Martijn II - Forum en Sales Moderator |
9-1-2012 0:18 |
Posts: 9841 |
het goede lager halen.
|
|
Too cool for school! |
|
jellopie |
9-1-2012 0:20 |
Posts: 103 |
ik had bij brommerboer gevraagd om een naaldlager small end Peugeot Speedfight 2 en hij heeft deze megegeven.. dus die eikel heeft het verkeerde naaldlager meegegeven?
|
|
|
|
Mark300 |
9-1-2012 0:24 |
Posts: 440 |
Of jij bent niet duidelijk genoeg geweest met je formulering
Je brommerboer per definitie eikel noemen slaat nergens op.
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
jellopie |
9-1-2012 0:28 |
Posts: 103 |
het lijkt mij dat als ik vertel dat ik dat small end naaldlager voor een speedfight 2 haal hij toch meot weten welke maat dat lager heeft?
|
|
|
|
kenny77 |
9-1-2012 0:31 |
Posts: 29286 |
Je zou ook eens de pistonpen diameter op kunnen laten meten?
|
|
|
|
jellopie |
9-1-2012 0:41 |
Posts: 103 |
oke! moet ik dan ook de binnendiameter van het small end opmeten?
|
|
|
|
Nielzor |
9-1-2012 0:41 |
Posts: 282 |
Wacht even hoor.
De pistonpen past in je naaldlager
Je naaldlager past in je bigend
Dan moet je gewoon een beetje kracht zetten vermoed ik..
|
|
|
|
kenny77 |
9-1-2012 0:44 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jellopie
oke! moet ik dan ook de binnendiameter van het small end opmeten?
Nee ik bedoelde meer erop, dat de pistonpen misschien ook de verkeerde zou kunnen zijn of een maat afwijking heeft?
het lijkt me sterk, maar dan kan je het wel uitsluiten.
|
|
|
|
jellopie |
9-1-2012 0:46 |
Posts: 103 |
hmm dus ff teruggaan met de zuiger?
|
|
|
|
jellopie |
9-1-2012 0:47 |
Posts: 103 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nielzor
Wacht even hoor.
De pistonpen past in je naaldlager
Je naaldlager past in je bigend
Dan moet je gewoon een beetje kracht zetten vermoed ik..
ik was niet van plan om met een hamer die pen erin te rammen...
|
|
|
|
j0ren |
9-1-2012 7:10 |
Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jellopie
[...]
ik was niet van plan om met een hamer die pen erin te rammen...
Is toch vaak de oplossing ..
Edit:
WD40 op de pistonpen doen, dan glijd ie al 10x makkelijker.
Als het dan met de hand niet wil, tikjes geven met de hamer terwijl je de zuiger goed vasthoud, anders verneuk je je krukas
Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 9-1-2012 om 7:11 uur.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
BenjaminDG |
9-1-2012 8:49 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]
Is toch vaak de oplossing ..
Edit:
2takt olie op de pistonpen doen, dan glijd ie al 10x makkelijker.
Als het dan met de hand niet wil, tikjes geven met de hamer terwijl je de zuiger goed vasthoud, anders verneuk je je krukas
Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 9-1-2012 om 7:11 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
mxbeunking |
9-1-2012 8:52 |
Posts: 2305 |
ik heb het ook wel eens met een hamertje gedaan hoor, soms gaan ze wat strak... klinkt stom/beun maar vaak is het wel de juiste oplossing. Wel zorgen dat je je drijfstang niet krom slaat
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
9-1-2012 9:29 |
Posts: 17929 |
krijg je de pen met wat hand en wroetwerk in het lager als deze in de drijfstang zit? zonder zuiger erbij
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
9-1-2012 12:07 |
Posts: 9841 |
het nare van die naaldlagers is dat die naalden los liggen. Daardoor heb je geen vaste maat en geloof ik best dat een lager los in beide gevallen past, maar niet gecombineerd.
ik zou het inderdaad eens proberen zonder zuiger zoals Thijsse zegt, als dat wel lukt is er niets aan de hand.
ik heb nooit echt moeite gehad met smallend lagers dus ik vind het wel apart.
|
|
Too cool for school! |
|