Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi drd doet erg vreemd

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1058 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65766 - Derbi drd doet erg vreemd
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4122 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

old timer 4-1-2012 22:45 Print reply

Posts: 469
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: beerr
Okee, dan zal ik daar eens voor gaan kijken. Met deze heb ik 9000km gereden ofzo.. Heel erg bedankt voor de tips!

dat kan je testen, je zet je cilinder ondersteboven op tafel en laat de zuiger er door vallen. als hij ineens naar beneden valt ligt het aan je zuiger of cil...
 
bijna goed, is goed genoeg
JB1 4-1-2012 22:46 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
[...]

dat kan je testen, je zet je cilinder ondersteboven op tafel en laat de zuiger er door vallen. als hij ineens naar beneden valt ligt het aan je zuiger of cil...


Zal dat wel even zonder zuigerveren doen dan
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
beerr 4-1-2012 23:45 Print reply
Posts: 41
Luchtfilter heb ik nog niet schoongemaakt, zou ook nog niet droog zijn natuurlijk.. Ik zal morgen eens proberen te starten zonder luchtfilter, als ie dan niet stottert ligt t daaraan neem ik aan?
 
zoef_de_haas 4-1-2012 23:47 Print reply

Posts: 332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: beerr
Luchtfilter heb ik nog niet schoongemaakt, zou ook nog niet droog zijn natuurlijk.. Ik zal morgen eens proberen te starten zonder luchtfilter, als ie dan niet stottert ligt t daaraan neem ik aan?


als je zonder luchtfilter start is de afstelling weer anders dus de kans is groot dat hij dan stottert/beroerd loopt. beter droog je je luchtfilter en test je gewoon met luchtfilter
 
fulltime daddy || sommige mensen zijn te zielig voor woorden!
JB1 4-1-2012 23:49 Print reply

Posts: 14881
Luchtfilter moet je schoonmaken met filtercleaner, en daarna weer opnieuw in luchtfilterolie zetten.

Zonder luchtfilter loopt hij al veel armer
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
rubbert 5-1-2012 0:44 Print reply

Posts: 8825
zou ik sowieso je zuiger laten vervangen, na 9000 zal die wel redelijk op zijn
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
beerr 5-1-2012 10:16 Print reply
Posts: 41
Weet iemand toevallig welke maat zuiger in een charmo 50cc cilinder moet? Kan ik dat gewoon opmeten met schuifmaat aan de binnenkant van me cilinder? Ik heb vanmiddag tijd om me luchtfilter te reinigen, ik laat jullie weten wat het resultaat is.
 
fonsie2 5-1-2012 11:35 Print reply
Posts: 468
een zuiger kan toch wel meer dan 9k mee? anders moest ik em ook al bijna weer vervangen en ik rij sinds 17 okt!
 
if it aint dutch it aint much
Gerard1793 5-1-2012 11:40 Print reply

Posts: 4006
Ligt aan je setup, ik deed gemiddeld 3k met een zuiger
Maar dat was gewoon omdat mn zuiger ongelofelijk snel sleet. Normaal gesproken zou je de 15000-20000 wel moeten halen. Een kameraad van me had een DT50MX met 40000 op de teller met allehz origineel
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
fonsie2 5-1-2012 11:41 Print reply
Posts: 468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Ligt aan je setup, ik deed gemiddeld 3k met een zuiger
Maar dat was gewoon omdat mn zuiger ongelofelijk snel sleet. Normaal gesproken zou je de 15000-20000 wel moeten halen. Een kameraad van me had een DT50MX met 40000 op de teller met allehz origineel

ja precies want mijne had voor men nieuwe zuiger al 18k gelopen met die stand kan ik het nog wel geloven maar 9k word echt te duur
 
if it aint dutch it aint much
Gerard1793 5-1-2012 12:25 Print reply

Posts: 4006
Zuigertje kost je ook de kop niet, als je hem laat monteren wel inderdaad...
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
fonsie2 5-1-2012 12:36 Print reply
Posts: 468
mijn maat dee ook een cilinder + zuiger en de pakkingen vervangen maar wat een gepruts hij kreeg die o ring pakking al niet goed en ding lekte nog koelvloeistof ook daarom doe ik dat zelf niet maar ik ga stage lopen bij een brommer boer dus dan leer ik het wel en tegen die tijd kan ik het ook hoop ik :P
 
if it aint dutch it aint much
Gerard1793 5-1-2012 12:41 Print reply

Posts: 4006
Goede voorbereiding is het halve werk, ik heb in een uurtje een cilinder vervangen hoor.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
fonsie2 5-1-2012 12:49 Print reply
Posts: 468
netjes bij takt lijkt me dat klote moeten 4 takt brommer ook kleppen stellen ?
 
if it aint dutch it aint much
JB1 5-1-2012 12:53 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Goede voorbereiding is het halve werk, ik heb in een uurtje een cilinder vervangen hoor.


Met heen en weer rijden toch?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 4122 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved