Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Belgische GE2 loopt slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 759 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65814 - Belgische GE2 loopt slecht
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2876 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marnixhondamtxsh 13-1-2012 16:01 Print topicpost

Posts: 89
Hallo,
Ik ben over 2 maandjes 16 en wil nu toch graag wel me honda mtx sh afhebben.

Ik heb de brommer nu een jaar en heb er al van alles aan veranderd bv. de brom is gereviseerd en omgebouwd omgebouwd naar vloeistof gekoelt.
En heb er een Belgische ge2 opgezet. Maar het loopt heel slecht, als ik er mee ga rijden dan heeft ie totaal geen trek kracht dit komt in de 1e versnelling pas bij +/- 8000 toeren. hij loopt in z'n 1 tegen de 45 als ik hem overschakel naar 2 geen trekkracht helemaal niks, in versnelling 3 rijd hij ong 65 ( als ik helemaal voor over ga en wind mee hebt haalt ie met geluk 70 - 75) hij komt ook heel slecht tegen de wind in. Als ik over schakel van 3 naar 4 begint ie te stotteren.

ik vind het allemaal heel raar want ik heb veel over de cillinder gelezen en je moet er makkelijk wel 80 km per uur uit kunnen halen.
wie o wie kan mij vertellen wat er aan de hand is

Ik en mijn vader hebben al andere uitlaat opgezet ik dacht proma zal zo nog wel even fot van maken. Voor deze uitlaat liep de brommer helemaal belabberd haalde die net 45 !

Setup :

-4 bak
-Belgische Ge2
-18 mm carburateur (sproeier 98)
-Proma uitlaat volgens mij (had al gezegt, zal zo ff foto er op zetten)
-proma demper

hoop dat iemand me kan helpen

 

antonhonda 13-1-2012 16:10 Print reply

Posts: 3616
zuiger versleten ? wel goed afgesteld ?
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Marnixhondamtxsh 13-1-2012 16:22 Print reply

Posts: 89
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
zuiger versleten ? wel goed afgesteld ?


hij is goed afgested (ik heb hem weggebracht omdat me waterpomp lek was en toen heeft hij de brom ook voor me afgesteld)

De zuiger heeft nog wel zoveel compressie ik denk het niet!
 
j0ren 13-1-2012 16:23 Print reply

Posts: 1298
Probeer eens een nieuwe bougie
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Marnixhondamtxsh 13-1-2012 16:33 Print reply

Posts: 89
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Probeer eens een nieuwe bougie


zit net een nieuwe bougie in
 
tsx-elite 13-1-2012 16:54 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marnixhondamtxsh
[...]


zit net een nieuwe bougie in


wat is je twv? misschien is die wel te zwaar
 
shut up muttley
Marnixhondamtxsh 13-1-2012 17:04 Print reply

Posts: 89
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]


wat is je twv? misschien is die wel te zwaar


mijn tandwiel verhouding is orgineel 14 - 45 uit mijn hoofd
 
Aquamaniac 13-1-2012 17:23 Print reply

Posts: 882
ik heb onder mijn nsr ook een ge2 cilinder hangen met dezelfde tw verhouding

met een 18mm kreeg ik hem niet goed , ikzelf heb er nu de originele 13mm met 110 sproeier op zitten ( zou nog naar 105 of 108 moeten voor het nette ) en luchtfilter aanzuigbuis ontgrenst
qua uitlaat hangt er een sebring pijpje onder ( niet veel bijzonders volgens mij)
nu draait hij in 1,2 en 3 naar de 11k toeren en in 4 naar de 10k
hij begint echt te trekken bij de 6 a 7k toeren en dat wordt weer minder bij de 9,5 a 10
qua top rijd de nsr zo'n 75 a 80 op de teller


jij zal hem zowieso beter moeten afstellen want als hij gaat stotteren is dat niet goed
en denk dat je qua carb wat kleiner moet, dan kan je hem waarschijnlijk wat makkelijker afstellen bv 16mm of gewoon de originele 13mm



 
er gaat niks boven luchtkoeling
De Schout 14-1-2012 0:37 Print reply
Posts: 5327
18mm was bij mij prima af te stellen op een ge2. als je er gezeur mee hebt komt het hoogstwaarschijnlijk omdat het een imi is.

maak eens een paar duidelijke foto's van alle tekentjes die buiten op je cilinder staan?

ge2 moet het normaal best aardig doen i.c.m. een proma.

je tandwiel verhouding lijkt me iets aan de zware kant ook.

is verder je banden spanning in orde, lopen je remmen niet aan, is je ketting goed gesmeerd en je wiel recht gespannen, weeg je zelf geen 120kg.?
 
tune tweak fiddle bang bummer
Marnixhondamtxsh 15-1-2012 15:57 Print reply

Posts: 89
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
ik heb onder mijn nsr ook een ge2 cilinder hangen met dezelfde tw verhouding

met een 18mm kreeg ik hem niet goed , ikzelf heb er nu de originele 13mm met 110 sproeier op zitten ( zou nog naar 105 of 108 moeten voor het nette ) en luchtfilter aanzuigbuis ontgrenst
qua uitlaat hangt er een sebring pijpje onder ( niet veel bijzonders volgens mij)
nu draait hij in 1,2 en 3 naar de 11k toeren en in 4 naar de 10k
hij begint echt te trekken bij de 6 a 7k toeren en dat wordt weer minder bij de 9,5 a 10
qua top rijd de nsr zo'n 75 a 80 op de teller

jij zal hem zowieso beter moeten afstellen want als hij gaat stotteren is dat niet goed
en denk dat je qua carb wat kleiner moet, dan kan je hem waarschijnlijk wat makkelijker afstellen bv 16mm of gewoon de originele 13mm





Een ge2 moet wel kunnen lopen op een 18mm, de brommer is wel goed afgesteld (heeft josdijkman gedaan). In versnelling 4 is het meer dat ie z'n hele vermogen verliest (niet echt storreren).

Bij 10 000 toeren knapt ie ook uit de uitlaat (soms met vuur) wat kan dit zijn?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
18mm was bij mij prima af te stellen op een ge2. als je er gezeur mee hebt komt het hoogstwaarschijnlijk omdat het een imi is.

maak eens een paar duidelijke foto's van alle tekentjes die buiten op je cilinder staan?

ge2 moet het normaal best aardig doen i.c.m. een proma.

je tandwiel verhouding lijkt me iets aan de zware kant ook.

is verder je banden spanning in orde, lopen je remmen niet aan, is je ketting goed gesmeerd en je wiel recht gespannen, weeg je zelf geen 120kg.?


Het is geen imitatie. Foto:


foto cilinder :





uitlaat proma of geen proma ?(geen proma wat dan wel)


zelf weeg ik 50, en banden ketting zijn goed!
 
suzukitsxxx 15-1-2012 16:12 Print reply

Posts: 127
als je dan tog bezig bent kan je mischien ook wel ff snel een filmpje maken van hoe die loopt.

je zegt iets over vuur uit de uitlaat, dat kan onsteking zijn die te laat is?

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsxxx op 15-1-2012 om 16:14 uur.
 
hondapowaaaah 15-1-2012 18:56 Print reply
Posts: 107
ik heb ook al is zoiets gehad. toen was me demper dicht gekoold. mischien die van jou ook?
 
the power of dreams
Marnixhondamtxsh 15-1-2012 19:11 Print reply

Posts: 89
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondapowaaaah
ik heb ook al is zoiets gehad. toen was me demper dicht gekoold. mischien die van jou ook?


Nee is het em niet! heb stuk zonder demper gereden maakt geen verschil hij blijft slecht lopen
 
mbx-genieter 15-1-2012 19:24 Print reply
Posts: 758
Controleer je ontsteking eens of die goed staat (op het streepje) en probeer eens een ander vliegwiel als je die eventueel heb daar kan ook verschil inzitten.
 
hondapowaaaah 15-1-2012 19:28 Print reply
Posts: 107
massakabel van het blok naar t frame?
 
the power of dreams
mxbeunking 15-1-2012 19:47 Print reply

Posts: 2305
heb je hem uberhaupt al wel ingereden? omdat je zegt dat ie tegen de 10000 toeren gaat ploffen...
 
Draaiwerk nodig? = PB

Dit topic is 2876 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved