Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Suzuki tsx rammelt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 755 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65801 - Suzuki tsx rammelt
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4190 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arnoud111 11-1-2012 19:58 Print reply

Posts: 151
Om hier verder mee te rijden lijkt mij niet erg slim,
ik ben bang dat je nog meer kapot rijd.

Maar zou je niet eerst eens dat blok los trekken,en dan pas bestellen???
 
old timer 11-1-2012 20:17 Print reply

Posts: 469
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arnoud111
Om hier verder mee te rijden lijkt mij niet erg slim,
ik ben bang dat je nog meer kapot rijd.

Maar zou je niet eerst eens dat blok los trekken,en dan pas bestellen???

dan heb ik geen een brommer meer nu
 
bijna goed, is goed genoeg
arnoud111 11-1-2012 20:21 Print reply

Posts: 151
Oke dat snap ik,maar wat kun je als ie echt naar de knoppen is,doordat je te ver doorrijd?

Heb je de brom echt nodig,of kun je twee weken zonder?
In twee weken zou je em toch wel klaar kunnen maken,dacht ik zo.
 
old timer 11-1-2012 20:22 Print reply

Posts: 469
hoe kun je eig zien of een krukas aan vrvanging toe is?
of om de hoeveel km ofzo?
 
bijna goed, is goed genoeg
old timer 11-1-2012 20:24 Print reply

Posts: 469
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arnoud111
Oke dat snap ik,maar wat kun je als ie echt naar de knoppen is,doordat je te ver doorrijd?

Heb je de brom echt nodig,of kun je twee weken zonder?
In twee weken zou je em toch wel klaar kunnen maken,dacht ik zo.

ik heb hem iedere dag nodig om naar school te gaan, ik heb wel een trein maar die is altijd te laat waardoor ik du schoolbus mis en als gevolg ben ik meer als een uur te laat, dit kan ik geen weken gaan doen.
 
bijna goed, is goed genoeg
_3s_ 11-1-2012 20:30 Print reply

Posts: 899
Als je jezelf goed organiseert ben je op een weekend zeker klaar met je blok te reviseren, indien je de nodige onderdelen in huis hebt.

Dus, plan voor jezelf een weekend in waarin je je blok gaat reviseren, en "niets" anders gaat doen. Als je je blok open laat liggen ga je dingen vergeten hoe ze zaten en dan kan je gaan puzzelen.

Ik zou gewoon je blok open trekken, eerst kijken hoe de staat van de cilinder en zuigers is, dan verder kijken. Als je besluit om je blokje open te maken kan je zoals al gezegd beter ook in een keer je keerringen en krukaslagers vervangen.

Tip: koop keerringen en lagers niet origineel van suzuki, maar van een universeel merk. Scheelt je een hoop geld en zijn zeker even goed.

Volgens mij zijn bij jou je zuigerveren gewoon helemaal versleten. Dus op een vrijdagavond met een biertje je cilinder er af trekken en naar de bromboer brengen en met een beetje geluk heb je'm zaterdag of maandag dan al terug.
 
Jeuj TSW erbij! =D
old timer 11-1-2012 20:32 Print reply

Posts: 469
die zijger en cil zit er nog maar een paar 1000 km in, het is een 70cc airsal, dus denk dat die nog wel goed zullen zijn, voor de zekerhijd heb ik ook nieuwe zuigerveren besteld.
 
bijna goed, is goed genoeg
_3s_ 11-1-2012 20:35 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
die zijger en cil zit er nog maar een paar 1000 km in, het is een 70cc airsal, dus denk dat die nog wel goed zullen zijn, voor de zekerhijd heb ik ook nieuwe zuigerveren besteld.


Mijn 70cc airsal rammelt ook wel een beetje, maar daar trek ik me niet te veel van aan. Maar jouw brommer is uitgevallen, dat is wat anders.

Hoe was de staat van je cilinder? geen voelbare krassen/vegen? Laat je nieuwe zuiger ook even inlopen, dit wilt dus zeggen de eerste tank niet vol op het gas, maar dat weet je wss wel.
 
Jeuj TSW erbij! =D
old timer 11-1-2012 20:38 Print reply

Posts: 469
ja hoor,
moet je soms een krukas vervangen? dat versclijt toch niet echt?
 
bijna goed, is goed genoeg
arnoud111 11-1-2012 20:40 Print reply

Posts: 151
Goede tips van 3s
 
arnoud111 11-1-2012 20:41 Print reply

Posts: 151
Meestal zijn het de krukas lagers.
Krukas alleen vervangen als ie krom is.
 
_3s_ 11-1-2012 20:43 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
ja hoor,
moet je soms een krukas vervangen? dat versclijt toch niet echt?

Krukas vervangen komt zelden voor, zeker niet nodig als je met je standaard 70cc eurokit (=airsal) rijdt.

Je kan testen of je krukas nog goed is door je zuigerpen MET naaldlager door het kleine gat van je drijfstang te steken (small end). Hou je vingers aan de zijkant van je zuigerpen en beweeg op en neer (laat de krukas niet draaien) als je nu speling voelt moet je je krukas wel vervangen, maar dat lijkt me wel sterk in jou geval Hoewel een kameraad van me ook zijn krukas versleet met een 70cc eurokit.
 
Jeuj TSW erbij! =D
arnoud111 11-1-2012 20:47 Print reply

Posts: 151
Dit controleer je door het vliegwiel vast te pakken,en hem op en neer te bewegen.
Voel je geen speling(licht tikken),dan is het linker lager nog goed.

Nu ga je toch de koppelingskant openen,dus probeer hier ook het lager te controleren,door het koppelingshuis heen en weer te bewegen,net als je vliegwiel.
 
_3s_ 11-1-2012 20:50 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arnoud111
Dit controleer je door het vliegwiel vast te pakken,en hem op en neer te bewegen.
Voel je geen speling(licht tikken),dan is het linker lager nog goed.

Nu ga je toch de koppelingskant openen,dus probeer hier ook het lager te controleren,door het koppelingshuis heen en weer te bewegen,net als je vliegwiel.

Je koppelingshuis zit op je versnellingsbak gemonteerd, dus daar zal je weinig aan voelen, buiten de speling van je versnellingsbak lager.

Op je krukas aan koppelingskant zit ook een tandwiel met een spie, haal die er vanaf (eerst al de rest van je blok afhalen als ik me niet vergis) en voel daar of je speling hebt, niet aan je koppelingshuis dus.

 
Jeuj TSW erbij! =D
arnoud111 11-1-2012 20:51 Print reply

Posts: 151
@ 3s,
wat jij uitlegt,is toch om je bigend te controleren?

Krukaslagers is wat anders,of heb ik de vraag verkeerd begrepen,
ik maak natuurlijk ook vauden.
 

Dit topic is 4190 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved