Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wanneer is het moterblok warm om vol open te rijden.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 898 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65765 - wanneer is het moterblok warm om vo...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3620 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WestlandMB 5-1-2012 19:28 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk99
Wat kan het kwaad als je hem niet warm laat draaien? Zo'n ramp is dat toch niet.


Het gevaar is dat je cilinder nog koud is, en de zuiger erg snel uitzet als je veel toeren maakt. De cilinder wordt gekoelt door rijwind, die de zuiger op zijn beurt ook koelt. Als je zuiger te snel uitzet, en je cilinder koud blijft, past de zuiger bijna niet meer goed, en loopt hij warm/vast. Dit gebeurt vooral snel als als je ciliner /zuiger perfect past, dus als je veel compressie hebt.

Om het te voorkmen, zou je in de winter de eerste kilometer een kartonnen vel voor de cilinder vastmaken, zodat de cilinder ook goed opwarmd. Echter gebeurt het zelden
 
maerijn 5-1-2012 19:54 Print reply

Posts: 2455
Of je rijdt gewoon normaal warm
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 5-1-2012 23:09 Print reply

Posts: 10835
met een originele brommer kun je niet echt warm rijden. Je moet wel volgas geven om enigzins vooruit te komen.
Dat zijn ook blokjes die niet veel toeren maken volgas dus dat kan het wel hebben.


De tijd om warm te rijden is volgens mij geheel afhankelijk van het soort voertuig waar het om gaat.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
dirktimmer 6-1-2012 2:14 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RutgerDTmx
[...]



die honda van jou rijdt achteruit als ie stationair draait zelfs als de weg afloopt en je voorwiel naar beneden staat! :p weet je al wanneer je weer terug bent?


ontopic: door de verbrandingen in de cilinder wordt je motor warm, frictie (wrijving) ook. stationair draaien is ie ong 10min warm, met rijden minder dus hou 5 à 10min rijden aan.
of het verschil maakt weet ik niet; ik ken weinig mensen die niet (zelfs als het ijs van de cilinder afvalt) volgas wegrijden en die brommers doen het allemaal nog. die dingen kunnen best veel hebben.



Ergens halverwege februari ben ik weer terug, ligt niet exact vast




 
Wizard1894 6-1-2012 20:17 Print reply

Posts: 695
Wat een bulshit allemaal hier ongelovelijk... ik heb inmiddels alweer duizenden kilometers gehad op die zundapp gewoon even 30 sec stationair draaien en dan volgas wegrijden nooit problemen... ik schakel niet in zijn powerband maar gewoon lekker vlot.
 
ChielTZR 6-1-2012 20:30 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Wat een bulshit allemaal hier ongelovelijk... ik heb inmiddels alweer duizenden kilometers gehad op die zundapp gewoon even 30 sec stationair draaien en dan volgas wegrijden nooit problemen... ik schakel niet in zijn powerband maar gewoon lekker vlot.


als jij nou gewoon je mondt houdt met je gezemel, zijn we allemaal stukken beter af.

heb je ooit iets beweert MET onderbouwing?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
lytseleen 6-1-2012 21:06 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Wat een bulshit allemaal hier ongelovelijk... ik heb inmiddels alweer duizenden kilometers gehad op die zundapp gewoon even 30 sec stationair draaien en dan volgas wegrijden nooit problemen... ik schakel niet in zijn powerband maar gewoon lekker vlot.

ding draait net 3000 rpm... dus wat kan er misgaan.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.

Dit topic is 3620 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved