Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wanneer zuigerveer versleten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 844 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #65755 - Wanneer zuigerveer versleten?
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9790 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mini89 2-1-2012 20:20 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
de afstelling zit wel goed,

en ik rij 1:50 Shellina.

met in de zomer, een extra scheutje olie.

wauw

 
Custompuch 2-1-2012 20:28 Print reply

Posts: 290
reageer dan niet.
 
j0ren 2-1-2012 20:35 Print reply

Posts: 1298
In de zomer een extra scheutje olie.. Justem. Dat ben je juist in de winter nodig, dan is de lucht kouder en verandert je benzine/lucht verhouding waardoor die armer gaat lopen.
Normaal iemand doet een maatje grotere sproeier erin maar een extra scheut olie kan ook.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Custompuch 2-1-2012 21:01 Print reply

Posts: 290
ooh, ik dacht, in de winter, buitentemp. warmer, luchtgekoelde cilinder, ik doe een extra scheutje olie in de tank.

maar dat zal ik in de winter dan ook wel doen, thx voor de tip
 
JB1 2-1-2012 21:04 Print reply

Posts: 14881
Gewoon helemaal geen extra scheutje olie in de tank doen, is alleen maar dom.
Loopt je brommer alleen maar armer van
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
thunderbird - Forum en Sales Moderator 2-1-2012 21:19 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
In de zomer een extra scheutje olie.. Justem. Dat ben je juist in de winter nodig, dan is de lucht kouder en verandert je benzine/lucht verhouding waardoor die armer gaat lopen.
Normaal iemand doet een maatje grotere sproeier erin maar een extra scheut olie kan ook.

met een extra scheut olie krijg je indd een armer mengsel. waar olie zit , zit geen benzine. dus met met extra olie krijg je minder bennzine in je mengsel, dus armer.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Custompuch 2-1-2012 22:11 Print reply

Posts: 290
maar, wel weer meer smering.
 
JB1 2-1-2012 22:13 Print reply

Posts: 14881
Nee, niks meer smering, gooit ie er allemaal weer uit
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aquamaniac 2-1-2012 23:02 Print reply

Posts: 882
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Nee, niks meer smering, gooit ie er allemaal weer uit





gelukig bestaat olie en ook synthetische olie deels uit koolwaterstof moleculen (net als benzine).
alleen door de toevoegingen en de lagere hoeveelheid waterstofatomen per molecuul als bij benzine zal het net als diesel pas bij een hogere temp ontbranden (verklaart ook het flink roken bij koude start bij te goed gesmeerde brommers.
aangezien de toegevoegde olie niet lang genoeg aan de optimale verbrandingstemparatuur wordt blootgesteld verbrand het maar deels en krijg je verkoling van uitlaat e.d.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Gewoon helemaal geen extra scheutje olie in de tank doen, is alleen maar dom.
Loopt je brommer alleen maar armer van


deze steling rammelt aan alle kanten.
iets wat volgens jou niet aan het verbrandingsproces deelneemt heeft dus per definitie ook geen invloed op het armer of rijker zijn van het mengsel en zal hooguit door de ruimte die de olie in neemt in de verbrandingsruimte compressieverhogend werken.(denk aan waterinjectie op oude rally auto's)
gelukig wordt een deel van de olie wel degenlijk verbrand en werkt het dus mengsel verijkend aangezien het dus direct invloed heeft op de verhouding tussen brandbare koolwaterstof moleculen en zuurstofmoleculen





Dit bericht is gewijzigd door Aquamaniac op 2-1-2012 om 23:03 uur.
 
er gaat niks boven luchtkoeling
JB1 2-1-2012 23:06 Print reply

Posts: 14881
Gelukkig is olie niet dikker dan benzine en hoeft het niet door hetzelfde gaatje heen waar ook de benzine doorheen gaat.

Olie is alleen om een smeerfilm te creeëren, olie zorgt voor de kut niet voor koeling.
Dat doet benzine
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
RutgerDTmx 2-1-2012 23:16 Print reply

Posts: 211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Gelukkig is olie niet dikker dan benzine en hoeft het niet door hetzelfde gaatje heen waar ook de benzine doorheen gaat.

Olie is alleen om een smeerfilm te creeëren, olie zorgt voor de kut niet voor koeling.
Dat doet benzine


volgens mij zorgt de lucht (vaak via de vloeistof) voor de koeling, met meer lucht/benzine verhouding wordt ie wel warmer ja, met te weinig olie ook. zolang die blijft rijden is het wel best we hoeven toch geen co2-normen te halen (een 2takt brommer is per klikometer even slecht in uitstoot als 30auto's)

ontopic:
zolang dat ding blijft rijden gewoon lekker laten gaan en als je de cilinder wilt laten zitten dan doe je dat en als je em tiptop in orde wil hebben vervang je de zuiger elke 200km (of er iets tussen: persoonlijk 2x jaar)
 
JB1 2-1-2012 23:18 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RutgerDTmx
[...]


volgens mij zorgt de lucht (vaak via de vloeistof) voor de koeling, met meer lucht/benzine verhouding wordt ie wel warmer ja, met te weinig olie ook. zolang die blijft rijden is het wel best we hoeven toch geen co2-normen te halen (een 2takt brommer is per klikometer even slecht in uitstoot als 30auto's)

ontopic:
zolang dat ding blijft rijden gewoon lekker laten gaan en als je de cilinder wilt laten zitten dan doe je dat en als je em tiptop in orde wil hebben vervang je de zuiger elke 200km (of er iets tussen: persoonlijk 2x jaar)


Nee, het is vooral de benzine die koelt, bij een te arm mengsel krijg je een te hete ontbranding
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 2-1-2012 23:21 Print reply

Posts: 8601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RutgerDTmx
[...]

ontopic:
zolang dat ding blijft rijden gewoon lekker laten gaan en als je de cilinder wilt laten zitten dan doe je dat en als je em tiptop in orde wil hebben vervang je de zuiger elke 200km (of er iets tussen: persoonlijk 2x jaar)


20000 km bedoel je warschijnlijk.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BenjaminDG 3-1-2012 13:45 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Gelukkig is olie niet dikker dan benzine en hoeft het niet door hetzelfde gaatje heen waar ook de benzine doorheen gaat.

Olie is alleen om een smeerfilm te creeëren, olie zorgt voor de kut niet voor koeling.
Dat doet benzine


Tiens waarom worden dan de zuigers bij mijn gsxr ook met olie gesmeerd en gekoeld?

Gaat nu wel even offtopic.


 
Vlaanderen vrij!
-PuchSjonnie- 3-1-2012 13:48 Print reply
Posts: 735
uhm omdat die 4takt is?
 

Dit topic is 9790 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved