Paultje Pils |
11-1-2012 18:09 |
Posts: 2110 |
krappe afstelling.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
11-1-2012 18:10 |
Posts: 1558 |
meng je zelf of heb je een oliepomp op je brommer? dat de pomp kapot is merk je pas als die warmloopt.
|
|
I Can Play With Madness |
|
JB1 |
11-1-2012 18:10 |
Posts: 14881 |
Ten eerste:
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Ten tweede:
Je zal het zwikkie (sowieso) los moeten halen, dus dan kun je de exacte oorzaak ook bepalen.
Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 11-1-2012 om 18:11 uur.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Dries W |
11-1-2012 18:17 |
Posts: 98 |
De brommer mengt zelf nog met de Oliepomp. Krappe afstelling van benzine lucht verhouding kan ik bijna niet voorstellen. (maar kan misschien kunnen) Ik dacht zelf dat het misschien nog wel eens aan een smerige carburateur kon liggen of dat de olie pomp kapot is!
|
|
|
|
pompower |
11-1-2012 18:19 |
Posts: 1777 |
ik zal maar eens naar de oliepomp gaan kijken als ik jou was
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
JB1 |
11-1-2012 18:21 |
Posts: 14881 |
Ik zal hem eerst eens uit elkaar halen, wie weet zat er wel ergens een gietfout
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Dries W |
11-1-2012 18:21 |
Posts: 98 |
Ja dat was ik ook inderdaad van plan om daar eert naar te kijken. Ik zag in een andere topic je de brommer moest laten lopen (mengsmering) en dan het olie slangetje er af moet halen en kijken of hij olie geeft. Klopt dat of is er nog een andere manier. Moet hij trouwens ook rijker worden gezet met een hoogtoerige uitlaat ????
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
11-1-2012 18:23 |
Posts: 13700 |
Cilinder eraf trekken, nicasil zal wel eruit liggen. En voortaan zelf mengen, kan je oliepomp uitsluiten.
Dit bericht is gewijzigd door Trax op 11-1-2012 om 18:23 uur.
|
|
|
|
JB1 |
11-1-2012 18:23 |
Posts: 14881 |
Nee, in principe niet, oliepompjes staan vaak toch al te rijk.
Haal dat ding nou gewoon eerst uit elkaar, dan zie je de oorzaak snel genoeg
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Dries W |
11-1-2012 18:28 |
Posts: 98 |
Ik weet genoeg!
Ik haal de cilinderkop er af en kijk de schade maak carburateur schoon en controleer de oliepomp. En ik zet mijn standaard uitlaat er weer onder met de bijbehorende sproeier. Als er verder nog iets noodzakelijks is wat ik moet controleren hoor ik het graag, anders weet ik voor nu genoeg.
Bedankt he
|
|
|
|
JB1 |
11-1-2012 18:30 |
Posts: 14881 |
Je moet gewoon alles gaan controleren, je hebt een vastnaaier gehad, dus zul je ook de krukas moeten nakijken.
Dus ook cilinder en zuiger eraf.
Ik denk dat je al kan gaan zoeken naar een nieuwe zuiger/cilinder combo.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Tobias Verhoef |
11-1-2012 21:32 |
Posts: 1832 |
Als het kouder is dan zit er meer zuurstof in de lucht, dus eigenlijk heb je swinters een grotere sproeier nodig. En waarschijnlijk is het zomers gewoon altijd net aan goed gegaan.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
RutgerDTmx |
12-1-2012 0:03 |
Posts: 211 |
nog een goeie tip voor alle oliepomprijders;
ik heb een groen doorzichtig olieslangetje maar
rode olie (putoline) wordt de slang doorzichtig moet ik oppassen, is ie rood dan gewoon knallen
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
12-1-2012 0:32 |
Posts: 13700 |
Allicht een tip, enkel kijk ik niet iedere minuut naar dat slangetje onder het rijden. Cilinder hoeft maar even slechte smering te ontvangen en het is gedaan.
|
|
|
|
TZRBart |
12-1-2012 19:13 |
Posts: 946 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
Allicht een tip, enkel kijk ik niet iedere minuut naar dat slangetje onder het rijden. Cilinder hoeft maar even slechte smering te ontvangen en het is gedaan.
Lijkt me vrij logisch, maar als het vastnaait en je maakt hem open en je ziet dat iets versleten is vervang je het toch door ORIGINELE onderdelen en je kunt weer duizenden kilometers verder? Kijk dat je met imitatie rommel blijft prutsen is een feit.
|
|
|
|