StineZ |
2-1-2012 14:20 |
Posts: 571 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custompuch
Hoi,
Ik vraag me af om de hoeveel tijd / km ik de zuigerveer van mijn suzuki tsx moet vervangen.
Het gaat om een 70cc airsal, icm 16mm mikuni.
De cil. Zit er nu ong een jaar op, en de brommer maakt ong 200 à 300 km per maand.
Hangt bijna helemaal van jouw rijgedrag af. Ik zou, als je het niet meer vertrouwt ff je compressie laten meten bij de brommerBOER
|
|
Turbokit |
|
Custompuch |
2-1-2012 14:24 |
Posts: 290 |
Je moet wel goed toeren maken, onderin gebeurt er niet zoveel.
En wat moet die compressie dan zijn?
Want die kan ik zelf evt. Ook wel meten.
Maar bij hoeveel km moeten ze normaal vervangen worden bij een schakelbrommer?
|
|
|
|
tinustussengas |
2-1-2012 14:28 |
Posts: 82 |
Als je hem goed hebt ingereden kun je er met gemak meer als 50.000 km mee rijden,heb ik ook en ik rij er met 2 volwassen personen op en het is ook nog eens een 50 cc .
|
|
|
|
Custompuch |
2-1-2012 14:31 |
Posts: 290 |
70cc slijt wel iets sneller lijkt mij.
En ik rij er ook af en toe met 2 personen op.
Ik heb ook ergens gelezen, dat als je de uitlaat eraf haalt, en met een schroevendraaier de zuigerveer heen en weer kan duwen, dat ie dan versleten is?
Ik wil namelijk niet voor niks mijn cilinder eraf halen.
|
|
|
|
Maup |
2-1-2012 14:47 |
Posts: 4353 |
Even kijken wat je zuigerslotspeling is.
Dat doe je door je zuigerveren los in je cilinder te doen. Dan even vlak drukken met je zuiger (anders kunnen ze scheef zitten en dan meet je verkeerd) En dan met een voelermaatje meten hoeveel speling je hebt tussen de twee uiteindes van je zuigerveer.
Sommigen vervangen ze bij 0,5mm. anderen pas bij 1mm ofzo.
Ligt er maar net aan welke eisen je stelt aan je materiaal en je brommer.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Custompuch |
2-1-2012 15:12 |
Posts: 290 |
ja dat weet ik,
maar ik ben niet van plan mijn cilinder er voor niks af te halen.
hij is een jaar oud, dus lijkt me niet dat het dan al versleten is.
ik wou alleen weten, wanneer ze wel vervangen moeten worden.
|
|
|
|
JB1 |
2-1-2012 15:19 |
Posts: 14881 |
Dan doe je het niet zo, maar het is de enige manier om te kijken of ze nog binnen de toleranties vallen
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
2-1-2012 15:23 |
Posts: 8599 |
Voor jou :
rijden
tot je vermogen- of snelheidsverlies hebt
of
tot je een warm- of vastloper hebt.
Populaire methode nog steeds als ik zie wat er allemaal stuk te koop wordt aangeboden
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Custompuch |
2-1-2012 15:29 |
Posts: 290 |
dus jullie denken dat na 1 jaar mijn zuigerveer al versleten is?
dan is de kwaliteit van tegenwoordig ook ver te zoeken.
|
|
|
|
JB1 |
2-1-2012 15:30 |
Posts: 14881 |
Gewoon loshalen en opmeten
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Custompuch |
2-1-2012 15:31 |
Posts: 290 |
zijn er nog dingen waar je op moet letten als je een tsx cilinder eraf haalt?
heb dat nog nooit gedaan namelijk.
hoe dat zit met het membraan enzo?
|
|
|
|
JB1 |
2-1-2012 15:32 |
Posts: 14881 |
Dat er niks in je carter flikkert
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
2-1-2012 15:33 |
Posts: 13700 |
Doek in carter proppen, kan je veel ergernis besparen.
|
|
|
|
Custompuch |
2-1-2012 15:33 |
Posts: 290 |
ja dat snap ik,
maar de enige blokken die ik uit elkaar heb gehad zijn puch maxi blokken...
daarom vraag ik, op wat voor dingen ik moet letten bij los halen én het monteren van een tsx cilinder.
|
|
|
|
JB1 |
2-1-2012 15:43 |
Posts: 14881 |
Niet veel, is ongeveer hetzelfde
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|