Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer iets langzamer laten lopen d.m.v ringen in de gasschuif

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 999 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #65745 - brommer iets langzamer laten lopen ...
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12693 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 29-12-2011 22:31 Print reply

Posts: 14881
Je kunt beter dan een kleine prop in de uitlaat rammen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
aprilia sx 29-12-2011 22:33 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Je kunt beter dan een kleine prop in de uitlaat rammen



ja maar die heb ik er net weer uitgehaald en weer helemaal opnieuw afgesteld. En ik heb niet echt zin om weer opnieuw af te gaan stellen, vandaar de vraag of ik met de begrenzer in de gasschuif niet opnieuw hoef af te stellen.
 
JB1 29-12-2011 22:34 Print reply

Posts: 14881
Geen idee, moet je even kijken hoe hij rijdt dan.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
mxbeunking 30-12-2011 10:40 Print reply

Posts: 2305
voor vijf euro draai ik een mooi rvs/messing busje voor je
 
Draaiwerk nodig? = PB
TZRBart 30-12-2011 12:29 Print reply
Posts: 946
Wat heb jij met die gasschuif? Gewoon een prop in de uitlaat maken en dat oude tandwiel er terug op, beter voor de motor en het is weinig werk
 
BenjaminDG 30-12-2011 13:42 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Wat heb jij met die gasschuif? Gewoon een prop in de uitlaat maken en dat oude tandwiel er terug op, beter voor de motor en het is weinig werk


Misschien makkelijker voor te begrenzen maar beter voor het motorblok is het niet.

Met een gasschuif begrenzing blijft je afstelling goed.
 
Vlaanderen vrij!
TZRBart 30-12-2011 14:29 Print reply
Posts: 946
Overtoeren met een kleiner tandwiel is nog VEEL en VEEL slechter dan een propje in de uitlaat maken... En het is allemaal niet goed, als we moesten kijken wanneer er slijtage was, zouden we hem het beste in de garage kunnen laten staan en op de fiets gaan.
 
fonsie2 30-12-2011 14:31 Print reply
Posts: 468
laat em gewoon zo -.-
 
if it aint dutch it aint much
JB1 30-12-2011 14:37 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
Overtoeren met een kleiner tandwiel is nog VEEL en VEEL slechter dan een propje in de uitlaat maken... En het is allemaal niet goed, als we moesten kijken wanneer er slijtage was, zouden we hem het beste in de garage kunnen laten staan en op de fiets gaan.


Ach, zeik niet jonge. Begrenzen is hoe dan ook verkeerd, overtoeren kun je heel makkelijk oplossen door een klein beetje minder gas te geven.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
aprilia sx 30-12-2011 15:05 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Misschien makkelijker voor te begrenzen maar beter voor het motorblok is het niet.

Met een gasschuif begrenzing blijft je afstelling goed.


bedankt, ik wilde nou net horen of de afstelling wel of niet goed zou blijven.

maar ik ga het denk ik zondag doen. morgen namelijk eerst beetje vuurwerk afsteken haha
 
aprilia sx 30-12-2011 15:06 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ach, zeik niet jonge. Begrenzen is hoe dan ook verkeerd, overtoeren kun je heel makkelijk oplossen door een klein beetje minder gas te geven.


idd, en door die prop erin verliest die veel meer kracht... en dat rijdt echt niet lekker.
 
TZRBart 30-12-2011 15:35 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ach, zeik niet jonge. Begrenzen is hoe dan ook verkeerd, overtoeren kun je heel makkelijk oplossen door een klein beetje minder gas te geven.


Ach zeik niet man, het ging toch over die rollenbank? Wat boeit die politie nou weer of jouw brommer over zijn toeren gaat, het is toch niet zijn probleem dat dat ding kapot gaat.
 
ChielTZR 30-12-2011 16:56 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZRBart
[...]


Ach zeik niet man, het ging toch over die rollenbank? Wat boeit die politie nou weer of jouw brommer over zijn toeren gaat, het is toch niet zijn probleem dat dat ding kapot gaat.



als jij ook even niet ziekt ´man´, dan is het helemaal mooi.
als je op de roller moet en hij loopt te hard, dan is het sowieso al jou eigen fout, en dit alles met voorbedachte rade zeg maar.

Beste voor die gast is gewoon een prop erin (laten) zetten en even afstellen. kan je hoog of laag springen, maar het is gewoon de beste oplossing (welke trouwens al 10000 keer is aangedragen).

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
TZRBart 30-12-2011 17:15 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]



als jij ook even niet ziekt ´man´, dan is het helemaal mooi.
als je op de roller moet en hij loopt te hard, dan is het sowieso al jou eigen fout, en dit alles met voorbedachte rade zeg maar.

Beste voor die gast is gewoon een prop erin (laten) zetten en even afstellen. kan je hoog of laag springen, maar het is gewoon de beste oplossing (welke trouwens al 10000 keer is aangedragen).



Ja precies, met begrenzen draai je je motor niet aan gort hoor, bij mijn broer zijn SX50 is dat ook gedaan, en die kan gewoon wegrijden zonder gas te geven(zonder dat hij stilvalt, anders kunnen we het allemaal). Dus waarom zou je het niet doen?
 
JB1 30-12-2011 17:28 Print reply

Posts: 14881
Begrenzen, op wat voor manier dan ook. Is altijd slecht voor het blok.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 12693 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved