Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1084 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65800 - Brommer opvoeren
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 7338 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aquamaniac 11-1-2012 11:32 Print reply

Posts: 882
http://www.mopshop.d...b5a62c48cc3527dc0126


is dit niks ? wel gelijk weer zo groot maar ach



maar lees ook iets dat de uitlaatpoort onder een net iets andere hoek staat als vergelijkbare modellen ?? dan scharrel je toch ergens een soortgelijke uitlaat op die je dan passend maakt op een cilinder
die wel op het blok past of is dat nou heel vreemd gedacht

en dan kan je je huidige cilinder en uitlaat gewoon origineel houden

Dit bericht is gewijzigd door Aquamaniac op 11-1-2012 om 11:36 uur.
 
er gaat niks boven luchtkoeling
maerijn 11-1-2012 17:27 Print reply

Posts: 2455
7k toeren als top is aardig weinig. Wil hij niet hoger?

Mijn ZR had met 16mm Mikui sproeier 90, misschien iets grotere sproeier proberen.
 
Jolem 11-1-2012 20:54 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
7k toeren als top is aardig weinig. Wil hij niet hoger?

Mijn ZR had met 16mm Mikui sproeier 90, misschien iets grotere sproeier proberen.


Nee, harder dan 7000rpm heeft ie nooit gelopen, ook niet 7jaar geleden toen hij voor het laatst reed.

Maargoed, ik leg me erbij neer. Als ik aan mijn cilinder/zuiger ga vijlen, wat is dan het verstandigst om te doen? Nieuwe cilinder EN uitlaat is voor mij geen optie.
En nogmaals: ik hoef echt niet bloedsnel te gaan 55-60 is ruim voldoende.

Dit bericht is gewijzigd door Jolem op 11-1-2012 om 20:55 uur.
 
Aquamaniac 11-1-2012 23:03 Print reply

Posts: 882
jah kijk je wilt geen geld uitgeven maar wel meer snelheid
ga dan bovenaan en flinke heuvel staan in limburg en rij naar beneden dan heb je goedkoop meer snelheid


een 2e hands cilinder die wel op het blok past wat stukjes buis om evt een voorpijpje te maken en een 2e hands chromen demper van bv een kreidler of zundap of iets in dat genre kan nooit duur zijn

dus waarom geen optie ?

 
er gaat niks boven luchtkoeling
mini89 12-1-2012 9:39 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
jah kijk je wilt geen geld uitgeven maar wel meer snelheid
ga dan bovenaan en flinke heuvel staan in limburg en rij naar beneden dan heb je goedkoop meer snelheid


een 2e hands cilinder die wel op het blok past wat stukjes buis om evt een voorpijpje te maken en een 2e hands chromen demper van bv een kreidler of zundap of iets in dat genre kan nooit duur zijn

dus waarom geen optie ?


gt en zr cilinders zijn uitwisselbaar
er zit uitlaatpoort aan de andere kant
dat geeft uitlaat problemen
gt cilinders zijn nog wel te vinden voor appel en ei
 
Jolem 12-1-2012 23:09 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
jah kijk je wilt geen geld uitgeven maar wel meer snelheid
ga dan bovenaan en flinke heuvel staan in limburg en rij naar beneden dan heb je goedkoop meer snelheid


een 2e hands cilinder die wel op het blok past wat stukjes buis om evt een voorpijpje te maken en een 2e hands chromen demper van bv een kreidler of zundap of iets in dat genre kan nooit duur zijn

dus waarom geen optie ?



Het gaat mij echt niet om de kosten, ik wil hem gewoon zoveel mogelijk origineel houden. Een uitlaat bij mekaar gaan lassen, alleen zodat hij op een andere cilinder past, gaat me te ver.

maar 10km/h sneller moet toch wel te bereiken zijn met een beetje vijlen?
Ik wil graag weten hoe ik dit moet aanpakken, waar ik hoeveel weg moet vijlen etc.
Ik heb al wel een aantal artikelen gelezen, daat staan een hoop verschillende dingen in om aan te passen. Ik wil dus zo min mogelijk vijlen, waar kan ik dus het beste vijlen om 10km/h sneller te gaan?
 
Aquamaniac 12-1-2012 23:12 Print reply

Posts: 882
voordeel van mijn oplossing is dat je de originele onderdelen onverprutst in een doosje op een plankje weg kunt leggen
geheel origineel

plus als je een uitlaat een beetje netjes last / laat lassen zal geen hond zien dat het er niet onder hoort


wat het vijlen betreft kan ik je niet helpen heb daar niet echt verstand van
 
er gaat niks boven luchtkoeling
maerijn 12-1-2012 23:20 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mini89
[...]

gt en zr cilinders zijn uitwisselbaar
er zit uitlaatpoort aan de andere kant
dat geeft uitlaat problemen
gt cilinders zijn nog wel te vinden voor appel en ei


gt en zr(sl) cilinders zijn uitwisselbaar
dit is zr50k, is ietsie anders

uitlaatpoort vijlen, max 3mm omhoog en 2mm aan beide zijkanten, maakt hem hoogtoeriger. kan zijn dat je daarna nog een beetje moet afstellen.

cilinder in de bankschroef, even met schuifmaatje opmeten en aftekenen, prop er een stuk karton in zodat je je wand niet kan beschadigen, en dan met een rattestaart of halfronde vijl aan de slag.

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 12-1-2012 om 23:23 uur.
 
Jolem 12-1-2012 23:40 Print reply

Posts: 127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]


gt en zr(sl) cilinders zijn uitwisselbaar
dit is zr50k, is ietsie anders

uitlaatpoort vijlen, max 3mm omhoog en 2mm aan beide zijkanten, maakt hem hoogtoeriger. kan zijn dat je daarna nog een beetje moet afstellen.

cilinder in de bankschroef, even met schuifmaatje opmeten en aftekenen, prop er een stuk karton in zodat je je wand niet kan beschadigen, en dan met een rattestaart of halfronde vijl aan de slag.

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 12-1-2012 om 23:23 uur.


Tnx, ik ga het proberen. Ik heb ook iets gelezen over de spoelpoorten polijsten, levert dit veel op? Mijn spoelpoorten hebben gewoon een ruwe gietvorm van binnen.

En dat hapje wat uit mijn oude zuiger was gevijlt zodat de inlaat eerder open gaat, heeft dat zin om met m'n huidige zuiger ook te doen? Als dit wat oplevert vijl ik natuurlijk liefst meer aan m'n zuiger dan aan mijn cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door Jolem op 14-1-2012 om 1:41 uur.
 
Jolem 16-1-2012 23:09 Print reply

Posts: 127
Deze post is even om dit topic weer bovenin de lijst te krijgen. Er zijn al een paar dagen geen reacties geweest.

Heeft iemand nog een reactie op mijn vorige post?

 
Santa Cruz 16-1-2012 23:20 Print reply

Posts: 716
je spoelpoorten kan winst geven, maar er zijn verschillende theoriƫn over Enerzijds kan het nut hebben omdat het gladder is, maar anderzijds gaat de olie in je benzine zich hechten aan het ruwere oppervlak. hierdoor zou je stroom nog beter worden.

Mijn advies: probeer en zie

Als je echt resultaat wil, ga je echt voor een uitlaatje moeten gaan. Anders blijf je spelen met eenheden... deftige uitlaat doet wonderen!

succes nog
 
2takt of 4takt? Supermotard!

Dit topic is 7338 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved