Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi Senda Warmloper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1051 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65804 - Derbi Senda Warmloper
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 8840 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dries W 11-1-2012 18:07 Print topicpost

Posts: 98
Hallo,
Ik weet dat dit ondewerp ook te vinden is door het op tezoeken maar heb ik al gedaan!
Ik heb Derbi senda 2008 die heeft 12400km gelopen grote beurt heb ik zelf gedaan olie vervangen van versnellingsbak en etc. Liep aaltijd super. Op heb begin liep hij alleen met uitlaat ontgrenst 65km/h, toen heb ik in de vakantie gianellie conti met sproeier 95 er onder gedaan liep ook goed. haalde ik na de vakantie er aaltijd af. Nu heb ik hem er op laten zitten en rij er nu dus 2 weken mee. Bougie kleurt koffie bruin dus is goed. Maar gisteren reed ik ongeveer al 25 minuten met brommer. Reed ongeveer 10 minuten lang tussen de 60-70km/h. Nadat ik uit het dorp kwam trok ik op naar de 80km/h tegen de 90 toen kreeg ik plotseling een warmloper. Even gewacht 1 keer gekickt en ging beetje stroef. 20 minuten gelopen en toen heb ik hem aan gezet. Eerst klein beetje op toeren houden 2000-3000 maar dat heb ik aaltijd in het begin en toen ben ik rustig naar huis gereden en er was niks aan de hand. Wat was de oorzaak van de vastloper. (er is verders aan de brommer niks te zien bv geen lekkage)
Graag nuttige informatie
 

Paultje Pils 11-1-2012 18:09 Print reply

Posts: 2110
krappe afstelling.
 
If you can't dodge it, ram it.
RikDT50MX - Nieuws Poster 11-1-2012 18:10 Print reply

Posts: 1558
meng je zelf of heb je een oliepomp op je brommer? dat de pomp kapot is merk je pas als die warmloopt.
 
I Can Play With Madness
JB1 11-1-2012 18:10 Print reply

Posts: 14881
Ten eerste:
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Ten tweede:
Je zal het zwikkie (sowieso) los moeten halen, dus dan kun je de exacte oorzaak ook bepalen.

Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 11-1-2012 om 18:11 uur.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Dries W 11-1-2012 18:17 Print reply

Posts: 98
De brommer mengt zelf nog met de Oliepomp. Krappe afstelling van benzine lucht verhouding kan ik bijna niet voorstellen. (maar kan misschien kunnen) Ik dacht zelf dat het misschien nog wel eens aan een smerige carburateur kon liggen of dat de olie pomp kapot is!
 
pompower 11-1-2012 18:19 Print reply

Posts: 1777
ik zal maar eens naar de oliepomp gaan kijken als ik jou was
 
www.basvanloenen.nl
JB1 11-1-2012 18:21 Print reply

Posts: 14881
Ik zal hem eerst eens uit elkaar halen, wie weet zat er wel ergens een gietfout
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Dries W 11-1-2012 18:21 Print reply

Posts: 98
Ja dat was ik ook inderdaad van plan om daar eert naar te kijken. Ik zag in een andere topic je de brommer moest laten lopen (mengsmering) en dan het olie slangetje er af moet halen en kijken of hij olie geeft. Klopt dat of is er nog een andere manier. Moet hij trouwens ook rijker worden gezet met een hoogtoerige uitlaat ????
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 11-1-2012 18:23 Print reply

Posts: 13700
Cilinder eraf trekken, nicasil zal wel eruit liggen. En voortaan zelf mengen, kan je oliepomp uitsluiten.

Dit bericht is gewijzigd door Trax op 11-1-2012 om 18:23 uur.
 
JB1 11-1-2012 18:23 Print reply

Posts: 14881
Nee, in principe niet, oliepompjes staan vaak toch al te rijk.
Haal dat ding nou gewoon eerst uit elkaar, dan zie je de oorzaak snel genoeg
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Dries W 11-1-2012 18:28 Print reply

Posts: 98
Ik weet genoeg!
Ik haal de cilinderkop er af en kijk de schade maak carburateur schoon en controleer de oliepomp. En ik zet mijn standaard uitlaat er weer onder met de bijbehorende sproeier. Als er verder nog iets noodzakelijks is wat ik moet controleren hoor ik het graag, anders weet ik voor nu genoeg.
Bedankt he
 
JB1 11-1-2012 18:30 Print reply

Posts: 14881
Je moet gewoon alles gaan controleren, je hebt een vastnaaier gehad, dus zul je ook de krukas moeten nakijken.
Dus ook cilinder en zuiger eraf.

Ik denk dat je al kan gaan zoeken naar een nieuwe zuiger/cilinder combo.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Tobias Verhoef 11-1-2012 21:32 Print reply

Posts: 1832
Als het kouder is dan zit er meer zuurstof in de lucht, dus eigenlijk heb je swinters een grotere sproeier nodig. En waarschijnlijk is het zomers gewoon altijd net aan goed gegaan.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
RutgerDTmx 12-1-2012 0:03 Print reply

Posts: 211
nog een goeie tip voor alle oliepomprijders;
ik heb een groen doorzichtig olieslangetje maar
rode olie (putoline) wordt de slang doorzichtig moet ik oppassen, is ie rood dan gewoon knallen


 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 12-1-2012 0:32 Print reply

Posts: 13700
Allicht een tip, enkel kijk ik niet iedere minuut naar dat slangetje onder het rijden. Cilinder hoeft maar even slechte smering te ontvangen en het is gedaan.
 
TZRBart 12-1-2012 19:13 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Allicht een tip, enkel kijk ik niet iedere minuut naar dat slangetje onder het rijden. Cilinder hoeft maar even slechte smering te ontvangen en het is gedaan.


Lijkt me vrij logisch, maar als het vastnaait en je maakt hem open en je ziet dat iets versleten is vervang je het toch door ORIGINELE onderdelen en je kunt weer duizenden kilometers verder? Kijk dat je met imitatie rommel blijft prutsen is een feit.
 

Dit topic is 8840 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved