Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wanneer is het moterblok warm om vol open te rijden.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1104 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65765 - wanneer is het moterblok warm om vo...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3596 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kiwipraler 4-1-2012 19:21 Print topicpost
Posts: 15
Hoi

Nou vroeg ik me eigen af wanneer de brommer echt warm is om vol open te gaan.

als ik nou rij en ik voel aan mijn radiateur. als die warm is dan trek ik hem pas open.

maar is die dan echt warm omdat je ook rekening moet houden met metaal uitzetting*lagers/zuiger/cilinderwand

we hebben hier wel over een 2takt en niet over een 4takt want dan heb je ook nog het moterblok olie

ps.. weet iemand de maximale voor onsteking van een mvt premium binnenroter onsteking
 

j0ren 4-1-2012 19:25 Print reply

Posts: 1298
Ik rijd altijd op gevoel, meestal is dat zo'n 5 minuten warmrijden maar dan heb ik het over luchtgekoeld.
Watergekoeld zou ik idd gewoon doen tot radiateur warm is en dan rustig aan vol open trekken.
Altijd gewoon rustig opbouwen, dan gaat het wel goed.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
maerijn 4-1-2012 19:26 Print reply

Posts: 2454
Ik vind een minuut of 2 normaal rijden genoeg om daarna het gas vol open te gooien. Niet echt een reden voor, meer een gevoel.
 
fonsie2 4-1-2012 19:27 Print reply
Posts: 468
ik trek em altijd open als ik men woonplaats uit ben. dan weet ik het zeker
 
if it aint dutch it aint much
lytseleen 4-1-2012 19:45 Print reply

Posts: 1025
als je radiateur mooi geleidelijk warmer word kun je je gas wel open gooien. ontsteking op 1 tot 1,5 ofzo
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
ktm 4 ever 4-1-2012 22:04 Print reply
Posts: 379
als ik vertrek laat ik de motor eerst ongeveer een minuut stationair draaien(moet de deur etc dicht doen). en ik rijd de eerste 5 km maar iets van maximaal 5500 toeren. dan pas rustig het gas erop.
 
Niek de Wildt 4-1-2012 22:15 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktm 4 ever
als ik vertrek laat ik de motor eerst ongeveer een minuut stationair draaien(moet de deur etc dicht doen). en ik rijd de eerste 5 km maar iets van maximaal 5500 toeren. dan pas rustig het gas erop.


Stationair draaien is dom
 
ktm 4 ever 4-1-2012 22:17 Print reply
Posts: 379
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Stationair draaien is dom


dingen zeggen zonder argumenten is ook dom.
 
pompower 4-1-2012 22:18 Print reply

Posts: 1777
als je het echt zeker wilt weten, kun je een temperatuur meter installeren kosten amper wat die dingen
op josdijkman.nl dacht ik

*YAY 300e POST!*

Dit bericht is gewijzigd door pompower op 4-1-2012 om 22:18 uur.

Dit bericht is gewijzigd door pompower op 4-1-2012 om 22:18 uur.
 
www.basvanloenen.nl
henk99 4-1-2012 22:53 Print reply
Posts: 10
ik ga altijd meteen vol gas is dat zo erg dan?
 
Als ik val, sta ik op. Als ik sta, val ik op.
JB1 4-1-2012 22:54 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktm 4 ever
[...]


dingen zeggen zonder argumenten is ook dom.


Je belast niets? Je hebt nauwelijks warmteontwikkeling
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 4-1-2012 22:59 Print reply

Posts: 8580
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Je belast niets? Je hebt nauwelijks warmteontwikkeling


Aan 2000 toeren kan je wel veilig warmdraaien. Een auto maakt ook zelden meer toeren dan dat.
En wat de belasting betreft, rijdend is dan wel beter maar je moet die belasting ook niet overdrijven.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
JB1 4-1-2012 23:00 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Aan 2000 toeren kan je wel veilig warmdraaien. Een auto maakt ook zelden meer toeren dan dat.
En wat de belasting betreft, rijdend is dan wel beter maar je moet die belasting ook niet overdrijven.


Een auto heeft iets meer inhoud dan een bromfietsje he.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ktm 4 ever 4-1-2012 23:05 Print reply
Posts: 379
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Je belast niets? Je hebt nauwelijks warmteontwikkeling



dat is ook zeker zo, maar ik denk niet dat een minuut(maximaal) kwaad kan. al wordt door even rustig stationair te laten draaien de olie al wel rondgegooit.
de motoren die wij thuis hebben staan trappen we ook eerst een aantal keer door ivm de olie.
Het echte opwarmen doe ik dus ook door de eerste kilometers rustig te rijden, en het liefst op 1 toerental, omdat dan de slijtage het minste is.

als jij s'ochtends door je moeder uit bed word gehaald ga je ook niet gelijk een marathon lopen, dan wil je eerst ook even wakker worden.
 
JB1 4-1-2012 23:07 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktm 4 ever
[...]



dat is ook zeker zo, maar ik denk niet dat een minuut(maximaal) kwaad kan. al wordt door even rustig stationair te laten draaien de olie al wel rondgegooit.
de motoren die wij thuis hebben staan trappen we ook eerst een aantal keer door ivm de olie.
Het echte opwarmen doe ik dus ook door de eerste kilometers rustig te rijden, en het liefst op 1 toerental, omdat dan de slijtage het minste is.

als jij s'ochtends door je moeder uit bed word gehaald ga je ook niet gelijk een marathon lopen, dan wil je eerst ook even wakker worden.

Liefste niet op 1 toerental, beetje wisselen is beter in mijn ogen.

Maar als ik 's ochtends door mijn moeder uit bed wordt gehaald schrik me waarschijnlijk zo het laplazerus dat ik direct een marathon loop
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ktm 4 ever 4-1-2012 23:12 Print reply
Posts: 379
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]

Liefste niet op 1 toerental, beetje wisselen is beter in mijn ogen.

Maar als ik 's ochtends door mijn moeder uit bed wordt gehaald schrik me waarschijnlijk zo het laplazerus dat ik direct een marathon loop


waarom is het volgens jou beter dan om van toerental te wisselen?

als je niet van toerental wisselt, en je snelheid dus constant blijft, is dus de som van de krachten 0. als je telkens versneld en afremt moet het vermogen telkens veranderen, en krijg je dus een andere belasting, die moet opgevangen worden.
daarom heb je ook meer slijtage als je in de stad rijdt ipv 100 km lang dezelfde snelheid.
 

Dit topic is 3596 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved