.
nou had ik al op dit forum gevonden dat de spoelen van suzuki een zwak punt zijn maar had ook begrepen dat de weerstand dan juist lager of zelfs 0 word.
iemand een idee
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter

pompower 14-1-2012 20:31 Print reply

Posts: 1777
154 ohm voor een spoel is alsnog veel, vertel een waar je precies meet?
 
www.basvanloenen.nl
SuperPobin 14-1-2012 21:04 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
154 ohm voor een spoel is alsnog veel, vertel een waar je precies meet?


Uit gaande draad van de spoel en de massa. De draad appart door gemeten geen weerstand.
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
pompower 14-1-2012 21:05 Print reply

Posts: 1777
ik zou nieuwe massa kabel leggen
 
www.basvanloenen.nl
SuperPobin 14-1-2012 21:07 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
ik zou nieuwe massa kabel leggen


Al gedaan maakt niks uit, waarom doet ie het dan wel als ie koud is?

P.S ik heb een benzine slang die hard wordt door benzine
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
pompower 14-1-2012 21:16 Print reply

Posts: 1777
begreep je vraag niet goed

Dit bericht is gewijzigd door pompower op 14-1-2012 om 21:35 uur.
 
www.basvanloenen.nl
SuperPobin 14-1-2012 21:32 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

probeer eens een kleinere sproeier?


Vertel me is wat dat voor nut zou hebben, die ontstekingsspoel blijft even hard rond draaien, heb meerdere sproeiers geprobeert en hij blijft t zelfde doen.
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
dirktimmer 14-1-2012 21:33 Print reply

Posts: 1737
150 ohm is het minimum voor een tsx ontstekingspoel , hij zit dus op het randje, maar zou nog goed moeten zijn.
 
pompower 14-1-2012 21:36 Print reply

Posts: 1777
dit probleem altijd al gehad of na een verandering?
 
www.basvanloenen.nl
SuperPobin 14-1-2012 21:39 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
150 ohm is het minimum voor een tsx ontstekingspoel , hij zit dus op het randje, maar zou nog goed moeten zijn.


Waarom kapt ie er dan mee als hij warm word? en als hij warm wordt word de weerstand dan niet te hoog?
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
SuperPobin 14-1-2012 22:09 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
dit probleem altijd al gehad of na een verandering?


Altijd al.
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
Jolem 15-1-2012 15:08 Print reply

Posts: 127
Heb je ook al de isolatieweerstand van de spoel gemeten? Het kan namelijk zijn dat de isolatiehars waarmee de spoel is ingegoten koud nog goed isoleert. Maar warm, omdat de hars dan zachter wordt, wel stroom doorlaat.
Dit is te controlleren met een zgn Megger, die meet weerstand in Mega-ohm bij een spanning van 250, 500 of 1000V. Maak alle aansluitingen van de spoel los, en meet tussen 1 van deze en het frame (liefst natuurlijk het blikkenpakketje waar de spoel omheen gewonden is) zowel in warme als koude toestand. Is de meting onder de 1Mohm bij 250V, dan is de isolatie niet meer betrouwbaar, en dus je spoel kapot.

Bij die meting van 154ohm was je spoel koud neem ik aan? vergelijk dat eens met een meting van je spoel als hij warm is. Is de weerstand warm flink lager dan koud, dan maakt hij intern kortsluiting als gevolg van de slechter isolerende hars.

edit: De weerstand wordt zowiezo iets lager als hij warm wordt, nooit hoger.

Dit bericht is gewijzigd door Jolem op 15-1-2012 om 15:09 uur.
 
SuperPobin 15-1-2012 16:18 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jolem
Heb je ook al de isolatieweerstand van de spoel gemeten? Het kan namelijk zijn dat de isolatiehars waarmee de spoel is ingegoten koud nog goed isoleert. Maar warm, omdat de hars dan zachter wordt, wel stroom doorlaat.
Dit is te controlleren met een zgn Megger, die meet weerstand in Mega-ohm bij een spanning van 250, 500 of 1000V. Maak alle aansluitingen van de spoel los, en meet tussen 1 van deze en het frame (liefst natuurlijk het blikkenpakketje waar de spoel omheen gewonden is) zowel in warme als koude toestand. Is de meting onder de 1Mohm bij 250V, dan is de isolatie niet meer betrouwbaar, en dus je spoel kapot.

Bij die meting van 154ohm was je spoel koud neem ik aan? vergelijk dat eens met een meting van je spoel als hij warm is. Is de weerstand warm flink lager dan koud, dan maakt hij intern kortsluiting als gevolg van de slechter isolerende hars.

edit: De weerstand wordt zowiezo iets lager als hij warm wordt, nooit hoger.

Dit bericht is gewijzigd door Jolem op 15-1-2012 om 15:09 uur.


Ik had de weerstand gemeten toen hij warm was, toen was hij 194ohm dus werd de weerstand hoger,

we hebben onder tussen een nieuwe ontstekingsspoel besteld dus we laten wel weten of het heeft geholpen


Dit bericht is gewijzigd door SuperPobin op 15-1-2012 om 16:19 uur.
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
SuperPobin 24-1-2012 18:29 Print reply
Posts: 396
nieuwe spoel gemonteerd vonk is weer super
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter

Dit topic is 2864 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved