Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Type licht weerstand MT5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1232 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #6579 - Type licht weerstand MT5
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2908 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 11-12-02?21:31 Print reply

Posts: 10006
Ik weet toch wat m'n eigen MT deed ?
En die zat zeker goed aangesloten.
 
Bastila is lief
jeroen 11-12-02?22:26 Print reply

Posts: 15066
en ik weet ook wel dat een accu niet nodig is.
Maar serieus, het werkt zonder accu.
Snap het ook niet, als jij zegt dat dat zonder accu doorbrandr, hoe het dan kan
 
Blukaap 11-12-02?22:34 Print reply

Posts: 10006
Doe jij iets fout, want zoals je weet doe ik altijd alles goed .
 
Bastila is lief
Hier_ben_ik - Administrator 12-12-02?11:08 Print reply

Posts: 8499
harrie, je stinkt naar eigendunk.... bij jou gaan er altijd van die dingen mis die bij iedereen altijd goed gaan (simpele dingen dus) terweil de moeilijkere dingen wel weer goed gaan.. beetje rare gast ben je wel moet ik zeggen.....
 
Members zijn vervelend :-|
Blukaap 12-12-02?11:14 Print reply

Posts: 10006
Jah, hmmm, je moet je ergens mee onderscheiden .

Welke rare en simpele dingen bedoel je eigenlijk ?
 
Bastila is lief
zundapp_gts 12-12-02?13:35 Print reply

Posts: 307
Ok dan,

Nog maar een keer uitleggen:

De weerstand (de bovenste foto) is GEEN lichtweerstand, maar een weerstand om je accu te beschermen als je licht uitstaat. Dat kan je nakijken op elk schema. Deze weerstand zit (volgens mij) op elke Honda, ongeacht het bouwjaar. De tweede foto heeft verder niets met een weerstand te maken, maar is zoals erbij staat een gelijkrichter. Deze heb je wel in twee types, namelijk nieuw en oud. De oude heeft twee aansluitingen (wit en rood) en de nieuwe een stuk of 4 geloof ik. De nieuwe is tevens een spanningsregelaar om te zorgen dat er een constante 6V= uitkomt.

Ik weet nog steeds niet precies waarom (misschien dat iemand mij dat kan uitleggen) maar als je een accu aansluit brand je licht niet meer door. Zonder accu lukt het volgens mij bijna niet om je lampen aan te sluiten zonder dat ze doorbranden. Misschien wel als je berig zware 24 volt lampen neemt ofzo. Een accu kost maar 10 beuro ofzo, dus dat is ook wel te doen.

De zekering is er enkel om de accu te beschermen tegen overbelasting. :n
 
Blukaap 12-12-02?15:03 Print reply

Posts: 10006
D'r zit een aardig verschil tussen die kabelboom met lichtweerstand en die zonder (dus met spanningsregelaar/gelijkrichter in 1).
Dat ding met koelribben is trouwens een gelijkrichter/spanningsregelaar, want een gelijkrichter wordt nauwelijks warm, dus dan lijken koelribben me ietsje overbodig.

Wie daarintegen die weerstand wel eens gevoeld heeft nadat ie een stukje zonder licht heeft gereden (want alleen dan wordt ie warm), die herrinert dat vast nog wel....

En een NSR/MTX-SH kunnen goed zonder accu rijden, die fikken nl niet door.
Denk dat het bij de nieuwe MT/B kabelboom ook zo zit.
 
Bastila is lief
Honda_mbiloss [Emiel] 12-12-02?15:21 Print reply

Posts: 3697
ik heb ok nieuw kabelboom, zonder acuu vliegt alles er meteen uit
 
mikey 12-12-02?15:30 Print reply
Posts: 2392
Quote:
Originally posted by: Blukmeester

D'r zit een aardig verschil tussen die kabelboom met lichtweerstand en die zonder (dus met spanningsregelaar/gelijkrichter in 1).
Dat ding met koelribben is trouwens een gelijkrichter/spanningsregelaar, want een gelijkrichter wordt nauwelijks warm, dus dan lijken koelribben me ietsje overbodig.

Wie daarintegen die weerstand wel eens gevoeld heeft nadat ie een stukje zonder licht heeft gereden (want alleen dan wordt ie warm), die herrinert dat vast nog wel....

En een NSR/MTX-SH kunnen goed zonder accu rijden, die fikken nl niet door.
Denk dat het bij de nieuwe MT/B kabelboom ook zo zit.


ik weet het inderdaad nog ja, ding had redelijk warm, me vinger ook
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
jeroen 12-12-02?15:58 Print reply

Posts: 15066
hou maar op, ik heb toch gelijk

edit: waarom the fuck is het dan gelukt, gewoon door draden door te meten, (we hebben allemaal verneukte draadbomen,) oim zonddr accu er lcut op te maken???


ME is de MasTeR

[This message is edited by jeroen-MTX on 12-12-02 16:00]
 
MT5cross 12-12-02?19:27 Print reply
Posts: 12
nou na vandaag nog veel gekloot te hebben is het me nog altijd niet gelukt :a begin echt te stressen van dat ding :p . Heb echt alle kabels weet ik niet hoeveel keer nagekeke. Nou heb ik dus een accu drin maar die laat niet op :S zekering is nog goed. Ik heb de accu aangeslote op de rode draad en op de groene. vanaf witte naar rode zit gelijktrichter (ot). witte komt uit op dynamo. groene gaat naar massa en bobine en lichten enz. alleen zag ik dat me weerstand dat daarop stond 1ohm 30watt (bij 50cc gekocht) en op mijn kabelschema staat dat het een weerstand van 3ohm en 20watt moet zijn. zou dit kunnen zijn waardoor die het niet doet?
 
Blukaap 12-12-02?19:48 Print reply

Posts: 10006
Heel misschien, maar volgens mij was mijn weerstand ook 30W 1Ohm en die deed het wel goed.
 
Bastila is lief
MT5cross 13-12-02?19:51 Print reply
Posts: 12
nou kga me maar een spanningsregelaartje kopen, maar kheb dus ot kabelboom weet iemand misschien welke draden ik op welke aansluitingen op spanningsregelaar moet zetten?

wil dus zo'n universeel regelaartje gaan kope zoals je bij 50cc kan krijge

[Dit bericht is ge-edit door MT5cross op 13-12-02 20:08]
 

Dit topic is 2908 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved