kenny77 |
10-1-2012 22:10 |
Posts: 29286 |
Niet eigenlijk.
Cilinders zijn als het goed is het zelfde als suzuki er (cross model)
Daar vind je nog wel cilinders in, mooiste zou het dan zijn als je voor een snelle originele suzuki 50cc cilinder kan kijken.
(In belgie heb je die nog erg veel)
Want als je nu een originele nederlandse cilinder hebt, dan wordt het niet veel meer.
Met uitvijlen van de uitlaatpoort ga je alsnog maar krap 55km/h
|
|
|
|
Jolem |
10-1-2012 22:21 |
Posts: 127 |
Helaas, deze cilynder is net iets anders als die van z'n broertjes en zusjes. De uitlaatpoort staat onder een andere hoek.
Maar dit model is nooit op de nederlandse markt geweest, hij is waarschijnlijk uit duitsland ingevoerd. Ik heb een werkplaatsboekje van dit model hierin staat dat de fabrieksopgave 65km/h is.
Opzich is 55km/h snel genoeg, ik wil gewoon lekker met het verkeer mee kunnen rijden wanneer ik op de weg moet, maar dat bereik ik dus niet zonder aan m'n poorten te gaan vijlen?
|
|
|
|
kenny77 |
10-1-2012 22:27 |
Posts: 29286 |
Ow dacht dat de GT juist onder een andere hoek stond, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
Ja in duitsland zijn de cilinders ook langzaam.
Nee helaas niet.
Tenminste als de poorten even klein zijn als de nederlandse ER versie.
Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat de zuiger verheen op is.
Dat scheelt ook weer.
De cilinderkop misschien iets afdraaien zodat hij wat meer compressie heeft helpt ook nog iets.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 10-1-2012 om 22:27 uur.
|
|
|
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
10-1-2012 22:30 |
Posts: 1558 |
komt die wel op toeren in de hoogste versnelling? eventueel een opmaat uitlaat.
|
|
I Can Play With Madness |
|
jeroentjen13 |
10-1-2012 22:33 |
Posts: 850 |
zijn je segmenten of je piston niet versleten? eventueel iets laten opboren met nieuwe piston?
|
|
|
|
kenny77 |
10-1-2012 22:34 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
komt die wel op toeren in de hoogste versnelling? eventueel een opmaat uitlaat.
beetje zonde voor op een slome cilinder.
|
|
|
|
antonhonda |
10-1-2012 22:36 |
Posts: 3616 |
je kunt ook een opmaat uitlaat maken voor de brommer met een er cilinder.
dan kun je ook nog genoeg cilinder krijgen etc.
en orginele cilinder mooi bewaren
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
Jolem |
10-1-2012 22:38 |
Posts: 127 |
Ik moet je weer teleurstellen, ik heb een maand geleden m'n cilinder laten hoonen en een nieuwe zuiger gekocht. De oude zuiger had wel een klein hapje eruit om de inlaat eerder te openen, maar op advies van de brommerzaak heb ik dat niet met de nieuwe zuiger gedaan.
De bovenkant van de cilinder en de kop heb ik al gevlakt om het pasvlak weer mooi schoon te maken, met de kop ben ik iets verder gegaan 0.3-0.4mm, maar ook hier geld: ik wil 'm ori houden...
edit: dit was een reactie op kenny77 "Ow dacht dat de GT juist...", ik had hem moeten quote.
Dit bericht is gewijzigd door Jolem op 10-1-2012 om 22:40 uur.
|
|
|
|
jeroentjen13 |
10-1-2012 22:42 |
Posts: 850 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jolem
Ik moet je weer teleurstellen, ik heb een maand geleden m'n cilinder laten hoonen en een nieuwe zuiger gekocht. De oude zuiger had wel een klein hapje eruit om de inlaat eerder te openen, maar op advies van de brommerzaak heb ik dat niet met de nieuwe zuiger gedaan.
De bovenkant van de cilinder en de kop heb ik al gevlakt om het pasvlak weer mooi schoon te maken, met de kop ben ik iets verder gegaan 0.3-0.4mm, maar ook hier geld: ik wil 'm ori houden...
edit: dit was een reactie op kenny77 "Ow dacht dat de GT juist...", ik had hem moeten quote.
Dit bericht is gewijzigd door Jolem op 10-1-2012 om 22:40 uur.
hmm wordt moeilijk! als hij in hoogste versnelling nog redelijk goed op toeren komt, kun je hem nog zwaarder vertanden, maar dat gaat natuurlijk wel ten nadele van je trekkracht en als je te zwaar vertand gaat je top ook naar beneden...
|
|
|
|
Jolem |
10-1-2012 22:52 |
Posts: 127 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
[...]
hmm wordt moeilijk! als hij in hoogste versnelling nog redelijk goed op toeren komt, kun je hem nog zwaarder vertanden, maar dat gaat natuurlijk wel ten nadele van je trekkracht en als je te zwaar vertand gaat je top ook naar beneden...
Hij komt wel goed op toeren in de 5, maar op z'n top draait hij zowiezo maar ±7000 toeren, is dat niet een beetje aan de lage kant?
Een collega vertelde mij dat als ik de ontsteking iets vervroeg, de motor ook iets harder gaat draaien en hij meer koppel bij lage toeren heeft. Klopt dit?
|
|
|
|
maerijn |
10-1-2012 22:57 |
Posts: 2455 |
Wat voor carb zit er op, met welke sproeier?
|
|
|
|
WestlandMB |
10-1-2012 23:02 |
Posts: 1338 |
Misschien de uitlaatpoort iets hoger laten bewerken?
|
|
|
|
Jolem |
10-1-2012 23:27 |
Posts: 127 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Wat voor carb zit er op, met welke sproeier?
Mikuni 16mm met sproeier 72
@ WestlandMB: ik wil dus niet aan m'n cilinder vijlen oid. hij moet origineel blijven.
|
|
|
|
j0ren |
10-1-2012 23:32 |
Posts: 1298 |
Zou toch dan eens gaan kijken naar een ander uitlaatje.
Eventueel die van een andere brommer, en dan de bocht netjes omlassen.
Op hoge toeren ontsteekt ie later als bij lage toeren, en kan dus zijn dat je prestatiewinst krijgt door je ontsteking te vervroegen.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
JB1 |
10-1-2012 23:38 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jolem
[...]
Mikuni 16mm met sproeier 72
@ WestlandMB: ik wil dus niet aan m'n cilinder vijlen oid. hij moet origineel blijven.
Dan zal je ook niet echt verder komen dan dit
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|