Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - bandenmaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 896 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65767 - bandenmaat
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4415 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pompower 4-1-2012 22:04 Print topicpost

Posts: 1777
hallo
de banden van mijn brommer zijn aan vervanging toe, dus dacht ik er gelijk bredere op te gooien,
de maat van mijn band is: 2.50 - 16
kan er ook bv. 3.0 - 16 op?

 
www.basvanloenen.nl

TZRBart 4-1-2012 22:22 Print reply
Posts: 946
Waarom wil je bredere banden? Bredere banden --> meer oppervlak --> meer rolweerstand --> lagere topsnelheid --> hoger verbruik.

Ik zie er geen enkel voordeel in, maar het zal er wel weer stoer uit zien of zo...

En het lijkt me sowieso niet verstandig omdat ze dan op dezelfde velg erg naar binnen gebogen zitten... Als ze tenminste al passen.
 
JB1 4-1-2012 22:26 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Waarom wil je bredere banden? Bredere banden --> meer oppervlak --> meer rolweerstand --> lagere topsnelheid --> hoger verbruik.

Ik zie er geen enkel voordeel in, maar het zal er wel weer stoer uit zien of zo...

En het lijkt me sowieso niet verstandig omdat ze dan op dezelfde velg erg naar binnen gebogen zitten... Als ze tenminste al passen.


Bredere banden -> Meer oppervlak -> Meer grip -> Hogere snelheid -> Sneller thuis
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ChielTZR 4-1-2012 22:26 Print reply

Posts: 6016
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rolweerstand

citaat:
"brede (fiets)banden hebben minder rolweerstand dan smalle, mits ze even hard opgepompt zijn en van vergelijkbare constructie zijn."
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Aquamaniac 4-1-2012 22:27 Print reply

Posts: 882
als het al past heb je met veel bredere banden een wat minder fijn bochten gedrag.
maar als het wel tussen je achterbrug / voorvork past ziet het er wel en stuk mooier uit

de invloed op het brandstofverbuik zal niet veel zijn en zal je waarschijnlijk geeneens merken

 
er gaat niks boven luchtkoeling
Rooiebosblanke 4-1-2012 22:27 Print reply

Posts: 221
licht er ook een beetje aan wat de orgineele maat was voor de velg.
maar het zal wel moeten kunnen.
heb het zelf ook een 2,5 velg en 3.5 band er op
 
go that way, really fast. If something gets in your way, Turn
old timer 4-1-2012 22:28 Print reply

Posts: 469
brede banden zijn gewoon mooier. er zijn van die tabellen waar je kan opzoeken wat voor banden er op een velg kunnen. de brommerboer kan dat wel opzoeken.
 
bijna goed, is goed genoeg
TZRBart 4-1-2012 22:29 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rolweerstand

citaat:
"brede (fiets)banden hebben minder rolweerstand dan smalle, mits ze even hard opgepompt zijn en van vergelijkbare constructie zijn."


Het oppervlak van de band is groter, dus is de rolweerstand op hetzelfde oppervlak lager, maar dat wil niet zeggen dat het beter rijdt, en dat je harder rijdt...

 
JB1 4-1-2012 22:29 Print reply

Posts: 14881
Brede banden zijn wel oke, mits ze op de juiste velg gemonteerd worden, anders staan ze te bol en heb je er nog geen kut aan
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
TZRBart 4-1-2012 22:30 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
als het al past heb je met veel bredere banden een wat minder fijn bochten gedrag.
maar als het wel tussen je achterbrug / voorvork past ziet het er wel en stuk mooier uit

de invloed op het brandstofverbuik zal niet veel zijn en zal je waarschijnlijk geeneens merken



Oke, dat verbruik is verwaarloosbaar, maar het is er wel, maar ik snap sowieso niet waarom je een bredere wilt... Het nut daarvan zie ik niet in :p
 
JB1 4-1-2012 22:30 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Het oppervlak van de band is groter, dus is de rolweerstand op hetzelfde oppervlak lager, maar dat wil niet zeggen dat het beter rijdt, en dat je harder rijdt...



Waarom heeft een R1 dan een bredere band dan je TZR?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 4-1-2012 22:32 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Waarom heeft een R1 dan een bredere band dan je TZR?

Omdat dat stoer is!



 
TZRBart 4-1-2012 22:32 Print reply
Posts: 946
Een R1 heeft veel meer vermogen, dus heeft hij een breder oppervlak nodig om dat kwijt te kunnen... En het is voor een betere wegligging
 
JB1 4-1-2012 22:33 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Een R1 heeft veel meer vermogen, dus heeft hij een breder oppervlak nodig om dat kwijt te kunnen... En het is voor een betere wegligging


Dus welke conclusie trekken we hier uit?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 4-1-2012 22:35 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Dus welke conclusie trekken we hier uit?



dat smallere banden een betere wegligging hebben, duh
 
JB1 4-1-2012 22:37 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



dat smallere banden een betere wegligging hebben, duh


Nee, dat een R1 nuttelozer is dan een TZR want de R1 heeft bredere banden
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 4415 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved