Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Remmen op een crossbrommer.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1361 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65768 - Remmen op een crossbrommer.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2658 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gideon555 4-1-2012 23:18 Print topicpost
Posts: 15
Hallo,

Ik heb sinds korte tijd een Suzuki TSX om over eigen land te crossen. Ik heb eerder alleen maar op Puche's, Batavette's e.d. gereden. Hierbij maakte het niet echt uit of je de voorrem of de achterrem gebruikte. Nu heb ik op de TSX een achterrem (met de voet) en een voorem (met de hand). Mijn vraag is hoe je op deze brommers moet remmen. Ik heb geprobeerd te remmen met de achterrem (op rechte stukken) maar dan glij ik vaak onderuit. Ik denk dat iemand op deze site wel weet hoe die moet remmen op rechte stukken en in bochten met een (cross)brommer . Als iemand hier een antwoord op heeft hoor ik het graag!

Dit bericht is gewijzigd door gideon555 op 4-1-2012 om 23:18 uur.
 

ktm 4 ever 4-1-2012 23:25 Print reply
Posts: 379
het belangrijkste is om goed te doseren, je moet dus aanvoelen wat je brommer doet.
met je voorrem heb je meer remvermogen, maar als je voorband begint te glijden heb je minder controle.
 
gideon555 4-1-2012 23:36 Print reply
Posts: 15
Dankje. Maar moet ik meer mijn voorrem of achterrem gebruiken? Als ik mijn alleen mijn achterrem gebruikte gleed m'n achterband weg.
 
JB1 4-1-2012 23:40 Print reply

Posts: 14881
Achterrem, misschien tijd om een achterband te monteren met een grover profiel?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
gideon555 4-1-2012 23:43 Print reply
Posts: 15
Dankje! Geld het van de achterrem ook in de bocht? Ik heb trouwens niet echt hele grote noppen op de banden.

Dit bericht is gewijzigd door gideon555 op 4-1-2012 om 23:43 uur.
 
ktm 4 ever 4-1-2012 23:44 Print reply
Posts: 379
als je alleen nog maar je achterrem gebruikt moet je proberen je voorrem erbij te gebruiken.
maar als je een bocht ingaat is het ook belangrijk hoe je de bocht neemt. op het moment dat je er ingaat moet je niet teveel vermogen meer op je achterwiel hebben staan. als je bijna door de bocht bent kan het er wel weer op.
 
gideon555 5-1-2012 0:25 Print reply
Posts: 15
Dank jullie voor de informatie. Ik ga het proberen!
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-1-2012 1:11 Print reply

Posts: 9841
je remt het meeste met voor, achterkant wordt altijd lichter met remmen en kun je dus een stuk minder hard mee remmen. Omdat je achterkant bij remmen lichter wordt kun je wel weer met je achterrem de hele kont stabiliseren.

Dus remmen met voor, en stabiliseren met achterrem. 70% voor, 30% achter...zoiets...

alleen met voor kan in theorie, maar remt niet maximaal en is minder stabiel, alleen met achter remt voor geen klote en zorgt hoe dan ook voor gauw voor slippen (maar dat heb je al ondervonden)

In bochten remmen is sowieso niet aan te raden en al helemaal niet op een gladde (modderige) ondergrond. Tenzij je het juist doet om te vallen.

 
Too cool for school!
maerijn 5-1-2012 2:11 Print reply

Posts: 2455
Op plekken als baggerege weilanden werken je remmen sowieso niet zo goed maar als op asfalt, geen wonder dat je onderuit gaat
 
mxbeunking 5-1-2012 9:56 Print reply

Posts: 2305
Als je in het zand/gras/modder of wat dan ook rijdt, rem ik altijd met de achterrem. Namelijk, als je de voorem iets te veel gebruikt is het gebeurt, dan glij je weg. Alleen op het asfalt gebruik ik voor.

Ook in het zand moet je proberen de achterkant de bocht in te gooien. En eventueel je voet uitsteken zodat je een beetje je evenwicht kan bepalen.


 
Draaiwerk nodig? = PB
midas 5-1-2012 10:10 Print reply

Posts: 1211
Verharde weg: Eerst rustig met je voorrem, en daarna met je achterrem remmen.
Modder: Ik snap niet hoe je het voor mekaar krijgt om te slippen als normaal probeert te remmen. En het is ook zo dat je (met deze nattigheid) zonder crossband eerder uitglijdt. Bij mijn dt heb ik een 50cc noppenband. Daardoor krijg je veel meer grip en zal je minder snel uitglijden. Kijk anders eens op marktplaats ofzo voor een endurobandje. Kost geen drol. Dan zal je ook minder snel uitglijden als je remt
veel suc7
gr midas
 
Ijzeren Rinus 5-1-2012 11:55 Print reply

Posts: 399
ik gebruik de voorrem van me tsx nooit meer.
ben een keer woest hard met me ballen op de tank gejoekst dus dat voorkom ik nu graag
 
-PuchSjonnie- 5-1-2012 12:18 Print reply
Posts: 735
midas wat is een 50cc noppenband?
 
Bas/MT5 5-1-2012 12:35 Print reply

Posts: 915
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
Dus remmen met voor, en stabiliseren met achterrem. 70% voor, 30% achter...zoiets...



Juist ja.

Crossers gebruiken wel is ooit de achterrem om hunzelf de bocht in te remmen. Maar dat is echt bij die haakse bochten.

Dus voornamelijk voorrem.
 
www.mcckingswood.connectom.nl :)
grasmaaier89 5-1-2012 12:44 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -PuchSjonnie-
midas wat is een 50cc noppenband?



Een band die langzamer gaat dan een 70cc noppenband


en je zal de manier van MartijnII moeten gebruiken en dan zelf de juiste momenten weten te vinden wanneer je moet remmen VOOR een bocht. En oefen maar ook op bepaalde technieken, zoals je brommer ineens een halve slag om te draaien om sneller een bocht te maken.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
gideon555 5-1-2012 18:37 Print reply
Posts: 15
Thanks voor alle informatie. Ik denk dat het nu wel MOET lukken
 

Dit topic is 2658 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved