Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaat op maat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1139 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65792 - Uitlaat op maat
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 7496 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marcooow 10-1-2012 19:03 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Veel van deze gegevens zijn gebaseerd op wegracers van jaren geleden, maar wat heb je aan deze gegevens als je voor je crosser - wegmotor of automaat een uitlaat wilt die beter presteert ?
2-takt racers vindt je toch haast niet meer.

In een goed programma kun je al deze gegevens invoeren en krijg je in 1 keer een voor 90% goede uitlaat.

De laatste 10 % is verder testen en kleine aanpassingen maken.

Maar op die 90 % uitlaat loopt je motor al veel beter als ooit te voren.


wat zijn volgens u de goede programma`s van tegenwoordig dan?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

dit gaat gewoon over een school project niet over welke uitlaat het beste presteerd. als je een programma koopt en deze inlevert bij de leraar heb je denk ik geen voldoende..



dat programma kan je dan toch vergelijken met een oude berekening

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 10-1-2012 om 19:04 uur.
 
faster than a bullet!
lytseleen 10-1-2012 19:14 Print reply

Posts: 1025
http://www.bimotion.se/ dan heb jij veel geld over voor school als dit het programma is wat hij bedoeld..
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
tinustussengas 10-1-2012 19:49 Print reply
Posts: 82
Prober in de leeszaal biblioteek eens het technise boek van Pavel Husak te bemachtigen(techniek der snellemotoren)misschien heb je daar wat aan
 
PRO TUNING 10-1-2012 20:04 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

dit gaat gewoon over een school project niet over welke uitlaat het beste presteerd. als je een programma koopt en deze inlevert bij de leraar heb je denk ik geen voldoende..


Als je geen goede vergelijk hebt is elke uitlaat die je uitrekent goed
 
PRO TUNING 10-1-2012 20:05 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tinustussengas
Prober in de leeszaal biblioteek eens het technise boek van Pavel Husak te bemachtigen(techniek der snellemotoren)misschien heb je daar wat aan


Loop je ook weer 40 jaar achter
 
tinustussengas 11-1-2012 10:51 Print reply
Posts: 82
ik geloof wel meer als 40 jaar en de meeste leraren kennen het toch niet en het is wel leerzaam
 
KevRat 11-1-2012 21:16 Print reply

Posts: 157
Even verder over het onderwerp.
Ik heb de hele pdf van Overmans gelezen en snap nou hoe de uitlaat precies werkt en waarom enzovoort, maar nou moet ik dingen daan opmeten. De uitlaatpoort timing in graden, gemiddelde geluidssnelheid en nog een hele hoop.

Nou zal ik wel weer heel veel dingen horen als beter zoeken, lees nou eens goed, hoe dom ben je, maar alsnog heb ik geen idee hoe ik dit op zou moeten meten. Welke spullen ik hiervoor nodig heb en of er ergens al basis gegevens staan?

misschien makkelijk om te weten is dat het om een Aerox blok gaat dat compleet standaard is. Dit blok had ik nog liggen dus komt mooi makkelijk uit. ik weet zeker dat alles origineel is, omdat ik alles zelf gereviseerd heb met standaard onderdelen een paar maanden terug.


 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-1-2012 22:46 Print reply

Posts: 17929
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/127

tadaa... 2 seconden werk
 
KevRat 11-1-2012 22:55 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/127

tadaa... 2 seconden werk


Dankje zoiets zocht ik. Super bedankt!
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.

Dit topic is 7496 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved