Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - verlichting brand feller bij gas geven.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #65751 - verlichting brand feller bij gas ge...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 17239 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 1-1-2012 22:24 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jolem
[...]


ik weet weldegelijk waar ik het over heb, ik heb inderdaad die 50x als voorbeeld gebruikt omdat iedereen dat kent vanuit het net. als je goed zou hebben gelezen kon je zien dat ik schrijf: "afhankelijk van hoe snel het vliegwiel draait"


Je hebt niet gezegd dat de frequentie afhankelijk is van het rpm van het vliegwiel.
Het staat er meer als los iets.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Jolem 1-1-2012 22:49 Print reply

Posts: 127
Ok, om het voor eens en altijd goed te doen:

Het vliegwiel draait om de spoelen heen en wekt daarmee een wisselspanning op in de spoelen, per omwenteling veranderd de spanning van +12V naar -12V. De frequentie waarmee dit gebeurt is dus afhankelijk van je toerental.

Daarnaast heb je wel een minimaal toerental nodig om de nominale spanning op te wekken en zal de opgewekte spanning dus iets lager kunnen zijn wanneer de motor stationair draait. Dit staat los van het verhaal hierboven wat slechts een definitie is van het begrip 'wisselspanning'.

Edit: de 12V hierboven is slechts een voorbeeld.

Dit bericht is gewijzigd door Jolem op 1-1-2012 om 22:50 uur.
 
koetjeboe91 1-1-2012 23:52 Print reply

Posts: 2096
met wisselspanning word door motoren en auto's weinig gedaan want je kan er geen accu mee opladen. en electromotoren gaan er ook vreemd van doen. daarom word deze spanning gelijkgericht naar gelijkspanning. hier kun je een lamp electromotor en andere dingen mee laten werken. en om niet te vergeten je accu laden. (er zullen vast wel uitzonderingen zijn)

maar om terug op de hoofdvraag van turbotaz te komen.
Dit is normaal je hoeft er niks aan te doen.
als je er echt aan ergert kun je een relais tussen je accu lamp en contactslot zetten waardoor de lamp fel gaat branden als je hem op contact zet. (vergeet dan niet om je lichtschakelaar in je schema op te nemen).
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 2-1-2012 1:06 Print reply

Posts: 8601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
met wisselspanning word door motoren en auto's weinig gedaan want je kan er geen accu mee opladen. en electromotoren gaan er ook vreemd van doen. daarom word deze spanning gelijkgericht naar gelijkspanning. hier kun je een lamp electromotor en andere dingen mee laten werken. en om niet te vergeten je accu laden. (er zullen vast wel uitzonderingen zijn)





Verlichting werkt dikwijls gewoon op wisselspanning.
Electromotoren zitten er niet echt in een brommer, behalve een startmotor bij sommigen.
Of een electromotor werkt op gelijk- of wisselspanning hangt er enkel van af van de koolborstelconstructie die er aan gekoppeld is.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
turbotaz 3-1-2012 19:46 Print reply
Posts: 65
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Wat is je probleemstelling nou?

nou als ik de honda start,dan brand de verlichting zeer zwak. en bij gas bij brand het feller. maar als je nou de verlichting gelijk goed wil laten branden waar moet ik dan de bedrading aansluiten??
 
JB1 3-1-2012 19:46 Print reply

Posts: 14881
Dat is gewoon normaal, op lage toeren kan hij het wattage gewoon niet leveren
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
turbotaz 3-1-2012 19:59 Print reply
Posts: 65
oke bedankt, maar het kan niet gelijk goed branden?.
 
JB1 3-1-2012 20:00 Print reply

Posts: 14881
Heb je een accu?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
turbotaz 3-1-2012 20:02 Print reply
Posts: 65
ja er zit een accu in.oja en als ik op met de achterrem remt.dan gaat verlichting bij de koplamp slecht branden.

Dit bericht is gewijzigd door turbotaz op 3-1-2012 om 20:05 uur.
 
RD50mx 3-1-2012 20:37 Print reply
Posts: 353
dat is ook normaal, want er is slechts een bepaald vermogen leverbaar om de lichten te laten branden. als jij 3 appels in je eentje eet, eet jij ook meer dan als je die met nog 2 man moet delen. zo simpel is 't
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
Maup 3-1-2012 22:22 Print reply

Posts: 4353
als je 's avonds echt geen flikker ziet als je voor een stoplicht stilstaat ken je je stationair wel iets hoger zetten
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 3-1-2012 23:00 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: turbotaz
ja er zit een accu in.oja en als ik op met de achterrem remt.dan gaat verlichting bij de koplamp slecht branden.

Dit bericht is gewijzigd door turbotaz op 3-1-2012 om 20:05 uur.


Gaat het over honda MB/MT?
ik denk dat je niet alles goed hebt aangesloten.
Uit mijn hooft zit de koplamp en achterlicht direct op de lichtspoel aangesloten. (dus niet via accu)
Je remlicht, knipperlichten, accu en neutraallampje zou via de accu moeten gaan.
Als je remlicht aan gaat zou je dat dus niet moeten kunnen merken aan de koplamp.
Als je je brommer op contact zet zonder hem te starten dan moet je eens proberen wat er allemaal wel werkt en wat niet.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
JB1 3-1-2012 23:52 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


Gaat het over honda MB/MT?
ik denk dat je niet alles goed hebt aangesloten.
Uit mijn hooft zit de koplamp en achterlicht direct op de lichtspoel aangesloten. (dus niet via accu)
Je remlicht, knipperlichten, accu en neutraallampje zou via de accu moeten gaan.
Als je remlicht aan gaat zou je dat dus niet moeten kunnen merken aan de koplamp.
Als je je brommer op contact zet zonder hem te starten dan moet je eens proberen wat er allemaal wel werkt en wat niet.

nieuwere types hadden geen accu dacht ik*

Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 3-1-2012 om 23:53 uur.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 4-1-2012 0:21 Print reply

Posts: 10835
ik denk van wel, maar dat is niet aan de orde want TS zegt dat hij wel een accu heeft.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
turbotaz 29-1-2012 19:18 Print reply
Posts: 65
ja dat klopt er zit wel een accu in.hebt de honda zo gekocht. hoe meer ik gas geeft hoe feller het licht brand. en al rem ik dan gaat de koplamp weer minder branden?? en het is een oud model volgens mij een 81er.
 

Dit topic is 17239 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved