Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 2 klauws koppeling puch afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 862 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65781 - 2 klauws koppeling puch afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mxbeunking 7-1-2012 18:12 Print topicpost

Posts: 2305
Hoe kan stel ik een 2 klauws koppeling van een puch maxi af? Het is gewoon voor een 50cctje. Ik kan alleen iets vinden van de 3 klauw, 1.5 slagen uitdraaien (de boutjes). Ik weet alleen niet of dit het zelfde is als bij een 2 klauws.

Ik hoor het graag
 
Draaiwerk nodig? = PB

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 7-1-2012 18:21 Print reply

Posts: 17929
nou, gewoon proberen totdat hij op een voor jou goed moment aangrijpt?
 
StineZ 7-1-2012 18:32 Print reply
Posts: 571
Ja werkt hetzelfde. Je kan aan 2 kanten losser en strakker doen. Bij je handvat en bij je blok
 
Turbokit
Tom96 7-1-2012 18:34 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StineZ
Ja werkt hetzelfde. Je kan aan 2 kanten losser en strakker doen. Bij je handvat en bij je blok

Ja, bij een maxi.....
 
mxbeunking 7-1-2012 19:08 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
nou, gewoon proberen totdat hij op een voor jou goed moment aangrijpt?


ja dat begrijp ik, maar weet iemand wat het ongeveer is, want ik kan hem wel 3 slagen open draaien, of 0.5.. Maar iets zal er toch in de buurt komen?


 
Draaiwerk nodig? = PB
Custompuch 7-1-2012 19:17 Print reply

Posts: 290
Bij een 2 klauws, helemaal indraaien, en dan 2 slagen uit met orginele veren.
met blauwe (stuggere) veren, 2,5 slagen uit.

dat is de richtlijn, maar als jij wilt dat hij langer slipt, draai je ze iets in, als je vind dat hij te veel slipt, draai je ze iets uit.

draai telkens maar 0,5 slag, het verschil merk je dan degelijk.


 
mxbeunking 7-1-2012 19:21 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
Bij een 2 klauws, helemaal indraaien, en dan 2 slagen uit met orginele veren.
met blauwe (stuggere) veren, 2,5 slagen uit.

dat is de richtlijn, maar als jij wilt dat hij langer slipt, draai je ze iets in, als je vind dat hij te veel slipt, draai je ze iets uit.

draai telkens maar 0,5 slag, het verschil merk je dan degelijk.




Kijk bedankt daar heb ik wat aan!

is het dan eigenlijk een snor blok? hij is ook 4 lagerig

Dit bericht is gewijzigd door mxbeunking op 7-1-2012 om 19:21 uur.
 
Draaiwerk nodig? = PB
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 7-1-2012 19:39 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StineZ
Ja werkt hetzelfde. Je kan aan 2 kanten losser en strakker doen. Bij je handvat en bij je blok



jij hebt t over de aanloopkoppeling...
 
Custompuch 8-1-2012 11:48 Print reply

Posts: 290
Hij heeft het puur over de kabel, die de hevel aanstuurt, die de druktaats weer aanstuurt, om hem aan te lopen.


de koppeling afstellen is bij kickstart en aanloop hetzelfde.

Een snorblok herken je aan wat begrenzingen.

- een pin bij je tandwiel, zodat je geen groter tandwiel kan monteren
- een pin in je carter, waar het cilinderhemd komt (in de cilinderhemd van een snorcilinder zit een gleuf)
- en verder nog begrenzingen in de cilinder, en luchtfilter.

4 lagerig maakt niks uit, ze zijn in 3, en 4 lagering uitgevoerd.

 
mxbeunking 8-1-2012 11:54 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
Hij heeft het puur over de kabel, die de hevel aanstuurt, die de druktaats weer aanstuurt, om hem aan te lopen.


de koppeling afstellen is bij kickstart en aanloop hetzelfde.

Een snorblok herken je aan wat begrenzingen.

- een pin bij je tandwiel, zodat je geen groter tandwiel kan monteren
- een pin in je carter, waar het cilinderhemd komt (in de cilinderhemd van een snorcilinder zit een gleuf)
- en verder nog begrenzingen in de cilinder, en luchtfilter.

4 lagerig maakt niks uit, ze zijn in 3, en 4 lagering uitgevoerd.



oke onwijs bedankt voor de uitleg! Daar heb ik ook nog een aantal blokken van liggen met zo een pin bij het tandwiel. Weet ik dat ook weer.

Deze kan wel dicht denk ik
 
Draaiwerk nodig? = PB
Custompuch 8-1-2012 12:47 Print reply

Posts: 290
Pin bij het tandwiel kun je weghalen.
Blijft er een gaatje over.
M4 intappen, boutje met loctite eraan erdoor heen, en borgmoer aan de binnenkant, met loctite.

Heb ik ook gedaan met een set snorcarters, en nu kan er dus een groter tandwiel op.
Met die pin in je carters, kan er wel een 50cc snel op, die hebben ook een gleuf in het cilinderhemd.

70cc kan niet, komt de zuiger tegen de pin aan.

Pin daar weghalen, is af te raden, komt ook een gat, lastig dicht te krijgen.
 

Dit topic is 6370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved